با فواید کدو تنبل برای سلامتی آشنا شوید

کدو تنبل، این نشان ویژه‌ی فصل پاییز سرشار از فواید قدرتمندی برای سلامتی مانند حفظ سلامت قلب، کنترل قدرت بینایی و سایز دور کمر، کاهش وزن‌، کاهش خطر ابتلا به سرطان، محافظت از پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن است. با ما همراه باشید.
جمعه، 26 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با فواید کدو تنبل برای سلامتی آشنا شوید
کدو تنبل با داشتن آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن معروف می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.
 

مقدمه

ممکن است از خواص کدو تنبل باخبر نباشید و این روزها که فصل این خوراکی بسیار مفید و خوشمزه است بگذرد و شما یک برش تازه از کیک کدو تنبل نخورده باشید. با استفاده از کدو تنبل غذاها و خوراکی‌های بسیار زیادی می‌توانید درست کنید؛ حتی فکر کردن به آنها آب دهان‌ را راه می‌اندازد. بالاخره فصل کدو تنبل هم از راه رسید و دلایل زیادی برای سور به پا کردن داریم! کدو تنبل، این نشان ویژه‌ی فصل پاییز، نه تنها به درد رسپی‌های فراوانی می‌خورد، بلکه سرشار از فواید قدرتمندی برای سلامتی نیز هست – مانند حفظ سلامت قلب، کنترل قدرت بینایی و سایز دور کمر، تا زمانی که آن را خیلی راحت در رسپی‌ها و دستورهای غذایی اضافه کنید. ما در این نوشتار برخی از خواص کدو تنبل را برای سلامتی گرد‌آوری کرده‌ایم. در قسمت نظرات برای ما بنویسید که شما چه چیزی را در مورد کدو تنبل دوست دارید!
 

با فواید کدو تنبل برای سلامتی آشنا شوید


۱. کدو تنبل سوی چشم را حفظ می‌کند.
یک فنجان کدوی پخته شده و له شده حاوی بیش از ۲۰۰ درصد از میزان توصیه شده‌ی روزانه‌ی ویتامین آ است، که با توجه به موسسه‌ی ملی بهداشت به قوه‌ی بینایی به خصوص در نور کم کمک می‌کند. کدو تنبل همچنین غنی از کاروتنوئید است- ترکیباتی که رنگ نارنجی روشن را به کدو می‌دهند- از جمله بتا کاروتن، که بدن آن را تبدیل به شکلی از ویتامین آ برای محافظت بیش‌تر از قوه‌ی بینایی می‌کند.
 
۲. کدو تنبل به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.
ممکن است بسیایر از خواص کدو تنبل را خوانده باشید و بدانید اما اینکه کدو تنبل منبعی از فیبر است اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما این خوراکی خوشمزه با داشتن سه گرم فیبر در هر فنجان و تنها ۴۹ کالری، می‌تواند شما را به مدت طولانی‌تر و با کالری کم‌تر سیر نگه دارد.

به نظر می‌رسد که یک رژیم غذایی غنی از فیبر به آدم‌ها کمک می‌کند که کم‌تر غذا بخورند، و در نتیجه وزن‌شان کاهش بیابد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت، نشان داد که افرادی که قبل از ناهار یک سیب کامل می‌خوردند (فیبر در پوست سیب است) کالری کم‌تری در طول غذا دریافت می‌کردند در مقایسه با کسانی که سس سیب می‌خوردند یا آب سیب می‌نوشیدند.
 
3. تخمه‌ی کدو تنبل می‌تواند برای قلب‌تان مفید باشد.
آجیل و دانه‌ها، از جمله تخمه‌ی کدو تنبل، به طور طبیعی سرشار از مواد شیمیایی گیاهی خاصی به نام فیتوسترول هستند. مطالعات نشان داده‌اند که این مواد شیمیایی ال‌دی‌ال (LDL) یا کلسترول “بد” را کاهش می‌دهند.
 
4. کدو تنبل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.
کدو تنبل مانند رفقای نارنجی خود سیب‌زمینی شیرین و هویج (و بسیاری دیگر) به داشتن آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن معروف است، که با توجه به موسسه ملی سرطان، می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

بنا به گفته‌ی موسسه‌ی ملی سلامت، به نظر می‌رسد که منابع غذایی بتا-کاروتن بیش از یک مکمل موثر باشند – تا حدی که بهتر است همین امروز یک کدو تنبل بخرید و از فواید آن بهرمند شوید. و استرول‌های (انواع الکل‌های اشباع نشده مانند کلسترول که در بافت گیاهان و جانداران یافت می‌شود – مترجم) گیاهی موجود در تخم کدو تنبل نیز می‌تواند با برخی سرطان‌ها مبارزه کند.
 
5. کدو تنبل از پوست شما محافظت می‌کند.
مطابق با گزارش مجله‌ی بهداشت، همان قدرت “خنثی‌کننده‌ی رادیکال‌های آزاد” کاروتنوئیدهای موجود در کدو تنبل که ممکن است سلول‌های سرطانی را خاموش نگه دارند، می‌توانند پوست را نیز بدون چروک نگه دارند.
 
6. دانه کدو تنبل می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بدهد.
دانه‌ی کدو تنبل غنی از اسیدهای آمینه‌ای به نام تریپتوفان است، ماده‌ی معروف موجود در بوقلمون که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خواب‌آلودگی بعد از شام شکرگزاری به دلیل آن است. در حالی که کارشناسان معتقدند که این احتمال وجود دارد که علت خواب آلودگی‌تان پرخوری‌‌ باشد نه تریپتوفان، اما این اسید آمینه نقش مهمی در تولید سروتونین دارد، یکی از فاکتورهای اصلی زمانی که پای خلق و خوی‌ ما در میان باشد. یک مشت تخم کدوی بوداده می‌تواند کمک‌تان کند که دیدگاه‌تان مثبت و درخشان باقی بماند.
 
7. کدو تنبل می‌تواند پس از انجام یک تمرین سخت مفید باشد.
تا به حال شنیده‌اید که موز به عنوان بمب انرژی طبیعت تحسین می‌شود؟ مشخص شده‌است که یک فنجان کدو تنبل پخته دارای پتاسیم سوخت‌رسان و مغذی بیش‌تری است، به این ترتیب که کدو ۵۶۴ میلی‌گرم و یک عدد موز ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد. کمی پتاسیم بیش‌تر، باعث می‌شود که تعادل الکترولیت‌های بدن بعد از یک تمرین سنگین به حالت اول باز گردد و کمک می‌کند که عملکرد عضلات در بهترین حالت خود باقی بماند.
 
8. کدو تنبل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.
خوب، شاید این‌طور باشد. این‌که آیا ویتامین ث واقعا می‌تواند مانع ابتلا به سرماخوردگی بشود یا خیر هنوز هم جای بحث دارد، اما کدو تنبل منبعی از این ماده‌ی مغذی ضروری است. یک فنجان کدو تنبل پخته شده شامل بیش از ۱۱ میلی‌گرم ویتامین ث، یا نزدیک به ۲۰ درصد از ۶۰ میلی‌گرم نیاز روزانه‌ی توصیه شده توسط موسسه‌ی طب برای زنان است. (مردان باید حدود ۷۵ میلی‌گرم مصرف کنند.)

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده_سارا فیضی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما