ترویج آرامش در زندگی

برخی از انسان ها هستند که از آرامش نداشتن در زندگی می نالند و برخی دیگر می گویند آرامش کمی در زندگی دارند. در این نوشتار چند راهکار ساده برای به آرامش رسیدن در زندگی بیان شده که اگر آن را انجام دهید آرامش را در زندگی خود وارد کرده اید. پس حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.
سه‌شنبه، 20 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
ترویج آرامش در زندگی
آرامش را باید یک جزء ضروری برای زندگی دانست.
 
چکیده: برخی از انسان ها هستند که از آرامش نداشتن در زندگی می نالند و برخی دیگر می گویند آرامش کمی در زندگی دارند. در این نوشتار چند راهکار ساده برای به آرامش رسیدن در زندگی بیان شده که اگر آن را انجام دهید آرامش را در زندگی خود وارد کرده اید. پس حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

 تعداد کلمات 1551 / تخمین زمان مطالعه 8 دقیقه

 ترویج آرامش در زندگی

آرامش را در سبک زندگیتان ترویج دهید

1. به اندازه‌ی کافی استراحت کنید. زمانی که به اندازه کافی استراحت نمی‌کنید و یا چرخه‌ی خواب آشفته ای دارید، قطعا در معرض استرس هستید (به خصوص اگر آدم غمگینی باشید). خواب به ماهیچه‌ ها و مغز شما اجازه می‌‌دهد تا استراحتی داشته باشند و تجدید قوا کنند تا شما بتوانید روز بعد را با نگرانی کمتری شروع کنید. حتی اختلالات کوچک در خواب نیز می‌‌تواند به شدت بر حافظه، قضاوت و حال شما تاثیر بگذارد. بخوابید تا بتوانید در طول روز آرامش خود را حفظ کنید.
برای بزرگسالان توصیه می‌شود بین ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشند. این رقم برای نوجوانان بیشتر است.
افرادی که به اندازه‌ی کافی خواب مفید ندارند، نسبت به افرادی که خواب کافی دارند علائم استرس بیشتری را در خود خواهند دید، علائمی از قبیل احساس ناراحتی، عصبانیت، یا دست‌ پاچه بودن.
سعی کنید شب ها در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و روز ها نیز طبق برنامه بیدار شوید، حتی در تعطیلات آخر هفته. این به بدن شما کمک می‌‌کند که خواب تان را تنظیم کند.
از چرت زدن بعد از ۵ بعد از ظهر، خوردن شام‌‌های سنگین، تماشای فیلم‌های ترسناک در شب و خیره شدن به صفحه‌ی گوشی قبل از خواب اجتناب کنید. این ها می‌‌توانند در خواب شما اختلال ایجاد کنند.
 
2. مصرف کافئین و نیکوتین را محدود کنید و هرگز الکل ننوشید. کافئین یک محرک است که می‌‌تواند به شما کمک کند هوشیار و پر انرژی باشید، اما در عین حال در واکنش‌‌های استرس بدن شما مبالغه می‌کند. اگر شما باید کافئین مصرف کنید ، سعی کنید از نوشیدن بیش از ۲۰۰ میلی‌ گرم در روز (حدود دو فنجان قهوه) اجتناب کنید. بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر کافئین نخورید تا از ایجاد اختلال در چرخه‌ی خواب تان جلوگیری کنید.
هم چنین مشروبات الکلی چرخه‌ی خواب شما را به هم می‌زنند.
استفاده از الکل به عنوان راهی برای رهایی از استرس، ایده‌ی بسیار بدی است، زیرا اضطراب شما زمانی که الکل از بدن شما خارج شود مجددا بر می‌‌گردد (الکل به مشکلات ریشه‌ ای شما پاسخ نخواهد داد). علاوه بر این، حالت مستی ممکن است استرس را برای شما و دیگران بیشتر کند.
نیکوتین همچنین یک محرک قدرتمند است که در واکنش‌های استرس بدن شما اغراق می‌کند. سیگار کشیدن برای سلامتی شما بسیار بد است، و هرچه بیشتر سیگار بکشید، آسیب بیشتری خواهید دید. با این حال آگاه باشید که ترک سیگار می‌‌تواند خودش استرس زا باشد، بنابراین ترک کردن سیگار در دوره ای که استرس زیادی را تجربه می‌کنید، ایده‌ی خوبی نیست.
 
