چگونه بین زندگی و کار خود تعادل ایجاد کنیم؟

برای پیداکردن توازن در زندگی خود، بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید. تلاش کنید به همه وجوه زندگی­ تان توجه کنید و هیچ یک از آن­ها را رها نکنید. این کار نیاز به زمان و تمرین دارد. هرموقع که بتوانید تعادل را در زندگی ­تان برقرار کنید، حداکثر استفاده را از زندگی ­تان خواهید برد.
شنبه، 24 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه بین زندگی و کار خود تعادل ایجاد کنیم؟
کاری که برنامه زمانی منعطفی داشته باشد، فرصت مناسبی برای پرداختن به ابعاد دیگر زندگی­ فراهم می­ کند.
 
چکیده:  برای پیداکردن توازن در زندگی خود، بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید. تلاش کنید به همه وجوه زندگی­ تان توجه کنید و هیچ یک از آن­ها را رها نکنید. این کار نیاز به زمان و تمرین دارد. هرموقع که بتوانید تعادل را در زندگی ­تان برقرار کنید، حداکثر استفاده را از زندگی ­تان خواهید برد.

تعداد کلمات 684 /  تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

چگونه بین زندگی و کار خود تعادل ایجاد کنیم؟

زندگی کاری متعادلی داشته باشید

قدم اول، برای زندگی خود یک برنامه کسب و کار داشته باشید.
برنامه سالم اقتصادی به اندازه یک جسم و ذهن سالم اهمیت دارد. با کارهای ساده مثل سرمایه­گذاری شروع کنید که از پس هزینه-های معمول خود برآیید. بعد از آن می­ توانید برای جمع کردن پول برای دوران بازنشستگی، خرید خانه، یا پرداخت قبوض برنامه ­ریزی کنید.
_پس ­انداز شما باید جوابگوی همه نیازهای شما باشد، مثل اجاره خانه، قبوض آب و برق و گاز، تغذیه، مخارج ماشین و حمل و نقل. پرداخت وام ­های دانش آموزی و هر مخارج دیگری که دارید.
_حتی پس­ انداز کمی پول در هفته، می ­تواند در دراز مدت به مقداری قابل توجهی تبدیل شود. اگر هر هفته پنج دلار پس­انداز کنید، در آخر سال 260 دلار خواهید داشت.
_بعضی از اپلیکیشن­ ها در پس­انداز و بودجه­ بندی پول­ های تان، می ­توانند به شما کمک کنند. حتی می­ توانید به کلاس­ های اقتصادی برای نحوه صحیح بودجه بندی و پس­انداز بروید.
 
قدم دوم، تا جایی که می ­توانید کارهای تان را در خانه انجام ندهید.
سعی کنید هر چیزی که به کارتان مربوط می­ شود، از جمله رایانه، پرونده ­های کاری و... را از خانه­ تان دور نگه دارید.
_ اگر کار شما به شکلی است که باید در خانه انجامش دهید، برای کارتان محل مشخصی در نظر بگیرید. ممکن است اتاقی برای کارتان طراحی کنید. بگذارید وسایل کارتان همیشه همانجا باشند و آن­ها را به اتاق پذیرایی نیاورید.
_وسایل الکترونیکی ­تان را در خانه خاموش کنید. از مکالمات کاری در خانه بپرهیزید و در خانه فعالیت ­هایی که به کارتان مربوط نمی­ شود انجام دهید، مثل انجام یک هنر، مطالعه یا آشپزی.

قدم سوم، بین کار و روابط دوستی ­تان مرز قایل شوید.
حتی اگر برنامه­ ی منعطفی دارید، نباید زمانی را که به کار اختصاص داده اید، به انجام فعالیت­ هایی غیرکاری مشغول شوید. به رییس و همکاران تان بگویید ساعت سه بامداد جواب پیام­ های کاری را نخواهید داد.
_برای رسیدگی به کارهای شخصی­تان نیز باید زمان مشخصی در نظر بگیرید، به دوستان و خانواده ­تان بگویید که از ساعت 8 تا 5 عصر (یا هر زمانی که به کار اختصاص داده اید) وظیفه اول شما رسیدگی به کارهای اداره (شرکت) است. و مثلا می ­توانید در زمان استراحت یا ناهار با آنها تماس داشته باشید.
_برای هر فعالیت­ تان زمان مشخصی در نظر بگیرید، اگر هر روز برنامه دویدن دارید، ساعت هفت تا هشت صبح را فقط به همین کار اختصاص دهید و کار دیگری در آن ساعت انجام ندهید.

قدم چهارم، در صورت لزوم با اداره(شرکت) خود برای تغییر در وظایف کاری­ تان صحبت کنید.
اگر شغل آسانی ندارید و شغل تان باعث بر هم ریختن تعادل زندگی­ تان می ­شود، با رییس خود در مورد کارهای دیگری که می­ توانید برعهده بگیرید صحبت کنید. برای مثال مواردی که می ­توانید مطرح کنید بدین شرح می­باشند: 1-2 روز در هفته، در خانه کارهای تان را انجام دهید یا کارهایی را انجام دهید که بیشتر با برنامه زمانی شما منطبق است.
_نیاز نیست همه جزییات را مطرح کنید، اما کلیت درخواست­ تان را باید آماده کنید. بیشتر ادارات بدون دلیل مستدل با برنامه کاری جدید شما موافق نخواهند کرد. دلایلی مثل بیماری فرزندتان شاید باعث شود آن­ها مجاب به تغییر در برنامه شما شوند.
 _اگر کار شما خسته کننده است و هیچ گونه انعطاف­ پذیری­­ای برای شما و دیگر ابعاد زندگی­ تان ندارد، باید به فکر کار جدیدی باشید. کاری که برنامه زمانی منعطفی داشته باشد تا بتوانید به ابعاد دیگران زندگی تان نیز رسیدگی کنید.
_هر زمان که لازم می ­دانید انجام کار­های تان را به شخص دیگری واگذار کنید. به همکاران اعتماد کنید و از آن­ها در پروژه­ های بزرگ کمک بگیرید. در کارهای خانه نیز از خانواده­ تان کمک بگیرید تا فشار کار از شما برداشته شود.

منبع: https://www.wikihow.com/Have-a-Balanced-Lifestyle
مترجم: سارا اشرفی

بیشتر بخوانید:
چطور در زندگی شخصی و کاری موفق باشیم؟
تعادل کار و زندگی
اهمیت تعادل در کار وزندگی
تعادل کار و فراغت



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.