مقابله با اضطراب، بهره­ گیری از راهکارهای ذهنی

در مورد اضطراب تا جایی که ممکن است اطلاعات کسب کنید. مطالعه کنید که اضطراب چگونه ایجاد می‌شود و چه عواملی به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. افکار تان را به روی کاغذ بیاورید و جای افکار مضطرب را به افکار مثبت بدهید.
پنجشنبه، 22 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
مقابله با اضطراب، بهره­ گیری از راهکارهای ذهنی
نوشتن افکار می‌تواند منابع اضطراب را آشکار و ایده‌هایی برای مقابله با این اضطراب ارائه ‌دهد.
 
چکیده : در مورد اضطراب تا جایی که ممکن است اطلاعات کسب کنید. مطالعه کنید که اضطراب چگونه ایجاد می‌شود و چه عواملی به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. افکار تان را به روی کاغذ بیاورید و جای افکار مضطرب را به افکار مثبت بدهید.

تعداد کلمات 861 /  تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

مقابله با اضطراب، بهره­ گیری از راهکارهای ذهنی

برای مقابله با اضطراب، از راهکارهای ذهنی استفاده کنید

1. مقابل منابع اضطرابی که می‌توانید کنترلشان کنید، بایستید. موقعیت‌های مختلفی وجود دارند که اضطراب را به شما القا می‌کنند و این کمک می‌کند که دقیقاً مشخص کنید چه چیزی شما را نگران می‌کند تا اقدامات لازم را برای مقابله با آن انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما نگران دادن مالیات خود هستید، ممکن است تا زمانی که آن را پرداخت نکرده‌اید، احساس کنید که بار سنگینی بر دوش خوددارید.
اگر شغل و یا وضعیت مالی شما باعث استرس شما می‌شود، ممکن است بهتر باشد به دنبال شغل جدید و بهتری باشید. همچنین می‌توانید یک گواهی بگیرید و یا ادامه تحصیل بدهید و پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید.
یک دفترچه وقایع داشته باشید تا به شما کمک کند بفهمید دقیقاً چه چیزی موجب اضطراب شما می‌شود. نوشتن افکارتان اغلب می‌تواند منابع اضطراب شما را آشکار کند، آن‌هایی که هنوز خودتان کشفشان نکرده‌اید و به شما ایده‌هایی برای مقابله با این اضطراب ارائه می‌دهد.
در مورد اضطراب تا جایی که ممکن است اطلاعات کسب کنید. مطالعه کنید که اضطراب چگونه ایجاد می‌شود و چه عواملی به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی آن داشته باشید.
حتی اگر احساس می‌کنید یک منبع خاص اضطراب از کنترل شما خارج است، ممکن است بتوانید چیزی را در مورد آن تغییر دهید تا احساس استرس کمتری را به شما القا کند. برای مثال، اگر شما در مورد تعطیلات ماه آینده، احساس نگرانی پیش از موعد دارید، سعی کنید تدارکات لازم را از پیش برنامه‌ریزی کنید. به جنبه‌های مختلف یک واقعه نگاه کنید و راه‌های ساده‌تر را برای رویارویی با آن انتخاب کنید.

2. از منابع اضطرابی که نمی‌توانید کنترلشان کنید دوری‌کنید. اگر نوع خاصی از شرایط، شما را نگران می‌کند، بهتر است که از آن اجتناب کنید. اگر از پرواز متنفر هستید و احساس می‌کنید که این ترس هرگز فروکش نخواهد کرد، خوب است که به‌جای پرواز، رانندگی کنید. محدودیت‌های خود را بشناسید و مراقبت از خود را تمرین کنید. با این حال، اگر احتمال مقابله با آن استرس‌ها را می‌دهید، مهم است که یاد بگیرید چطور بر آن‌ها غلبه کنید. به عنوان مثال، اگر شما در حرفه‌ای مشغول به کار هستید که به طور مرتب باید پرواز کنید، در این صورت رانندگی یک گزینه عملی نیست و بهتر است با یک درمانگر برای مقابله با اضطراب خود در پرواز، ملاقات کنید.
اگر احساس می‌کنید عملکرد شما (مالی، اجتماعی، شغلی و یا در خانه) کاهش پیداکرده است، مثلاً شغل خود را از دست داده‌اید، در روابط خود دچار مشکل شده‌اید و نسبت به همه چیز احساس اضطراب استرس دارید، پس زمان آن رسیده است که با یک مشاور و روان پزشک ملاقاتی داشته باشید.
اگر افراد خاصی در زندگی شما باعث اضطراب شما می‌شوند و در کنار آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنید و نمی‌توانید با آن‌ها مقابله کنید، تغییراتی ایجاد کنید تا مجبور نباشید در اطراف آن‌ها حضورداشته باشید.
اگر کار یا مدرسه موجب استرس شما می‌شود، در طول روز زمانی را با گوشی موبایل و لپ تاپتان سپری کنید تا اضطرابتان را کاهش دهد.

3. از قوه تخیل خود استفاده کنید. این فرایندی است که ذهن شما را از افکار و تصاویر استرس‌زا خالی می‌کند و افکار و تصاویر آرام را جایگزین آن‌ها می‌کند. سعی کنید از تصاویر راهنما کمک بگیرید و مکانی را تصور کنید که در آن احساس آرامش و امنیت دارید. هنگامی که مکانی را تصور می‌کنید، بر روی جزئیات آنجا تمرکز کنید تا ذهن شما به طور کامل در مکان مورد نظر غوطه‌ور شود.
جای افکار مضطرب را به افکار مثبت بدهید، این کار ذهن شما را آرام خواهد کرد و برای مقابله با هر چیزی که موجب اضطراب شما می‌شود، آماده‌تان می‌کند.

4. از دیگران کمک بخواهید.  برای بسیاری از مردم، صحبت در مورد اضطراب، یک نوع رهایی به حساب می‌آید. اگر نیاز به خالی کردن خودتان دارید، از همسر خود و یا یکی از دوستان خود بخواهید و به آن‌ها بگویید که چه احساسی دارید. گاهی اوقات بیان احساسات تان می‌تواند استرس شما را به طور قابل ملاحظه‌ای تسکین دهد.
سعی کنید چیزی مانند این بگویید: «من دوست دارم در مورد اینکه چه احساسی دارم با شما صحبت کنم. به‌تازگی تحت تأثیر اضطراب قرارگرفته‌ام؛ این احساسی است که نمی‌توانم از آن فرار کنم.»
اگر شما بیش از حد به یک فرد تکیه کنید و مدام از او نصیحت بخواهید، مشکلات شما ممکن است سربار کسی دیگر شوند. دقت کنید که باعث آزار دیگری نشوید.
اگر شما اضطراب زیادی برای کار کردن دارید، ملاقات با یک درمانگر را مد نظر بگیرید. شما آزاد خواهید بود که مشکلات خود را هر مقدار که می‌خواهید برای یک مشاور توضیح دهید و او بادانشی که دارد به حل مشکلات شما کمک خواهد کرد.

منبع: https://www.wikihow.com/Deal-With-Anxiety
مترجم: داوود سرافراز
 

بیشتر بخوانید:
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش اول)
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش دوم)
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش اول )
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش دوم)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.