آنچه از خواص انگور باید می دانید(بخش دوم)

میوه انگور محبوب و خوشمزه خواص بسیاری هم دارد. جدا از میوه انگور، دانه های آن برای کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است. عصاره دانه انگور مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد. ​
سه‌شنبه، 9 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه از خواص انگور باید می دانید(بخش دوم)
انگور سلامت مغز را ارتقا می دهد و از بروز بیماری های زوال سلول های عصبی جلوگیری می کند.
 
چکیده : میوه انگور محبوب و خوشمزه خواص بسیاری هم دارد. جدا از میوه انگور، دانه های آن برای کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است. عصاره دانه انگور مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد.

تعداد کلمات 1000 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
 آنچه از خواص انگور باید می دانید(بخش دوم)

فعالیت ضد باکتریایی

انگور قرمز خواص ضد باکتری و ضد ویروسی قوی دارد. مصرف آن می تواند با ویروس polio و هرپس سیمپلکس مبارزه کند. طبق مطالعات مصرف آب انگور می تواند ناراحتی های باکتریایی روده و دیگر سیستم های بدن را نابود کند.
 

جلوگیری از سرطان سینه

بر اساس تحقیقات اخیر، نوشیدن آب انگور بنفش در پیشگیری از سرطان سینه موثر است. آزمایشات انجام شده روی موش های آزمایشگاهی مبتلا به تومور سینه ، حاکی تاثیر مثبت آب انگور در کاهش میزان تومور است. آنتی اکسیدان های موجود در انگور برای پیشگیری از انواع سرطان مفید است. اما تحقیقات جالبی حکایت از تاثیر شگفت انگیز انگور برسرطان سینه دارد. ترکیبات شیمیایی خاصی در انگور وجود دارد که به آروماتازها می چسبد و از تبدیل آندروژن به استروژن که از عوال اصلی بروز سرطان سینه محسوب می شود ممانعت بعمل می آورد.

کاهش آلزایمر

رزوراترول پلی فنول مفید انگور است که به کاهش آمیلوئید بتاپتید بیماران آلزایمری کمک می کند. انگور سلامت مغز را ارتقا می دهد و از بروز بیماری های زوال سلول های عصبی جلوگیری می کند. بر اساس مقاله چاپ شده در مجله بریتانیایی مواد مغذی، مصرف آب انگور عملکرد مغزی سالمندانی که ناراحتی ذهنی دارند را تقویت می کند. تحقیقات بیشتری که تاثیر انگور بر سیستم عصبی را دقیق تر مشخص کند در حال انجام است.
 

پیشگیری از تخریب ماکولا چشمی

انگور می تواند از تخریب ماکولا و از دست رفتن بینایی جلوگیری کند. مطالعه اخیر انجام گرفته در دانشگاه میامی تاثیر مصرف انگور بر پیشگیری از بیماری های شبکیه چشمی را تایید می کند.
با مصرف ۳ دانه انگور در روز احتمال بروز تخریب ماکولا تا %۳۶کاهش می یابد. مصرف انگور به تقویت بینایی در دراز مدت کمک می کنند. همچنین آنتی اکسیدان های انگور احتمال ابتلا به خیلی از امراض و ناراحتی ها را کاهش می دهد.
 

تقویت ایمنی

انگور نه تنها فلاونوئید و املاح دارد،بلکه این میوه سرشار از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A می باشد که سیستم های بدن مخصوصا سیستم ایمنی را تقویت می کند.بدین معنی که با یک سرماخوردگی ساده از پا نمی افتید.

 

کاهش آب مروارید

فلاونوئید موجود در انگور خواص آنتی اکسیدانی دارد و با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند. رادیکال های آزاد موجب گسترش آب مروارید و بیماری های قلبی عروقی،سرطان و بیماری های وابسته به سن می شود. خوشبختانه آنتی اکسیدان ها خواص ضد ییری دارند و نه تنها ظاهر شما را جوان نشان می دهدند بلکه موجب می شوند که از درون نیزاحساس جوانی کنید.
 