3. وقتی می‌توانید از منفی‌ بافی پرهیز کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض انرژی‌های منفی می‌تواند مغز شما را تشویق کند که به منفی بافی عادت کند.
گاهی اوقات مردم نیاز به تخلیه دارند. این کاملا طبیعی است. اما مطمئن شوید که شکایت تان بیش از حد طولانی نخواهد شد. حتی ۳۰ دقیقه از یک تجربه‌ی استرس زا، مانند گوش دادن به درد دل فرد دیگر، می‌‌تواند هورمون‌های استرس شما را بالا ببرد.
اگر در وضعیتی هستید که نمی‌توانید از منفی نگری اجتناب کنید، سعی کنید یک مکان امن و آرام را برای خود ایجاد کنید. زمانی که متحمل استرس هستید، به آنجا پناه ببرید.
 
4. جایی که می‌‌توانید، از استرس دوری کنید. بدیهی است که شما نمی‌‌توانید از تمام استرس‌های موجود در زندگی تان دوری کنید. استرس و رویداد‌های ناخوشایند، همیشه بخشی از زندگی انسان بوده است. با این حال، ممکن است شما با کمی تغییرات قادر به کاهش عوامل استرس زا باشید. اگر می‌توانید، میزان استرس در زندگی خود را حتی به روش‌های کوچک کاهش دهید. در این صورت به چیزهای ناراحت‌ کننده‌ی دیگری رسیدگی کنید که نمی‌‌توانید از آن دوری کنید.
 سعی کنید چیزهایی که باعث ناراحتی شما می‌‌شوند را دور بریزید ! به عنوان مثال، اگر صف‌های طولانی در فروشگاه مواد غذایی شما را درگیر و ناراحت می‌‌کند، سعی کنید شب ها به خرید بروید. اگر ساعات شلوغ و ترافیک، خون شما را به جوش می‌آورد، سعی کنید کمی زودتر از منزل خارج شوید.
نیمه‌ی پُر لیوان را ببینید. زمانی که می‌توانید نگرش خود را تغییر دهید تا نکات مثبت یک مسئله را ببینید، درواقع دارید توانایی خود را برای مقابله با استرس افزایش می‌‌دهید. برای مثال، اگر خودروی شما دچار مشکل شده و مجبور هستید برای رسیدن به اتوبوس کمی بدوید، این را به عنوان ورزش در نظر بگیرید و از آن خاطره ای بسازید. این نیمه‌ی پُر لیوان نیست، اما بهتر از آن است که روی این موضوع تمرکز کنید و مدام بگویید چه اتفاق ناخوشایندی بود.
 
5. زمانی را با عزیزان خود سپری کنید. مطالعات نشان داده ‌اند که داشتن یک رابطه و حمایت قوی از جانب دوستان، خانواده و عزیزان می‌‌تواند حس تعلق و امنیت را ارتقا دهد. حتی می‌‌تواند احساسات اعتماد به نفس شما را بالا ببرد.
یک مطالعه نشان داد به اشتراک گذاشتن احساسات با بهترین دوست می‌‌تواند به طور چشمگیری میزان هورمون استرس کورتیزول را در بدن شما کاهش دهد. همچنین این کار به تسکین تجربه‌های منفی شما در رویداد‌های ناخوشایند کمک می‌‌کند.
با دیگران خوش بگذرانید. مطالعات نشان می‌دهد که داشتن اوقاتی خوش با کسانی که عاشق آن‌ ها هستید می‌تواند به کاهش عصبانیت شما کمک کند و احساس مثبت بودن در شما را افزایش دهد.
اگر بتوانید با دوستانتان بخندید، عالی می‌شود. خنده، اندورفین را در بدن آزاد می‌‌کند - مواد شیمیایی در مغز شما که حس خوشحالی را در شما تقویت می‌کند. حتی می‌‌تواند توانایی بدن شما برای تحمل درد‌های فیزیکی را افزایش دهد !
دقت کنید که زمان خود را با افراد مثبت سپری کنید. انسان ‌ها می‌توانند احساسات دیگران را درک کنند، درست مثل سرماخوردگی. اگر با افرادی که مضطرب و نگران هستند مراوده کنید، نگرانی آن ها به شما هم سرایت خواهد کرد. از طرف دیگر، اگر با افرادی که بر حمایت از یکدیگر با روش‌‌های مثبت و سالم تمرکز می‌‌کنند ، رفت و آمد کنید، احساس بهتری خواهید داشت.
 
