دوست دارید تا همسر دلخواه شوهرتان باشید؟

زن نمونه شدن نیاز به فنون خاصی دارد که شما هم می‌توانید با اجرا کردن آن در زندگی خودتان یک زن نمونه شوید. هر مردی دوست دارد که زن او نمونه باشد، پس تلاش کنید تا بتوانید خودتان را با اجرای کردن این راهکار ها تبدیل به زن نمونه کنید.
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
دوست دارید تا همسر دلخواه شوهرتان باشید؟
یکی از خصوصیاتی که باعث رنجش در آقایان می‌شود و سبب کج خُلقی آنها می‌شود، عدم رازداری همسر است که صحبت های بین خودشان را برای دیگران بازگو می‌کنند.
 

مقدمه 

ازدواج، یکی از نیازهای ضروری بشر است. و جدایی، از تلخ ترین مسائل زندگی انسان به شمار می آید.اگر در انتخابتان دقت نکنید و در پی هوا و هوس انتخاب خود را انجام دهید زندگی شما دوامی نخواهد داشت. اما اگر عاقلانه انتخاب کنید و عاشقانه زندگی کنید، پایدار خواهید ماند. هر مردی یک زن خوب می‌خواهد تا در کنار او به درجات بالا برسد و در کنار او بتوانند سختی ها را حل کرده و در کنار هم پیر شوند اما از دست هم سیر نشوند. خانمی که بتواند با شوهرش تا آخر عمر باشد و معمار خوبی برای زندگی او باشد، باید خصوصیاتی داشته باشد تا او را نسبت به دیگران متمایز کند. با ما همراه باشید،تا آنهای که ازدواج کردند و به نظر خودشان زن مورد علاقه شوهرشان نیستند، بعد خواندن این مطالب راه کارهای در پیش روی آنها قرار گیرد تا خودشان را تبدیل به زن رویا های همسرشان کنند. آنها هم که ازدواج نکردن باید این ملاک ها را مد نظر خود قرار دهند تا پشیمانی خیلی زود به سراغ آنها نیاید. 
 

1. ایمان و دینداری

 امام باقر (علیه السّلام) می فرمایند: «شخصی به محضر رسول خدا  (صلّی الله علیه و آله) شرفیاب گردیده و در مورد ازدواج خود با آن سرور مشورت کرده حضرت فرمود: با شخصی که اهل دیانت و تقوا باشد ازدواج کنید.»[1]

نکته: وقتی شما ایمان و عمل صالح را وارد زندگی خودتان کنید، حس آرامش و اعتماد به نفس پیدا می‌کنید و خیلی راحت میتوانید با مشکلات برخورد کرده و در مواقع اضطرار مانند آب بر روی آتش می شوید و جلوی شعله ور شدن آن را می گیرد. 

با همین صفت ایمان، در دل شوهرتان جا باز خواهید کرد.  و در حدیثی دیگر امام حسن( علیه السلام) به مردی که با ایشان درباره ازدواج دختر خود مشورت کرد ـ فرمود : او را به مردی با تقوا شوهر ده . زیرا اگر دختر تو را دوست داشته باشد گرامی اش می دارد و اگر دوستش نداشته باشد به وی ستم نمی کند.[2] توصیه امام حسن(علیه السلام) به خانواده های تمام دوران ها همین امر است که فرد مومن و متدین را ارجح و مقدم بدارید. این صفت باید در هر کدام از زن و شوهر ها باشد تا زندگی آنها را همراه با آرامش در ساحل زندگی پارو بزند. 
 

2. غرغرو نباشید 

از نظر مردان یکی از ویژگی‌های یک زن خوب این است که غر نزند. فردی که دائما از اوضاع و احوال شکایت می‌کند، کاسه صبر شوهرش را هم پر می‌کند و بالاخره صبر این مرد روزی سرریز خواهد کرد و اولین فردی که صدمه خواهد دید همین خانم است.  مرد نیاز به آرامش دارد و دلش می‌خواهد وقتی به منزل آمد دیگر غر نشنود بلکه سخنان عاشقانه بشنود. هنر خودتان را بالا ببرید و سعی کنید تا یک همسر شایسته باشید. یک ضرب‌المثل معروف است که در آن زن غرغرو با شیرآبی مقایسه می‌شود که چکه می‌کند، چکه کردن آب باعث برانگیخته شدن خشم فرد می‌شود، غرغر کردن هم همین حالت را دارد. 
 

