سابقه مشاوره پیش از ازدواج

در مورد مشاوره پیش از ازدواج چه می دانید؟ آیا احساس می کنید این نوع از مشاوره پیش از ازدواج لازم است؟ با ما همراه باشید تا در مورد سابقه این نوع از مشاوره بیشتر آشنا شوید.
جمعه، 8 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سابقه مشاوره پیش از ازدواج
مشاوره پیش از ازدواج می تواند به شناخت بیشتر زوجین از یکدیگر کمک کند. 
 

مقدمه

با نگاه به ازدواج خودتان، دوست داشتید قبل از ازدواج چه چیزهایی را می دانستید؟ سوالات مهمی که زوجین باید جواب دهند کدام اند؟ چگونه ما به عنوان درمانگر می توانیم مطمئن باشیم که مراجعین خود را در بهترین مسیر ازدواج سالم قرار داده ایم؟ هدف از مشاوره قبل از ازدواج و این کتاب پاسخ گویی به این سؤالات است.
 
برخی زوجین که طلاق گرفته اند جواب می دهند که آنها باید بهتر همدیگر را می شناختند. آنها ممکن است بگویند: «از ابتدا احمق بودم؛ دفعه بعد کسی را انتخاب می کنم که مشکل پرخاشگری نداشته باشد». در حالی که انتخاب همسر مناسب مسئله مهمی برای ازدواج سالم است، بسیاری از زوجین یاد گرفته اند که فرد خوب بودن به تنهایی منجر به موفقیت در رابطه نمی شود. انتخاب های فرد با عاداتی که در رابطه توسعه می دهد نیز منجر به موفقیت در رابطه می شود. افرادی که گزارش می کنند ازدواج های شادی دارند معمولا عادات خاصی را یاد گرفته اند که به این روابط موفق منجر شده است.
 

تفاوت رفتاری زوجین موفق

زوجینی که ازدواج های موفقی دارند متفاوت عمل می کنند. من این زوجین را کارشناسان ازدواج می نامم. آنچه این کارشناسان ازدواج می دانند، این است که ازدواج نیاز به تلاش برای بقا دارد. درمانگران با آموزش عاداتی که می تواند منجر به ازدواج های شاد شوند، نقش اساسی بازی می کنند.
 
تفاوت واقعی بین زوجینی که زندگی موفقی دارند و آنهایی که مشکل دارند در چیست؟ اجازه دهید بگوییم که ازدواج دشوار است و هر زوجی گاهی در رابطه دچار درگیری خواهد شد. یک دلیل برای مطالعه ازدواج وجود دارد: سیستمی پیچیده است که شامل دو فرد بوده که با هم برای تحقق اهداف فردی، اهداف دوسویه و اهداف خانوادگی تلاش می کنند. هر چند زوجینی وجود دارند که بهتر از دیگران مشکلات را حل و فصل می کنند. در واقع زوجینی وجود دارند که مشکلاتشان را حل کرده و خودشان را رشد می دهند. زوج هایی که عادات سالم را توسعه می دهند، کلا احساس بهتری خواهند داشت.
 
به عنوان درمانگر، ما در جایگاه پیچیده ای برای هدایت زوجین هستیم. در مشاوره قبل از ازدواج، زوجین به ما برای ارائه ابزارهایی جهت موفقیت در ازدواجشان تکیه می کنند. اطلاعات ارائه شده در این کتاب درباره ابزارها و عادات بررسی شده ای بحث می کند که کارشناسان ازدواج قبلا آنها را آموخته اند. من شما را تشویق می کنم که از این کتاب به عنوان راهنما در پیشبرد زوجین قبل از ازدواج به سمت ازدواج موفق استفاده کنید.
 

سابقه مشاوره قبل از ازدواج

 قبل از میانه قرن هجدهم، افراد برای عشق ازدواج نمی کردند. اغلب زوجین به خاطر پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ازدواج می کردند (کونتز ، ۲۰۰۵). خانواده نقش اساسی درباره اینکه فرزندشان با چه کسی ازدواج کند، بازی می کرد (کمپل و رایت، ۲۰۱۰). افراد کاملا می پذیرفتند که ازدواج به خاطر عشق کار هوشمندانه ای نیست چراکه شور و شوق طی زمان از بین می رود.
 
عشق پرشور نمی تواند در زمان تنش همواره با همان ماهیت هیجانی اولیه باقی بماند. وقتی مشکلی ایجاد می شود چه اتفاقی می افتد؟ اگر پیوند دوسویه محترمانه و علایق مشترک وجود نداشته باشد مشکلات اصلا حل نخواهند شد. (رابرت هورتون، «درباره هنر زندگی باهم.» 1896)
 
چون خانواده در درجه اول مسئول انتخاب همسر بودند، به احتمال زیاد بیشتر به افرادی علاقه مند بودند که می توانستند برای دخترشان ثبات فراهم کنند نه کسی که به تمایلات قلبی او تحقق بخشد.
 
بعد از انقلاب صنعتی، یا میانه ۱۸۰۰، ازدواج به سمت تحقق شخصی و عشق تغییر یافت (کمپل و رایت، ۲۰۱۰). در این زمان افراد شروع به ارائه مشاوره بیشتر قبل از ازدواج کردند. قدیمی ترین توصیه های قبل از ازدواج در اوایل دهه ۱۸۰۰ یافت می شود. توصیه های آن زمان معمولا بر آموزش چگونگی انتخاب همسر به افراد تمرکز داشت. برای انتخاب همسر خوب افراد باید به عوامل زیادی توجه می کردند.
 
در درجه اول، دختری که می خواهید با او ازدواج کنید را تاحد ممکن اوایل صبح ببینید و توجه کنید که آیا سرحال، مرتب و تمیز است یا خیر. ببینید که چگونه با حیوانات، سگ، قناری یا خواهران کوچکترش برخورد می کند.(آیا عادت خاصی دارد (نقل از بیچکامبینگ، 2011)
 
انتخاب همسر خوب به زن یا مرد کمک می کند که سلامت رابطه را تضمین کند. در آن زمان مهم بود که همسر خوبی انتخاب شود زیرا احتمالا فرد کل زندگی اش را با همان همسر سپری می کرد. طلاق رایج یا مورد قبول نبود. فرد باید انتخاب خوبی می کرد، در غیر این صورت زندگی ناشادی را تجربه می کرد.
 
بعد از جنگ جهانی دوم، میزان طلاق در ایالات متحده بسیار افزایش یافت. در این زمان کارشناسان متعدد ازدواج برای کمک به زوجین و مشاوره وارد عمل شدند. این کارشناسان لزوما تحصیل کرده در رشته های روانشناسی یا زوج درمانی نبودند اما علاقه مند به این موضوع بودند که ازدواج می تواند حفظ شده و از طلاق جلوگیری شود (سللوا، ۲۰۰۹، تارتاکوسکی، ۲۰۱۲). بعد از چند مدت اولین درمانگران خانواده و ازدواج رسمی با تأسیس انجمن مشاوران ازدواج امریکا در 1942 روی کار آمدند. مشاوران ازدواج معمولا پیشنهاداتی برای انتخاب همسر و رفتارهای مناسب برای تضمین ثبات ازدواج ارائه می کردند.
 
امروزه مشاوره ازدواج از چگونگی حفظ عشق در زندگی و چگونگی تقسیم امورات روزانه گسترده شده است. مشاوره معمولا درباره رفتارهایی است که زوجین می توانند برای متناسب نگه داشتن رابطه انجام دهند. جستجوی مختصر اینترنتی نشان می دهد که توصیه هایی از جانب روانشناسان، افراد تازه طلاق گرفته، روحانیون و غیره ارائه می شود. از طریق اینترنت زوجین دسترسی ثابت به منابع و ابزارهای مختلف دارند.
 
برخی از ویژگی هایی که در طی زمان برای حفظ ازدواج سالم مفید بوده، در این کتاب آمده است. پیشنهادات دیگری که ارائه شده براساس تحقیقات جدید است. هرچند تحقیقات به خاطر ماهیتشان همواره در حال تغییر و تکامل هستند. برای ارائه بهترین درمان، درمانگران باید به تکامل و رشد همگام با تحقیقات ادامه دهند. وقتی این کتاب را بکار می برید، مطالبی که مفیدند را نگه داشته و مطالبی که در تجربه کاری خودتان آموخته اید را به آن بیفزایید.
 
نویسنده: آنجلا اسکورتو
 
منبع: کتاب «مشاوره قبل از ازدواج» (راهنما برای درمانگران)


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.