توجه به لباس کودک شش ساله

لباس پوشیدن به طور مستقل از ویژگی های این دوران کودک است. او دوست دارد خود لباسش را انتخاب کند و بپوشد. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
شنبه، 27 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توجه به لباس کودک شش ساله
کودک عاشق این است که با کسی که به او لباس می پوشاند در سرعت رقابت کند. 
 
چکیده: لباس پوشیدن به طور مستقل از ویژگی های این دوران کودک است. او دوست دارد خود لباسش را انتخاب کند و بپوشد. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید. 

تعداد کلمات 601 /زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
توجه به لباس کودک شش ساله

توجه به لباس کودک شش ساله

به محض اینکه کودک پذیرفت لباس بپوشد، نیمی از مبارزه با پیروزی به پایان رسیده است، اما بسیاری از کودکان در چنین سنی هنوز دوست ندارند لباس بپوشند. بنابر این در ۶ سالگی هم مانند ۵ سالگی باید کودکان را در لباس پوشیدن کمک کرد. غالبا به مادرشان اجازه نمی دهند که آنها را در لباس پوشیدن کمک کند اما تنها حضورشان حمایت موثری برای کودک بحساب می آید. این بهترین فرصت است که آنچه را می بیند فرا گیرد.
 

[رقابت با دیگران]

کودک عاشق این است که با کسی که به او لباس می پوشاند در سرعت رقابت کند. اگر بند کفشش را خودش ببندد گره سستی به آن می زند. در روزی که کودک به مدرسه نمی رود باید کمتر او را در لباس پوشیدن کمک کرد، کودک خیلی سریع لباسهایش را از تن بیرون می آورد.
کودک ۶ ساله اهمیت زیادی به لباس هایش می دهد، پسرها به ویژه به شلوار و پیراهنشان توجه می کنند و نسبت به آن احساس غرور می نمایند. دخترها دوست دارند پیراهن های زیبایی که دارای تزئیناتی است با جوراب متناسب بپوشند و از بستن پیش بند و در زمستان از پوشیدن روکفشی خودداری می کنند.
کودکان دوست دارند لباسهایی با طرحهای خاص و رنگهای مختلف بر تن نمایند و بویژه رنگ قرمز را ترجیح می دهند. پسرها از کفشهای ساقه دار (مانند پوتین) صحبت می کنند.
باید کودکان ۶ ساله را در پوشیدن روکفشی مانند «گتر»، یا دومین آستین کتش کمک کنیم. کودک ۶ ساله هنوز در پوشیدن لباس با مشکل مواجه می شود و عده ای از والدین از خود می پرسند: آیا درست است از کودکان بخواهیم که برای بازی در خارج از کلاس، لباسشان را عوض کنند؟
 

[لباسی به راحتی لباس مدرسه]

بهتر است که لباس های معمولی که در ضمن برای مدرسه نیز مناسب است، بپوشند، لباسهایی که برای خانه زیاد مناسب نیست. با وجود این کودک ۶ ساله به لباسهایش توجه خاصی می کند، اما زیاد از آنها مراقبت نمی نماید. همانطور که مادری به ما گفت: «او دوست دارد لباسهایش تمیز و پاکیزه باشد اما خودش هیچ کاری در این باره نمی کند». در ۵/۵ سالگی کودک زمانی که لباسهایش را در می آورد، آنها را به مادرش می دهد یا حتی به سوی مادرش پرت می کند.
در ۶ سالگی آنها را در همه جای اطاق پراکنده می نماید، برای اینکه با این کار و مشاهدة مکانها و جاهای مختلف برای آنها سرگرم میشود. این عادت با یک بازی مفیدی می تواند تغییر کند، یعنی جمع کردن لباسها! بازی که هم کودک و هم مادر آن را دوست دارند، با اینکه به کودک گوشه ای را نشان بدهیم و بگوئیم که می تواند لباسهای کثیفش را آنجا بگذارد.
انداختن لباس کثیف به یک گوشه، از پرتاب کردن آن درون سبد سرگرم کننده تر است؟
در ۶ سالگی کفشها واقعا مشکل آفرین هستند، بویژه پسر ۶ ساله که دوست دارد کفشهایش را در خانه به تنهایی از پایش در آورد، اما گاهی یک لنگه آن را در یک اتاق و لنگه دیگر را در اتاق دیگر می گذارد و این مسأله باعث می شود که صبح هنگام رفتن به مدرسه همه افراد خانواده به دنبال کفشهای گمشده او بگردند.
بعضی از پسرها دوست دارند خودشان موهایشان را شانه بزنند، دخترها هنگامی که موهایشان را می بافند تأسف می خورند چرا که دوست ندارند آرایش موی خود را تغییر دهند، برای اینکه در هنگام آرایش و بستن موی کودک از درد آن بکاهیم باید حواسش را بجای دیگر معطوف کنیم مثلا بگذاریم کتاب بخواند بابا مداد رنگی هایش بازی کند یا پیانو بزند.



 
منبع: کتاب «روانشناسی کودک»
نویسنده: آرنولدژسل، اف-ال ایلگ
 
 
 

بیشتر بخوانید:
توالت و حمام رفتن کودک شش ساله 
خواب کودک شش ساله 
نغذیه کودک شش ساله 
از پوشک گرفتن کودک 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.