پیشگیری از سرطان

انگور بدلیل داشتن رزوراترل و تاثیرات ضد التهاب آن خواص ضد سرطانی دارد. مخصوصا در پیشگیری از سرطان سینه و روده بسیار موثر است. آنتوسیانین و پروآنتوسیانیدین انگور خواص ضد انتشار و تکثیری دارد و می تواند از رشد عوامل سرطان زا جلوگیری کند. آب انگور هم می تواند در پیشگیری از سرطان مو ثر باشد و هم رشد و تکثیر سلول های سرطانی را سرکوب کند. ررنگدانه های انگور ایمنی عمومی بدن را برای مقابله با بیماری ها ارتقا می دهد.
در مجموع، انگور نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های متعدد دارد و می تواند درمان کلیدی برخی از امراض باشد. انگور خشک، بنام کشمش شناخته شده است و بسیار مغذی است و می تواند برای درمان بیماری هایی مانند یبوست، اسیدوز، آنمی، تب و اختلالات جنسی بکار رود. کشمکش موجب وزن گیری سریع می شود و از سلامتی و عملکرد یکپارچه چشم محافظت می کند.

سوالات متداول

چطور انگور پرورش دهیم؟

انگور می تواند براحتی در آشپزخانه، حیات و یا مزرعه شما پرورش یابد. انگور انواع مختلف دارد. دقت کنید نوعی از انگور را انتخاب کنید که پرورش آن براحتی در منطقه زندگی شما امکان پذیر باشد. برخی از شگرد های پرورش این درخت زینتی بشرح ذیل است :
•    الف:قبل از کاشت درخت انگور،ریشه را بمدت ۲تا۳ساعت در آب خیس کنید.
•    ب:انگور در خاک متعادل رشد می کند و به نور، گرما و سایه نیاز دارد. اگر به دقت هرس شود، براحتی رشد می کند.
•    ج:برای کاشت درخت انگور،فضای ۱/۸تا۲/۴متر نیاز دارد و برای هر حفر، ۳۰سانتی متر عمق و۳سانتی متر عرض باید باشد.درخت انگور را در حفره گود بکارید و الباقی حفره را با خاک پر کنید.
•    د:برای ایستاده نگه داشتن انگور، می توانید از یک بامبو بلند ۲متری استفاده کنید یا آنها را به دیوار یا طاق تکیه دهید و آب بیشتری دهید.
 

چطور از خوردن انگور لذت ببرید؟

انگور های تازه، آب دار، گوشتی بهترین انگور محسوب می شوند. می توانید روزی یک مشت انگور بخورید و آن را در یخچال نگهداری کنید تا تازگی آن حفظ شود. برخی از راحت ترین و سالم ترین روش های استفاده انگور بشرح ذیل است :
•    اسنک: شما می توانید از این اسنک کم کالری و سریع به روش های مختلف استفاده کنید. انگور را با با ماست یا پنیر بخورید و از خوردن این میان وعده لذت ببرید.
•    دسر: طعم طبیعی شیرین انگور انتخاب عالی برای دسر است. انگور سبز تازه یا فریزری انتخاب سالمی برای تهیه دسر با کالری بالاست.
•    نوشیدنی: سالم ترین نوشیدنی است که براحتی گرفته می شود،آب انگور بنفشی است که براحتی با آب میوه گیری آماده می شود.
•    سالاد و کاری: انگور را به سالاد مرغ یا سالاد گردوی کرانچی اضافه کنید.
سایر موارد مصرف انگور: انگور خواص بسیاری دارد و در پزشکی و تولید نوشیدنی ها، مربا و ژله کاربرد دارد. روغن دانه انگور سرشار از آنتی اکسیدان است و به حفظ پوست و مو سالم کمک می کند. عمدتا از انگور در تهیه محصولات آرایشی مانند کرم و سرم شب استفاده می شود.

منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
معرفی انگور و خواص درمانی آن (بخش اول)
معرفی انگور و خواص درمانی آن (بخش دوم)
خواص فرآورده های انگور
خواص انگور
انگور قرمز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما