قوانین همسرداری که آقایان باید بدانند (بخش دوم)

بسیاری ازانسان ها از اصول همسرداری اطلاع کافی نداشته و بدون شناخت کافی از روال همسرداری وارد زندگی زناشویی می شوند و عدم شناخت و آگاهی از خصوصیات شخصی همسران رابطه عاطفی افراد را در معرض آسیب قرار داده و موجب افزایش سوتفاهم ها می شود.
چهارشنبه، 11 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قوانین همسرداری که آقایان باید بدانند (بخش دوم)

یک شوهر خوب، راه‌های تازه برای عشق ورزیدن به همسرش پیدا می‌کند.

چکیده : بسیاری ازانسان ها از اصول همسرداری اطلاع کافی نداشته و بدون شناخت کافی از روال همسرداری وارد زندگی زناشویی می شوند و عدم شناخت و آگاهی از خصوصیات شخصی همسران رابطه عاطفی افراد را در معرض آسیب قرار داده و موجب افزایش سوتفاهم ها می شود.

تعداد کلمات 954 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

قوانین همسرداری که آقایان باید بدانند (بخش دوم)

۴. هرگز با همسرتان برخورد فیزیکی نکنید، ناسزا نگویید و سرش فریاد نکشید

برای بعضی از افراد، این نکته‌ای بدیهی است اما ظاهرا بعضی‌ها این نکته را فراموش کرده‌اند. برخورد فیزیکی، فحش دادن و یا فریاد زدن هرگز درست نیست. اگر به جایی رسیدید که دیدید فریاد زدن، تنها جواب است پس بدانید جایی در این مسیر دچار اشتباه شده‌اید و لازم است به عقب برگردید و اصلاحش کنید.
گاهی وقت‌ها شاید با دوستان‌تان در مورد همسران‌تان گفتگو کنید. حتما همیشه یکی هست که موضوع جنگ و مرافعه با همسر را پیش بکشد و در این مورد حرف بزند که: گاهی واقعا لازم است بر سر ِ همسرتان داد بکشید تا قدرت‌تان را اعلام کنید. شاید واکنش درونی‌تان به این عقیده این است: «نه، تو نباید این کارو بکنی». او، همسر توست، شریک زندگی‌ات، بهترین دوستت و معشوقه‌ات. کتک زدن، فحش دادن و فریاد زدن، انواعی از فرومایگی و تنزل‌ هستند و مناسب این شخص نیستند.

خطاب به همه‌ی مردهایی که فکر می‌کنند فریاد زدن و نعره کشیدن، لازم است باید بگوییم قابل درک است که شما از کجا و چه شرایطی به اینجا رسیده‌اید و وضعیت فعلی‌تان چیست، بیشتر آقایان در چنین شرایطی بوده‌اند. اما یک نظر کارشناسانه هست که می‌گوید: «معیار تشخیص یک مرد این است که چقدر سریع عصبانی می‌شود.»
وقتی بر سر همسرتان داد و فریاد می‌زنید، قدرت‌تان را نشان نمی‌دهید، بلکه فقط به او نشان می‌دهید که اراده‌ی ضعیفی دارید و صبر و تحمل‌تان بسیار کم است. مردی که همسرتان واقعا به او احترام می‌گذارد مردی است که بتواند بدون متوسل شدن به زورگویی و گردن کلفتی، از عقیده‌اش دفاع کند. مرد واقعی کسی است که بتواند در دعواها، اختلاف‌نظرها و عشق و عاشقی، خونسردی‌اش را حفظ کند. لطفا در این مورد خوب فکر کنید.
 

۵. مدیریت خلاقانه داشته باشید

بیشتر افراد می‌دانند که مرد و زن مساوی هستند و همیشه هم همین‌طور فکر می‌کنند. اما یکی از چیزهایی که باید یاد بگیرید این است که اگر بتوانید مدیریت و رهبری خلاقانه‌ای در رابطه‌تان نشان دهید، همسرتان بیشتر و بیشتر دوست‌تان خواهد داشت و برایش جذاب‌تر خواهید بود.
مثلا، هردوی شما یک روز بسیار خوب را پشت سر گذاشته‌اید، تازه به خانه رسیده‌اید و خیلی هم گرسنه هستید. اما هیچ چیزی در آشپزخانه ندارید. احتمالا هر دوی شما می‌نشینید و فکر می‌کنید چه باید بکنید؛ آیا باید به رستوران بروید و چیزی بخورید یا در خانه بمانید و چیزی درست کنید؟ یک مدیر خلاق و مدبر، به جای اینکه گیج و دستپاچه شود، یک تصمیم مناسب و جسورانه می‌گیرد و سپس به آن عمل می‌کند، بدون سراسیمگی و جنجال، فقط عمل!

