9 راهکار درمان خشکی چشم (بخش دوم)

خشکی چشم، یکی از مواردی است که در هنگام کار باعث شده شما دست از کار بکشید و سعی کنید با چند دقیقه استراحت به چشم های تان آن درد را بهبود ببخشید. با ما همراه باشید تا با راهکارهای درمانی خشکی چشم آشنا شوید.
شنبه، 30 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
9 راهکار درمان خشکی چشم (بخش دوم)
با داشتن رطوبت بیشتر در هوا ، اشک از چشمان شما کندتر تبخیر می شود.
 

9 راه کار درمان خشکی چشم

1.برش های خیار بمالید
  همه ما آن را دیده ایم و تعجب کرده ایم که چرا بسیاری از افراد در فیلم ها در طول کارهای روزمره خیار خود را بر روی چشم خود قرار می دهند، و اکنون در نهایت به سؤالات ما پاسخ داده می شود. مطالعات نشان داده اند که خیار می تواند تورم اطراف چشم را کاهش داده ، آنها را هیدراته کند و غدد تولید کننده روغن را در چشم تقویت کند. به دلیل داشتن آب زیاد ، می توانند چشم ها را مرطوب کرده و به پوست نفوذ کنند تا در ضمن تسکین خشکی چشم  ، آن را آبرسانی کنند.
 
2 برش خیار تازه بگیرید و آنها را روی چشم خود قرار دهید.
آنها را 15 دقیقه در آنجا نگه دارید ، تا زمانی که برش های خیار خشک شوند.
هفته ای دو بار تکرار کنید.
 
2.مصرف امگا 3 را دو برابر کنید
 شکی نیست که اسیدهای چرب امگا 3 به طور کلی تأثیرات مثبت بر سلامتی دارند. مولکولهای موجود در امگا 3 بخشهای تشکیل دهنده غشای سلولی را تشکیل می دهند و در مبارزه با التهاب و ترویج تولید روغن طبیعی در غدد چشم نقش اساسی دارند .
 
طبق مطالعاتی که در حال حاضر در چشم پزشکی انجام شده است ، آنها دریافتند که پیشرفت قابل توجهی در بیمارانی که از سندرم خشکی چشم رنج می برند و امگا 3 را در رژیم های غذایی خود گنجانده اند ، وجود دارد.
می توانید مکمل ها را مصرف کنید یا آن را از طریق غذاهایی که سرشار از امگا 3 مانند سالمون ، ماهی تن ، تخم کتان ، دانه چیا ، سویا ، روغن کلزا و غیره هستند ، وارد رژیم غذایی خود کنید.
  
3.قطره روغن کرچک را امتحان کنید
روغن کرچک تنها نوع روغن است که به عنوان نگهدارنده آب عمل می کند ، و آن را به یک داروی ایده آل برای خشکی چشم تبدیل می کند زیرا می تواند از تبخیر اشک جلوگیری کند. با استفاده از روغن کرچک برای خشکی چشم می توانید تسکین فوری دریافت کرده و ناراحتی را کاهش دهید
 
روغن کرچک باعث تسکین چشم های تحریک شده نیز می شود. باعث کاهش احساس سوزش ، قرمزی و تورم ناشی از خشکی چشم می شود. روغن کرچک همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند عفونت های چشم را درمان کرده و از ورود باکتری ها به چشم جلوگیری کند.
 
درست قبل از خواب ، در حالی که دراز کشیده اید ، 1-3 قطره روغن کرچک را در هر چشم بریزید.در حالی که چشمان شما بسته است ، روغن را به مدت چند دقیقه داخل چشم خود ماساژ دهید. حداقل 12 ساعت پس از استفاده از روغن کرچک لنزهای تماسی را به کار نبرید ، این باعث می شود چشم شما حساس شود.
هر شب درست قبل از خواب به مدت یک هفته تکرار کنید.
 
4. انگور بخورید
  در تحقیقات انجام شده توسط انستیتوی ملی بهداشت مشخص شد که در افرادی که انگور می خورند و علائم خشکی چشم دارند ، علائم آنها بعد از یک هفته مصرف انگور کاهش قابل توجهی پیدا می کند. این تحقیق نشان می دهد که رژیم غذایی غنی شده با انگور می تواند چشم ها را مرطوب کند و می تواند شبکیه را از زوال نیز محافظت کند و در عین حال مراقبت عالی از چشم را نیز انجام دهد. علاوه بر آن ، انگور به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد ، میزان پروتئین التهابی را کاهش داده و استرس اکسیداتیو را در سیستم کاهش می دهد.
میزان توصیه شده انگور تقریباً یک فنجان در روز است.
 
منبع: سایت بیتوته


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.