راهکارهای سفید کردن دندان (بخش دوم)

خواص سفید کننده‌ی برگ ریحان از چندین بیماری مرتبط با دندان جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که لثه‌ها سالم بمانند. ما در این مطلب به روش‌های طبیعی سفید کردن دندان یا درمان زردی، سیاهی و جرم دندان اشاره کرده ایم.
شنبه، 14 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای سفید کردن دندان (بخش دوم)
مقداری برگ مریم‌گلی را به طور منظم روی دندان‌تان بمالید تا سفید شوند. این گیاه مینای دندان را تقویت می‌کند و زردی را کاهش می‌دهد.
 

روش‌های طبیعی سفید کردن دندان یا درمان زردی، سیاهی و جرم دندان

۱. با نخ دندان، دندان‌های‌تان را تمیز کنید.
استفاده از نخ دندان بهداشت دهان و دندان را حفظ می‌کند و پلاک بین دندان‌ها را از بین می‌برد. از نخ دندانی استفاده کنید که به راحتی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های کالای پزشکی موجود است. نخ دندان می‌تواند آن لکه‌هایی را که نمی‌توانند با استفاده از مسواک زدن برطرف شوند، پاک کند.
 
2. چرخاندن روغن نارگیل در دهان
یک قاشق روغن نارگیل را بردارید و آن را در دهان خود به مدت ۵ دقیقه بچرخانید. سپس روغن را بیرون بریزید و دهان‌تان را با آب شستشو دهید. شما همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را بر روی مسواک بریزید و به سادگی مسواک بزنید. روش دیگر این است که مقداری روغن نارگیل را بر روی یک تکه دستمال تمیز بریزید و آن را در سراسر دهان‌تان بمالید. خواص ضد میکروبی روغن نارگیل برای لثه‌های‌تان شگفت‌انگیز است.
 
3. آدامس بدون قند
آدامس‌هایی که حاوی زایلیتول هستند، دندان‌ها را سفید می‌کنند. چرا که این ماده سبب تولید بزاق می‌شود و به این ترتیب اسید را در دهان خنثی می‌کند.
 
4. روغن کنجد
دو قاشق غذاخوری روغن کنجد بردارید و آن را در دهان‌تان بچرخانید. این کار را به مدت ۱۰ دقیقه ادامه بدهید. سپس روغن را بیرون بریزید و با آب گرم دهان‌تان را بشویید. این کار را درست بعد از مسواک زدن و با معده‌ی خالی انجام دهید.

* نکته: از قورت دادن این روغن اجتناب کنید.
 
5. روغن ترافل
روغن ترافل سفید را در یک کاسه بریزید و مسواک خود را در آن بزنید. خمیردندان را نیز روی مسواک بریزید و دهان خود را مثل همیشه بشویید. این روش را سه بار در روز بعد از هر وعده غذا انجام دهید. به این ترتیب زردی دندان‌ها کم‌کم از بین می‌رود.
 
6. گردو
یک یا دو گردو را له کرده و به آرامی با انگشت آن را بر روی دندان‌های خود بکشید. گردو یک سفیدکننده‌ی طبیعی است که به کم شدن لکه‌های دندان کمک می‌کند و از رشد باکتری جلوگیری می‌کند.
 
7. روغن زیتون
چند قطره روغن زیتون را بر روی مسواک خود بمالید و دندان های‌تان را با آن شستشو دهید. سپس از آب سرد برای شستن دهان‌تان استفاده کنید. این روش برای سفید کردن دندان های شما موثر است.

8. کرفس
جویدن کرفس باعث افزایش تولید بزاق و از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که بوی بد را در دهان ایجاد می‌کند. این گیاه خوراکی همچنین مانع از ژنزیویت (التهاب لثه) و بیماری لثه می‌شود. کرفس به عنوان یک ماده‌ی تمیزکننده، به حذف لکه‌ها و زردی دندان کمک می‌کند.
 

درمان‌های گیاهی برای سفید کردن دندان یا درمان زردی، سیاهی و جرم دندان

1. ریحان
مقداری برگ ریحان را در آفتاب خشک کنید. سپس آنها را پودر کنید و این پودر را به خمیر دندان همیشگی‌تان اضافه کنید. خواص سفیدکننده‌ی این گیاه از چندین بیماری مرتبط با دندان جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که لثه‌ها سالم بمانند.
 