3. راز دار بودن

یکی از خصوصیاتی که باعث رنجش در آقایان می‌شود و سبب کج خُلقی آنها می‌شود، عدم رازداری همسر است که صحبت های بین خودشان را برای دیگران بازگو می‌کنند. حفظ اسرار زندگی، از توصیه های مهم قرآن به زنان و مردان مؤمن و شایسته است در کتب تفسیری و تاریخی آمده است: پیامبر خدا(ص) روزی سخنی به عنوان راز و امانت به یکی از همسرانش گفت و از او با تأکید خواست برای هیچ کس حتی برای دیگر همسرانش بازگو نکند. ولی او این راز را برای یکی دیگر از همسران نقل کرد و خداوند با لحنی سرزنش گرانه داستان افشای راز او را برملا کرد.[3]
 

4. مهربان بودن

 احساسات درونی مثبت که معمولا منجر به مهربانی می‌شود از خصوصیاتی است که برای بیشتر آقایان مورد توجه است. همدلی در همه افراد و نه فقط در زنان جذابیت خاص خود را دارد. مهربانی یک ابزار کاملا مفید در بیشتر روابط است که برای پایان اختلافات و تفاوت سلایق راه کار مناسبی به نظر می‌رسد. جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید: خدمت رسول خدا بودم که ایشان درباره ویژگی های زن شایسته ازدواج چنین فرمود؛ بهترین زنان شما کسی است که این خصوصیات را داشته باشد. یکی از آن خصوصیات، مهربان بودن است. [4]  اگر دوست دارید که  قلب شوهرتان را تسخیر کنید و تا ابد در آن باقی بمانید باید خودتان را مجهز به صفت‌های خوبی، مثل مهربان بودن کنید. بهترین نصیحت ها را باید از بهترین افراد شنید و بهترین افراد در نزد خداوند معصومین (علیهم السلام) هستند که تمام سخنانشان از روی حکمت است. 

این نوشتار را با جملات قصار امیرالمومنین به پایان می‌رسانم؛ خَیر النِسائکُم الْخُمُسِ . فَقیل مَا الْخُمُسِ ؟ قَالَ : الهَنیة اللَینة المَواتیة الَّتی أِذا غَضِبَ زَوْجُهَا لَمْ تکتحل بِغَمْضٍ حَتّی یَرضی الَّتی أِذا غَضِبَ زَوْجُهَا لَمْ تکتحل بِغَمْضٍ حَتّی یرضی وَ الّتی أِذا غَابَ زَوْجُهَا حَفِظَتْهُ فی غَیبَته فَتِلکَ عَامِلهِ مِنْ عُمَّالِ اللَّهِ لَا تخیب.  بهترین زنان شما پنج گونه اند.گفته شد: پنج گونه کدام است؟ فرمودند: آسان گیر باشد، نرم خو باشد، بساز باشد، چون شوهر به خشم آید آرام نمی‌شود تا خشنودی او را فراهم آورد، در غیاب شوهرش حیثیت او را حفظ کند. این زن از عمال حق است و از لطف پروردگار ناامید نمی شود. [5] 

پی نوشت:
[1] محمدبن یعقوب کلینی، فروع کافی، تصحیح علی اکبر غفاری، تهران: انتشارات اسلامیه 1391 ق، جلد 5، صفحه 332.
[2]  محمد محمدی ری‌ شهری‌، میزان الحکمه، قم: موسسه علمی‌فرهنگی دارالحدیث، 1386، صفحه 403، حدیث 8036.
[3]ر. ک، تحریم، آیه 3 .
[4] فروع کافی، جلد 5، صفحه 324 - وسائل الشیعه، جلد 14، صفحه 14.
[5] شیخ حرعاملی، وسائل الشیعه، ناشر: آل البیت، باب ۲۸، جلد ٢٠، صفحه ٢٩.


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.