معرفی سیب و خواص درمانی آن (بخش سوم)

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود. که یکی از شگفت‌انگیزترین اثرات سیب، درمان و پیشگیری از آلزایمر است. اثر آن در درمان و پیشگیری از این بیماری به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.
شنبه، 21 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی سیب و خواص درمانی آن (بخش سوم)

 سیب ترش در قدیم معالج نقرس و بیماری های عصبی بوده است.

چکیده : سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود. که یکی از شگفت‌انگیزترین اثرات سیب، درمان و پیشگیری از آلزایمر است. اثر آن در درمان و پیشگیری از این بیماری به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.

تعداد کلمات 1305 / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه

معرفی سیب و خواص درمانی آن (بخش سوم)
نگاهی کوتاه به خواص سیب

# استفاده دیگر از سیب برای لطافت پوست سیب پخته است سیب رابپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را بصورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آنرا بردارید .
# سیب در از بین بردن عفونت‌ ها بسیار مهم است‌. در واقع یک نوع پنی‌ سیلین طبیعی است. سیب نه تنها برای یبوست مفید است، بلکه برای اسهال نیز بسیار موثر می‌باشد‌. اما تفاوت در طریقه مصرف آن است، افرادی که دچار یبوست هستند می‌توانند یک سیب را تنوری کرده و یا در فر بگذارند و شب میل کنند و یک سیب هم به همین طریق صبح‌ها میل شود‌.
# برای درمان اسهال، سیب را رنده کرده‌ چند ساعت بگذارید تا رنگش تغییر کند و تیره شود یعنی پکتین موجود در آن اکسیده شود و بعد آن را میل کنید.
# آب سیب تازه سموم بدن را دفع کرده و برای اطفال خیلی مفید است‌. سیب میوه‌ای است که ویتامین ب زیادی دارد و به همین دلیل برای اعصاب و روان بسیار مهم می‌باشد و افراد عصبی بهتر است هر روز یک لیوان آب سیب تازه با کمی‌گلاب میل کنند.

# سیب درجه تب را پایین می‌آورد و برای بهبود گلو درد و سینه درد بسیار مؤثر می‌باشد‌. یکی دیگر از خواص سیب رنده شده این است که برای افراد مبتلا به زخم معده بسیار مفید می‌باشد‌. این میوه به علت خاصیت دفع اسید اوریک، در درمان بیماری‌های نقرس، آرتروز و رماتیسم بسیار مفید و مؤثر شناخته شده است‌.
# سیب با دفع اسید اوریک داروی روماتیسم ونقرس است و درد مفاصل است وبرای تقویت قلب و هضم غذا موثر است . خوردن سیب با پوست یبوست را از بین می برد و برای کبد مفید استمالیدن مقداری سیب روی مکحل گزیدگی نیش عقرب یا زنبور به درمان کمک موثری می کند .
# میوه نارس سیب جهت مداوای اسهال مفید است . خوردن سیب قبل از خواب کمک موثری در راحت تر خوابیدن است .
# از سیب می‌توان در تهیه‌ی انواع غذاها (به منظور شیرین کردن آن‌ها) و نیز در تهیه‌ی انواع سالاد و شیرینی‌جات استفاده نمود.
# هم‌چنین می‌توان به عنوان افزودنی برای انواع و اقسام غذاها از آن استفاده کرد.
# خوردن سیب به پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ کمک می کند.
# مطالعات پژوهشگران فرانسوی نشان می دهد ،خوردن یک سیب در روز با پوست آن به پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ کمک می کند.
 

خواص سیب ترش

سیب ترش در قدیم معالج نقرس و بیماری های عصبی بوده است
# آب سیب ترش مخلوط با انار برای تقویت معده و درمان اسهال و دل بهم خوردگی بکار می رود
# رب سیب ترش علاج اسهال ، استفراغ و درد و غم است
# سیب ترش قابض است و حالت استفراغ و دل بهم خوردگی را از بین می برد.
# سیب ترش را بپزید درمان اسهال خونی است
# مربای شکوفه سیب ترش برای ضعف معده و ازدیاد نیروی جنسی مفید است
سیب ترش برای آنهایی که مزاج گرم دارند بسیار مفید است بالعکس آنهائی که مزاج سرد دارندباید سیب شیرین بخورند
 

خواص پوست سیب چیست ؟

سیب را با پوست بخورید! مطالعات پژوهشگران نشان می دهد خوردن روزانه یک عدد سیب با پوست، به پیشگیرى از بروز سرطان روده بزرگ و قولون کمک مىکند. محققان راز این تاثیر را در ترکیبات شیمیایى موسوم به “پروسیانیدین ( PROCYANIDIN) می دانند که به وفوردر پوست سیب یافت مىشود. تحقیقات نشان داده است این ترکیبات تعداد سلول هاى پیش سرطانى را در حیوانات آزمایشگاهى به میزان قابل توجهى کاهش مى دهد. نتایج این تحقیق که در اجلاس انجمن تحقیقات سرطان آمریکا ارائه شد، مىتواند به ابداع روش هاى نوینى در درمان سرطان ها کمک کند.
این تحقیق نشان می دهد، این ترکیبات شیمیایى جزو دسته ” پلى فنول ها ” است که با تغییر مسیرهاى پیام رسانى عمل مى کنند. این مسیرها فرایندى را که طى آن سلول ها در پایان عمر خود از بین می روند، کنترل مىنمایند. در سلول هاى سرطانى این فرایند دچار اشکال شده و منجر به تقسیم سلولى غیرقابل کنترل و تشکیل تومور مىشود.

دکتر فرانسیس رائول سرپرست این تحقیق مى گوید این مطالعه شناختى از عملکرد خواص بازدارنده پلى فنول ها فراهم مى کند و شواهدى در مورد قابلیت این مواد در پیشگیرى از ابتلا به سرطان قولون ارائه مى نماید.انواع مختلف پلى فنول ها در پوست سیب به میزان زیاد وجود دارد. پلی فنول ها مواد آنتى اکسیدانی هستند که مانع از بروز آسیب به بافت هاى بدن مى شوند.
محققان در مرحله بعد به موش ها ماده سرطان زا تزریق کردند و سپس به مدت شش هفته مایعى حاوى “پروسیانیدین ” به آنها خوراندند. نتیجه این آزمایش نشان داد ضایعات پیش سرطانى در روده این موش ها نصف موش هایى بود که تغذیه معمولى داشتند. دکتر رائول گفت نتایج این مطالعه بدون نیاز به انجام تحقیقات تکمیلى نشان مىدهد خوردن سیب بطور کامل و با پوست آن فواید ضدسرطانى دربردارد
.
همچنین محققان دریافتند که پوست سیب در برابر حداقل سه نوع سلول سرطانی انسانی شامل سرطان های سینه، کولون و کبد اثر محافظتی دارد.
محققان با ارزیابی محتوای شیمیایی پوست سیب گروهی از ترکیبات شیمیایی گیاهی را یافتند که ثابت شده در برابر حداقل سه نوع سلول سرطانی انسانی شامل سرطان های سینه، کولون و کبد اثر محافظتی دارد. در این مطالعات نشان داه شده که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، دیابت و بسیاری بیماری های دیگر را کاهش می دهد؛ اما محققان می‌کوشند تا دریابند این اثر ضد سرطانی دقیقاْ به کدامیک از ترکیبات موجود در سبزی و میوه مربوط می شود.
 

میزان ارزش غذایی سیب

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی مناسبت نیست که یک ضرب المثل انگلیسی می گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کندسیب سرشار از ویتامین‌ های E، B12، B2، B1، A و K، اسید پانتوتونیک، نیاسین، بیوتین، اسید فولیک و کولین است. مقادیر این ویتامین‌ها در انواع گوناگون سیب متفاوت است. پوست سیب حاوی کاروتن می‌باشد. تقریباً نیمی از ویتامین C در پوست سیب وجود دارد و سیب‌های کوچک در مقایسه مقدار بیشتری پوست دارند. انواع سیب منابع بسیار خوبی برای تأمین ویتامین C محسوب می‌شود. سیب دارای مقدار بسیار ناچیزی ویتامین K است.

موادی که در یک سیب متوسط وجود دارد به شرح زیر است :
انرژی ۲۵۸ کالری
پروتئین ۱/۲ گرم
چربی ۱/۶ گرم
مواد نشاسته ای ۵۹٫۶ گرم
کلسیم ۲۴ میلی گرم
فسفر ۱۰ میلی گرم
آهن ۱/۲ میلی گرم
ویتامین آ ۳۶۰ واحد
ویتامین ب۱  ۰/۱۵ میلی گرم
ویتامین ب۲  ۰/۰۸ میلی گرم
ویتامین ب۳ ۰/۱ میلی گرم
ویتامین ث ۱۸ میلی گرم
 

نکات مهم در مصرف سیب

خوردن ۲ یا ۳ عدد سیب متوسط در روز ایده آل است. برای دستیابی به حد اعلای فواید سیب پوستش را هم بخورید. با آن که آب سیب مغذی است، اما به اندازه خود سیب سرشاز از فیبر نیست. همانطور که قبلا گفته شد سعی کنید همیشه سیب را با پوست بخورید زیرا مقدر زیادی پکتین در پوست سیب وجود دارد سیب هایی که در بازارهای داخل ایران یا آمریکا و کانادا بفروش می رسد روی آن دارای یک لایه چربی برای حفاظت آن می باشد بنابراین حتما این سیب ها را بدقت بشوئید آنهائی که دارای معده ضعیف هستند باید سیب را بسیار نازک پوست بگیرند که پکتین ها و ویتامین های آن از بین نرود

منبع : www.amazing.ir

بیشتر بخوانید :
معرفی سیب و خواص درمانی آن (بخش اول)
معرفی سیب و خواص درمانی آن (بخش دوم)
خواص سیب 
معرفی سیب و خواص درمانی آن
مهمترین خواص شفابخش سیب
میوه ای با خواص بی شمار (سیب)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.