۲. برگ مارگوزا
برگ مارگوزا را می‌توان به عنوان ماده‌ای برای مسواک زدن دندان‌ها مورد استفاده قرار داد. همچنین می‌توانید شاخه‌های این گیاه را برای جلوگیری از رنگ گرفتن دندان‌ها بجوید. روش دیگر این است که می‌توانید روغن آن را با خمیر دندان همیشگی‌تان مخلوط کنید.
 
3. آلوئه‌ورا
مقداری ژل آلوئه‌ورا را از برگ آن خارج کنید و گلیسیرین خوراکی و مقدار کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید. ترکیب به‌دست آمده را روی دندان‌های خود بکشید تا به طور عمقی تمیز شوند. علاوه بر این، آلوئه‌ورا به جلوگیری از عفونت‌ها کمک می‌کند و باکتری‌ها را در دهان از بین می‌برد.
 
4. چای سبز
این چای گیاهی چندین و چند فایده برای سلامتی دارد. تانن موجود در چای سبز از رشد باکتری جلوگیری می‌کند و لکه‌های دندان را تمیز می‌کند. چای سبز همچنین سطح فلوراید را افزایش می‌دهد و به این ترتیب موجب کم شدن فرسایش مینای دندان می‌شود. دست کم سه فنجان از این چای در روز بنوشید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.
 
5. برگ بو
مقدار مساوی از پودر برگ خشک بو و پودر پوست پرتقال را آماده کنید. این دو را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر آماده شود و خمیر حاصل را به طور مستقیم بر روی دندان‌های‌تان بمالید.
 
6. برگ مریم‌گلی
مقداری برگ مریم‌گلی را به طور منظم روی دندان‌تان بمالید تا سفید شوند. این گیاه مینای دندان را تقویت می‌کند و زردی را کاهش می‌دهد.
 
7. درخت مسواک
چوب درخت مسواک که طبیعت غیر سایشی دارد به مینای دندان آسیب نمی‌رساند. از این رو، می‌توان آن را به طور منظم استفاده کرد. خمیر دندانی بخرید که حاوی الیاف درخت مسواک است یا از پودر آن برای سفید کردن دندان‌های‌تان استفاده کنید.
 
8. ریشه‌ی انجیر هندی
دندان های‌تان را با استفاده از ریشه‌ی انجیر هندی مسواک بزنید. خواص سفیدکننده و قابض این گیاه باعث می‌شود دندان‌های‌تان مانند مروارید درخشان شوند و لثه‌ها را نیز سالم نگه می‌دارند.
* توجه: قبل از استفاده از این گیاه دارویی، آن را بشویید.
 
9. پودر آکاسیا
تانن موجود در عصاره‌ی این گیاه دندان‌های شما را درخشان‌تر و سفیدتر می‌کند. مقداری پودر ذغال چوب آکاسیا را بردارید؛ مقداری زاج سفید تفت داده و سنگ نمک را به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی تمام دندان‌ها بمالید.
 
* بایدها :
– از دهانشویه‌های بدون الکل استفاده کنید.
– برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، از نخ دندان استفاده کنید.
– غذاهای حاوی فیبر را در رژیم غذایی روزمره‌ی خود بگنجانید.
– مسواک خود را بعد از ۲ تا ۳ ماه عوض کنید.
– شراب، سیگار و چای سیاه مصرف نکنید.
– برای خوردن برخی از نوشیدنی‌ها از نی استفاده کنید.
– پس از خوردن غذا، دندان‌های خود را مسواک بزنید.
– بعد از خوردن خوراکی‌های اسیدی دهان خود را بشویید.
– رژیم غذایی سرشار از ویتامین D و کلسیم داشته باشید.
– دو بار در روز مسواک زدن برای مراقبت از دندان‌ها مناسب است.
– از آب گرم برای مسواک زدن استفاده کنید.
– مقدار بیش‌تری از میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
 
* نبایدها :
– از مصرف بیش از حد محصولات شیرین پرهیز کنید.
– لکه‌های روی دندان‌ها را با ناخن نخراشید.
– به تنباکو یک خیرِ (نه) محکم و قاطع بگویید!

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.