از نظر علمی ثابت شده زن‌ها جوری برنامه‌ریزی شده‌اند که این‌گونه رفتارها را می‌پسندند، چون نشان‌دهنده‌ی قدرت و مهارت حفظ بقاست، و علاوه بر این، تا حدودی از استرس موجود در آن شرایط کم می‌کند. وقتی همسرتان احساس خوبی ندارد، اگر بتوانید کمی مدیریت مبتکرانه از خود نشان دهید، او واقعا تحسین‌تان خواهد کرد. این شرایط می‌تواند شستن ظرف‌ها باشد، گفتگویی سر میز شام، رنگ جدید دیوارهای خانه و یا راه‌حلی برای مسئله‌ای که همسرتان در آن درگیر است. به محض اینکه چنین شیوه‌ای در پیش بگیرید خواهید دید که او هم در شرایط مشابه همین کار را برای شما خواهد کرد!
 

۶. دوستش داشته باشید، اما نه فقط در حد حرف

یک موضوع اصلی در این مطلب این است که شما باید شوهری فراتر از کلمات باشید. کلمات اگر پشتوانه‌ی معنایی و عملی نداشته باشند، پوچ هستند. عشق هم همین‌طور است. شما می‌توانید هزار بار در روز به همسرتان بگویید که دوستش دارید و عاشقش هستید اما اگر از او رو برگردانید و او را نادیده بگیرید، آن هزار بار کاملا بی‌ارزش است.
یک شوهر خوب، راه‌های تازه برای عشق ورزیدن به همسرش پیدا می‌کند، به حرف‌هایش گوش می‌دهد، در مورد روزی که پشت سر گذاشته با او حرف می‌زند، برای کارهایی که در خانه و زندگی‌ انجام می‌دهد ارزش قائل است و همیشه به دنبال این است که همسرش، این قدردانی و تحسین را واقعا احساس کند. به او بگویید چقدر رفتارهایش را می‌پسندید و به عنوان یک زن چقدر تحسینش می‌کنید. اما رفتارتان باید پشتوانه‌ی کلام‌تان باشد؛ به کلمات‌تان معنا بدهید. اگر بتوانید راهی برای ارتباط دادن کلمات با رفتارتان پیدا کنید که نشان بدهد جدی و روراست هستید، او برای همیشه عاشق‌تان خواهد ماند.
 

۷. برای رابطه‌‌‌ی جنسی اصرار نکنید؛ شرایطش را فراهم کنید

یک مرد واقعی وقتی همسرش مایل به رابطه‌ی جنسی نیست، بیشتر اصرار نمی‌کند. رابطه‌‌ی جنسی نقش آن‌چنان پررنگی در رابطه‌ی زناشویی دارد که متأسفانه اگر مشکلاتی در زندگی پیش بیاید، این رابطه هم به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. توصیه‌ای که می‌توانیم برای‌تان داشته باشیم این است که یک شوهر خوب، شرایط یک رابطه‌ی جنسی لذت‌بخش را خلق می‌کند، نه اینکه آن را گدایی کند. اگر همسرتان تمایلی به رابطه‌‌ی جنسی ندارد، شما باید صبور باشید.
 

نتیجه

شوهر خوب شدن و رعایت اصول همسرداری، چیزی است که مدام در حال تغییر و تکامل است. شما نمی‌توانید فقط بنشینید، کاری نکنید و امید داشته باشید و آرزو کنید که همه چیز خوب و دلچسب پیش برود. تلاش‌تان را بکنید تا فراتر از کلمات دوستش داشته باشید، ذوق و ابتکار داشته باشید و الگوهای ارتباطی شفافی خلق کنید و هرگز با همسرتان برخورد فیزیکی نداشته باشید، هرگز!

منبع : برگرفته از thedailymind

بیشتر بخوانید :
قوانین همسرداری که آقایان باید بدانند (بخش اول)
همسرداری
آئین ازدواج و همسرداری
سیمای همسرداری در قرآن کریم
اخلاق همسرداری امام علی (ع)
آداب معاشرت با همسر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.