6. با خدا راز و نیاز کنید و یا مدیتیشن انجام دهید. مدیتیشن در واقع باعث می‌شود که شما در لحظه زندگی کنید. مطالعات نشان داده ‌اند که راز و نیاز و مدیتیشن می‌‌تواند آرامش، و احساسات خوب را در بدن ارتقا دهد، حتی سیستم ایمنی شما را تقویت کند. این کار حتی می‌‌تواند به شما کمک کند که واکنش‌های مغز خود را نسبت به استرس تقویت کنید. انواع زیادی از مراقبه و مدیتیشن وجود دارد، اگر چه تحقیقات زیادی در حمایت از "مراقبه‌ی ذهنی" انجام شده ‌است.
مطالعات نشان داده ‌اند که داشتن یک رابطه و حمایت قوی از جانب دوستان، خانواده و عزیزان می‌‌تواند حس تعلق و امنیت را ارتقا دهد. حتی می‌‌تواند احساسات اعتماد به نفس شما را بالا ببرد.
 با پیدا کردن مکانی ساکت و بدون مزاحمت شروع کنید. تلویزیون یا کامپیوتر را خاموش کنید. سعی کنید حداقل ۱۵ دقیقه مدیتیشن و یا راز و نیاز کنید، اگرچه ۳۰ دقیقه بهتر است.
چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. به تنفس عمیق و یکنواخت ادامه دهید تا آرام شوید.
خودتان را یک شاهد بیرونی برای افکار خود تصور کنید. مراقب آن ‌ها باشید و بدون تلاش برای قضاوت درباره‌ی آن‌ ها به عنوان "خوب" یا "بد"، "درست" یا " نادرست" بودن، آن ها را مشاهده کنید.
از خودتان سوالاتی بپرسید تا به مراقبه‌ی ذهنی تان کمک کنید. با پرسیدن این سوال شروع کنید که "حواس من چه چیزی به من می‌گوید؟ توجه کنید که چه چیزی می‌شنوید، چه بویی را احساس می‌کنید. به عنوان مثال، اتاق سرد است یا گرم؟ صدای آواز پرنده ها را می‌شنوید؟
از خودتان بپرسید "بدن من چه کار می‌‌کند؟ " به هر گونه تنش (یا آرامشی) که در بدن خود احساس می‌‌کنید، بدون قضاوت در مورد آن فکر کنید.
از خودتان بپرسید "در سرم چه می‌گذرد؟ توجه داشته باشید که آیا افکارتان انتقادی، مسالمت آمیز، نگران کننده، و غیره هستند؟ می‌توانید بدون اینکه قضاوتی داشته باشید، به افکار خود توجه کنید.
از خودتان بپرسید: "احساسات من چگونه اند؟" حالم چطور است؟ آرام، مضطرب، غمگین، راضی؟
 
7. مراقبه‌ی ذهنی را تمرین کنید . مراقبه‌ی ذهنی اخیرا توجه علمی زیادی را به خود جلب کرده ‌است. مطالعات متعدد و تحقیقات نشان می‌دهند که این نوع مراقبه می‌‌تواند به ترویج آرامش کمک کند، به شما کمک کند احساسات خود را سازماندهی کنید، چطور به چیزها واکنش نشان دهید، حتی توانایی خود برای غلبه بر درد را افزایش دهید. مراقبه‌ی ذهنی درواقع با آگاهی از افکار و تجربیات شما در لحظه، بدون قضاوت آن ها، سر و کار دارد. این کار نیاز به تمرین دارد، اما با استفاده از تکنیک‌‌های مراقبه‌ی ذهنی می‌‌توانید به سرعت آرام شوید و حس رفاه خود را ارتقا دهید.
پیاده‌ روی کنید. همانطور که راه می‌‌روید، سعی کنید تا آنجا که می‌‌توانید به جزئیات محیط پیرامونتان توجه بیشتری بکنید. تمام حواس خود را به کار بگیرید. تصور کنید که شما کاشف دنیای دیگری هستید که قبلا این مکان را ندیده است. به رنگ ‌ها، بوها، صدا ها و غیره توجه کنید. همانطور که شما به هر یک از جزئیات توجه می‌کنید، در ذهن تان با خود حرف بزنید، مثلا بگویید "من می‌‌دانم که یک گل قرمز زیبا را می‌‌بینم" توجه کنید که این تجربیات چه احساسی را در شما ایجاد می‌کنند.
 
 
مترجم: داود سرافراز
 منبع : https://www.wikihow.com/Be-Calm
 

:بیشتر بخوانید 
آرامش را بیاموزید
راهکارهایی برای رسیدن به آرامش (بخش اول)
راهکارهایی برای رسیدن به آرامش (بخش دوم)
راهکارهایی برای رسیدن به آرامش (بخش سوم)
چگونه ذهن خود را آرام کنیم ؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.