معرفی انجیر و خواص درمانی آن (بخش سوم)

انجیر در درمان سیاه‌سرفه، درمان آسم و دیگر اختلالات تنفسی سیار مفید است. به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند و در درمان یبوست، سوء‌هاضمه، درمان معده درد و سایر بیماری‌های روده‌ای مؤثرند. مصرف انجیر برای پایین آوردن تب، درمان گوش درد، درمان جوش، درمان آبسه و بیماری‌های مقاربتی مفید است. با ما همراه باشید .
سه‌شنبه، 4 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی انجیر و خواص درمانی آن (بخش سوم)
قرن‌هاست که مصرف انجیر را برای درمان ناباروری، درمان ناتوانی جنسی مردان یا اختلال نعوظ و دیگر اختلالات جنسی توصیه می‌کنند. 
 
چکیده : انجیر در درمان سیاه‌سرفه، درمان آسم و دیگر اختلالات تنفسی سیار مفید است. به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند و در درمان یبوست، سوء‌هاضمه، درمان معده درد و سایر بیماری‌های روده‌ای مؤثرند. مصرف انجیر برای پایین آوردن تب، درمان گوش درد، درمان جوش، درمان آبسه و بیماری‌های مقاربتی مفید است. با ما همراه باشید .

تعداد کلمات 1002 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی انجیر و خواص درمانی آن (بخش سوم)

۱۳. درمان سرطان کولون

فیبر حرکات روده‌ را افزایش می‌دهد و بنابراین به افزایش حذف رادیکال های آزاد و سایر مواد سرطان‌زا به‌خصوص در کولون (روده‌ی بزرگ) کمک می‌کند.
 

۱۴. پیشگیری از سرطان سینه

ثابت شده که فیبر موجود در انجیر در پیشگیری از سرطان سینه مؤثر است. تعادل هورمونی در زنان پس از سن یائسگی، اغلب دچار نوسان می‌شود. عملکرد دستگاه‌های بدن آن‌قدر باهم مرتبط است که به‌هم خوردن تعادل هورمون‌ها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود که به نوبه‌ی خود، توانایی آنتی‌اکسیدان‌ها را برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد- از عوامل اصلی ایجاد سرطان- تحت تأثیر قرار می‌دهد. انجیر با تأمین فیبر، خط دفاعی بدن را برای مقابله با سرطان تقویت می‌کند.
 

‍۱۵. پیشگیری از فشار خون بالا

ما معمولا سدیم را ازطریق مصرف نمک وارد بدن خود می‌کنیم. مصرف زیاد نمک و کاهش میزان مصرف خوراکی‌های حاوی پتاسیم به فشار خون بالا منجر می‌شود. انجیر سرشار از پتاسیم است و سدیم بسیار کمی دارد، بنابراین ماده‌ی غذایی مناسبی برای مقابله با اثرات مخرب پرفشاری خون تلقی می‌شود. این ویژگی انجیر باعث آرامش و تمدد اعصاب نیز می‌شود.
 

۱۶. درمان برونشیت

 درمان برونشیت یکی دیگر از خواص انجیر است. با تهیه‌ی دمنوش می‌توانید از مواد شیمیایی موجود در برگ انجیر بهره‌مند شوید. دمنوش برگ انجیر برای تسکین بیماری‌های تنفسی مختلف مانند برونشیت تجویز می‌شود و به‌عنوان راهی برای پیشگیری و کاهش علائم آسم نیز به‌کار می‌رود.
 

۱۷. درمان بیماری‌های مقاربتی

انجیرها به‌طور سنتی در شبه‌قاره‌ی هند و چند منطقه‌ی دیگر از جهان به‌عنوان مرهم و تسکین‌دهنده‌ی بیماری های مقاربتی به‌کار می‌روند. مصرف این میوه به‌صورت خوراکی یا موضعی باعث کاهش علائم بیماری‌های مقاربتی می‌شود، گرچه به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود که انجیرها دقیقا روی کدام علائم و کدام بیماری‌های مقاربتی تأثیر مثبت می‌گذارند.
 

۱۸. درمان اختلال جنسی

قرن‌هاست که مصرف انجیر را برای درمان ناباروری، درمان ناتوانی جنسی مردان یا اختلال نعوظ و دیگر اختلالات جنسی توصیه می‌کنند. اثر این میوه در درمان اختلالات جنسی به بخش مهمی از اسطوره‌شناسی و فرهنگ آن مناطق تبدیل شده است و اغلب از انجیر به‌عنوان یک مکمل جنسی یا باروری قدرتمند یاد می‌شود. میزان اثرگذاری انجیر به‌عنوان داروی تقویت‌کننده‌ی جنسی، بحث‌برانگیز است. احتمالا مقدار زیاد ویتامین‌ها و مواد معدنی ارزشمند موجود در انجیر باعث افزایش ناگهانی انرژی و بنیه‌‌ی بدن است که مردم آن را با افزایش میل جنسی اشتباه می‌گیرند. به منظور تقویت توانایی‌ جنسی‌، ۲ تا ۳ عدد انجیر را به‌مدت یک شب در شیر خیس کنید و صبح روز بعد آنها را میل کنید.
 

۱۹. تقویت استخوان‌ها

انجیرها غنی از کلسیم هستند. کلسیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای تقویت استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است. فسفر سرشار موجود در انجیر نیز به ساخت استخوان کمک می‌کند و درصورت بروز آسیب یا تخریب استخوان‌ها باعث رشد مجدد آنها می‌شود.
 

۲۰. پیشگیری از دفع کلسیم در ادرار

افرادی که مقدار زیادی سدیم از طریق رژیم غذایی‌شان دریافت می‌کنند، ممکن است به دفع کلسیم در ادرار دچار شوند. میزان بالای پتاسیم انجیر به جلوگیری از این وضعیت کمک و میزان ضایعات ادرار را تنظیم می‌کند. پتاسیم دفع کلسیم را به حداقل می‌رساند و درعین‌حال باعث خروج اسید اوریک و سایر سموم از بدن‌ می‌شود.
 

۲۱. پیشگیری از دژنراسیون ماکولا

علت اصلی کاهش بینایی در سالمندان، دژنراسیون ماکولاست. میوه‌هایی مانند انجیر در کمک به پیشگیری از این نشانه‌ی رایج پیری بسیار مفیدند.
 

۲۲. تسکین گلودرد

میزان بالای موسیلاژ (مواد لعاب‌دار) در انجیر به التیام گلودرد و محافظت در برابر آن کمک می‌کند. طبیعت آرامش‌بخش (تسکین‌دهنده) انجیر و شیره‌های طبیعی آن، درد و فشار روی طناب‌های صوتی را نیز کاهش می‌دهد.
 

سایر خواص انجیر

انجیر در درمان سیاه‌سرفه، درمان آسم و دیگر اختلالات تنفسی سیار مفید است. به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند و در درمان یبوست، سوء‌هاضمه، درمان معده درد و سایر بیماری‌های روده‌ای مؤثرند. مصرف انجیر برای پایین آوردن تب، درمان گوش درد، درمان جوش، درمان آبسه و بیماری‌های مقاربتی مفید است. انجیر دارای سطح بالایی از آلکان‌هاست و بنابراین به تنظیم PH بدن کمک می‌کنند. انجیر غنی از فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها- آنتی‌اکسیدان‌هایی که از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند- است. انجیرها آرام‌بخش و ملین‌ هستند، چربی و قند کمی دارند و برای سلامت کبد نیز بسیار مفیدند.
 

عوارض جانبی و مضرات انجیر

تداخلات دارویی و آلرژی به انجیر چندان متداول نیست، بنابراین بیشتر افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی تعداد متعادلی از آنها را به رژیم غذایی‌شان اضافه کنند. با این‌حال، چند عارضه‌ی جانبی احتمالی وجود دارد که خوب است از آنها آگاه باشید.
 با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد افرادی که به شیره‌ی خام کائوچو یا گرده‌ی درخت غان (توس) آلرژی دارند، ممکن است به انجیر نیز حساسیت داشته باشند. انجیرها جزو خانواده‌ی توت‌ها (موراسه) هستند.
 اگر به سایر میوه‌های خانواده‌ی توت‌ مانند جک‌فروت، توت آمریکایی (پرتقال اوسیج) و سیب شکری آلرژی دارید، ممکن است به انجیر نیز حساسیت داشته باشید.
ویتامین K، یک غلیظ‌‌کننده‌ی خون طبیعی است. انجیر خشک‌ و تازه سرشار از ویتامین K است. اگر داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) مصرف می‌کنید، مهم است که میزان مصرف روزانه‌ی ویتامین K را ثابت نگه دارید.
 طوری برنامه ریزی کنید که وقتی انجیر می‌خورید، بیش از مقدار معمول روزانه‌تان ویتامین K مصرف نکنید.
 همان‌طور که گفتیم انجیر ملین است و این خاصیتش به درمان یبوست کمک می‌کند. مصرف بیش‌ازحد انجیر ممکن است باعث شل شدن مدفوع یا اسهال شود. اگر پس از خوردن انجیر به اسهال دچار می‌شوید، میزان مصرف‌تان را کاهش بدهید .

منبع : سایت چطور

بیشتر بخوانید :
خواص انجیر در طب سنتی
خواص انجیر سیاه در طب سنتی
خواص طبی میوه انجیر چیست؟
انجیر ، میوه قرآنی
معرفی انجیر و خواص درمانی آن
خواص دارویی انجیر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط