خواص درمانی دانه های کدو تنبل

دانه‌های کدو با داشتن مواد مغذی متعددی مانند منیزیم، منگنز، مس، پروتئین و زینک، مانند یک بمب تغذیه‌ای در یک بسته‌بندی بسیار کوچک عمل می‌کنند. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به‌نام فیتوسترول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های نابودکننده‌ی رادیکال‌های آزاد هستند که می توانند میزان سلامتی شما را افزایش دهند.
جمعه، 3 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص درمانی دانه های کدو تنبل
دانه‌های کدوتنبل غنی از چربی های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند و برای سلامت قلب و کبد مفیدند.
 
چکیده : دانه‌های کدو با داشتن مواد مغذی متعددی مانند منیزیم، منگنز، مس، پروتئین و زینک، مانند یک بمب تغذیه‌ای در یک بسته‌بندی بسیار کوچک عمل می‌کنند. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به‌نام فیتوسترول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های نابودکننده‌ی رادیکال‌های آزاد هستند که می توانند میزان سلامتی شما را افزایش دهند.

تعداد کلمات 956 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

خواص درمانی دانه های کدو تنبل

مقدمه

اگر هوس یک میان‌‌وعده‌ی تُرد کرده‌اید که برای سلامتی‌تان هم مفید باشد، دانه‌ی کدو تنبل همان چیزی است که به دنبالش هستید. بهتر از همه اینکه چون دانه‌های کدو تنبل به‌راحتی قابل حمل هستند و نیازی به نگهداری در یخچال ندارند، یک میان وعده‌ی عالی برای بیرون منزل و یک اسنک سریع برای داخل منزل هستند.
 

منیزیم برای سلامت قلب

یک‌چهارم فنجان دانه‌ی کدو تقریبا نیمی از نیاز روزانه‌ی شما به منیزیم را تأمین می‌کند. منیزیم در بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی مهم بدن نقش دارد از جمله ساخت ATP (آدنوزین تری‌فسفات، مولکول‌های انرژی بدن شما)، سنتز RNA و DNA، پمپاژ قلب، ساخت استخوان‌ها و دندان‌های سالم، شل کردن رگ‌های خونی و عملکرد مناسب روده.
ثابت شده که منیزیم به تنظیم فشار خون و جلوگیری از ایست قلبی ناگهانی، سکته‌ قلبی و سکته‌ مغزی کمک می‌کند. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها دچار کمبود منیزیم هستند.
 

زینک برای تقویت ایمنی

دانه‌های کدو تنبل، یک منبع غنی از روی هستند (هر ۳۰ گرم از آنها حاوی بیش از ۲ میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی مفید است). زینک از راه‌های بسیاری برای بدن شما مفید است، از جمله ایمنی، رشد و تقسیم سلول، خواب، خلق‌و‌خو، حس‌های بویایی و چشایی، سلامت چشم و پوست، تنظیم انسولین و عملکرد جنسی آقایان.
بسیاری از افراد به دلیل خاک‌های عاری از مواد معدنی، اثرات داروها، رژیم‌های غذایی گیاهی و سایر رژیم‌های سرشار از غلات دچار کمبود زینک هستند. این کمبود با افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا، خستگی مزمن، افسردگی، آکنه، تولد نوزادان کم‌وزن، مشکلات یادگیری و عملکرد ضعیف کودکان در مدرسه مرتبط است.
 

چربی‌های امگا ۳ گیاهی

دانه‌ها و آجیل‌ها خام یکی از بهترین منابع امگا ۳‌های گیاهی (آلفا لینولنیک اسید یا ALA) هستند. همه‌ی ما به ALAنیاز داریم، با این حال ALA باید توسط بدن شما به چربی‌های امگا۳ بسیار ضروری‌تر EPA و DHA تبدیل شود – توسط آنزیمی که اکثر ما بواسطه‌ی سطوح انسولین بالا دچار ضعف هستیم. بنابراین در حالی که دانه‌های کدو تنبل یک منبع عالی از ALA هستند، ضروری است که مقداری از چربی‌های امگا ۳‌ را از منابع حیوانی مانند روغن کریل دریافت کنید.
 

سلامت پروستات

دانه‌های کدو تنبل مدت‌هاست که به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی مهم برای سلامت مردان مورد توجه قرار گرفته‌اند. این تا حدی به‌علت محتوای بالای زینک آنهاست؛ زینک برای سلامت پروستات ( جایی که بالاترین میزان زینک را در بدن دارد) ضروری است. همچنین عصاره و روغن‌های دانه‌ی کدو ممکن است نقش مهمی در هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH یا بزرگ شدن پروستات) ایفا کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانه و روغن کدو تنبل، هر دو در حمایت از سلامت پروستات مفید هستند.
 

اثرات ضد دیابتی

مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که ممکن است دانه‌های کدوتنبل به بهبود تنظیم انسولین کمک کنند و با کاهش استرس اکسیداتیو به جلوگیری از عوارض دیابت یاری برسانند.
 

فواید دانه‌ی کدو برای زنان یائسه

روغن دانه‌‌ی کدو تنبل غنی از فیتواستروژین‌های طبیعی است و مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است به افزایش معنی‌داری در کلسترول خوب (HDL)، همچنین کاهش فشار خون، گرگرفتگی، سردرد، در مفاصل و سایر علائم در زنان یائسه منجر شود.
 

سلامت قلب و کبد

دانه‌های کدوتنبل غنی از چربی های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند و برای سلامت قلب و کبد مفیدند – بخصوص هنگامی که با بذر کتان مخلوط شوند.
 

تریپتوفان برای خواب آرام

دانه‌های کدو تنبل یک منبع غنی از تریپتوفان هستند، یک اسید آمینه (واحد سازنده‌ی پروتئین) که بدن شما آن را به سروتونین و سپس به ملاتونین (هورمون خواب) تبدیل می‌کند. خوردن دانه های کدو تنبل چند ساعت قبل از خواب به همراه یک کربوهیدرات مانند یک تکه‌ی کوچک میوه ممکن است برای تأمین تریپتوفان مورد نیاز بدن شما برای تولید ملاتونین و سروتونین، بسیار مفید باشد و به یک خواب خوب شبانه‌ کمک کند.
 

خواص ضدالتهابی

مشخص شده که روغن دانه‌ی کدو تنبل دارای اثرات ضدالتهابی است. حتی یک مطالعه‌ی حیوانی نشان داد که آن در درمان آرتریت، اثری مشابه داروی ایندومتاسین دارد، اما بدون هیچ گونه عوارض جانبی.
 

بهترین روش مصرف دانه‌ی کدوتنبل چیست؟

به‌منظور حفظ چربی‌های سالم موجود در این دانه‌ها، آنها باید به شکل خام مصرف شوند. اگر تصمیم دارید دانه‌های کدو تنبل را به شکل فله خریداری کنید، مطمئن شوید که تازه هستند و بوی کهنگی و کپک نمی‌دهند؛ چنین بوهایی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فاسد شدن یا وجود سموم قارچی در آنها باشد. در صورت امکان از دانه‌های کدو تنبل ارگانیک استفاده کنید، چون آنها به آفت‌کش‌ها یا سایر مواد شیمیایی مضر آلوده نمی‌شوند.
با این حال اکثر آجیل و دانه‌ها حاوی ترکیبات ضد مغذی مانند اسید فیتیک هستند که می‌تواند باعث شود همه‌ی مواد مغذی بحث‌شده در بالا در هنگام مصرف آنها جذب بدن نشوند. بنابراین اگر تصمیم دارید از دانه‌ها یا آجیل به‌طور منظم استفاده کنید، بهتر است آنها را بخیسانید یا سبز کنید. برای خوش طعم‌تر کردن‌شان می‌توانید آنها را در فر یا در خشک‌کن خشک کنید.
اگر ترجیح می‌دهید این دانه‌ها را به شکل بو داده مصرف کنید، خودتان آنها را بو دهید ؛به این ترتیب می‌توانید درجه و مدت زمان بودادن آنها را کنترل کنید. دانه‌های کدو تنبل خام را می‌توانید به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با درجه‌ی متوسط فر (زیر ۱۷۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۷۵ درجه‌ی سلسیوس) بو دهید و سپس روی آنها نمک بپاشید.

منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
از خوردن تخمه کدو غافل نشوید 
کدو بی‌خاصیت نیست حتی کدوی تنبل
معرفی کدو تنبل و خواص درمانی آن
معرفی کدو تخم و خواص درمانی آن
معرفی کدو حلوایی و خواص درمانی آن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.