توصیه هایی برای کاهش وزن تا عید (بخش دوم)

بدن انسان روزانه به هشت لیوان آب و مایعات نیاز دارد، نوشیدن قهوه شیرین، شکلات تلخ دارای شکر، نوشیدنی انرژی زا و نوشابه‌های گاز دار برای سلامت بدن، دستگاه گوارش و کلیه‌ها مضر است و سبب نارسایی کلیوی، چاقی و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در افراد می‌شود. در این مطلب به توصیه هایی برای کاهش وزن تا عید نوروز بیان خواهیم کرد.
چهارشنبه، 30 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه هایی برای کاهش وزن تا عید (بخش دوم)
اگر در هفته، حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش نکنید به طور قطع دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوید و ژنتیک و روش تغذیه نمی‌تواند مانع از چاقی شما شود.
 

توصیه هایی برای کاهش وزن تا عید

تنقلات وسوسه برانگیز را از میز خود بردارید
مصرف اسنک‌ها و تنقلات فاقد ارزش غذایی می‌تواند سبب چاقی و ابتلا به بیماری‌های مختلف شود، افرادی که پشت میز برای ساعت‌ها می‌نشینند، تمایل فراوان به خوردن مواد غذایی دارند و پرخوری می‌کنند، بر روی میز این افراد خوراکی‌های فراوان وجود دارد و آن‌ها به طور ناخود آگاه بیش از حد نیاز بدن به خوردن می‌پردازند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد تنقلات فاقد ارزش غذایی را از میز خود بردارند و به جای آن خوراکی‌های سالم مانند نان جو، دانه آجیل، خشکبار، میوه، آب و دمنوش‌های گیاهی، شکلات تلخ یا قهوه بدون شکر قراردهند.

از بدترین خوراکی‌ها که باید از میز خود بردارید؛ شیرینی، قند، شکلات شیرین، چیپس، پفک، بیسکوئیت، آبنبات و خوراکی‌های صبحانه، چون خامه و خامه شکلاتی است.

به جای تعارف قند به مهمانان و ارباب رجوع، مویز، کشمش، انجیر و توت در قنددان خود بگذارید و به این ترتیب به حفظ سلامت اطرافیان خود نیز کمک می‌کنید.
 
به میزان کافی آب بنوشید
بدن انسان روزانه به هشت لیوان آب و مایعات نیازدارد، نوشیدن قهوه شیرین، شکلات تلخ دارای شکر، نوشیدنی انرژی زا و نوشابه‌های گاز دار برای سلامت بدن، دستگاه گوارش و کلیه‌ها مضر است و سبب نارسایی کلیوی، چاقی و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در افراد می‌شود.

اگر به خوردن کیک و کلوچه علاقه دارید، به جای خرید نوع آماده آن، در تعطیلات آخر هفته یا عصر‌ها پس از بازگشت از اداره خود با مواد غذایی سالم و به میزان کافی شکر به تهیه آن بپردازید و در طول هفته از آن استفاده کنید.
 
مراقب مناسبت‌ها و جشن‌ها در سازمان خود باشید
اگر تمایل به دادن شیرینی و گرفتن جشن در سازمان خود دارید، به جای تعارف شیرینی و آبمیوه‌های دارای شکر، از خوراکی‌های سالم مانند میوه یا آجیل استفاده کنید، به ویژه اگر در سازمان بزرگی مشغول به کار هستید و روزانه به دلیل مناسب‌های مختلف میزان زیادی شیرینی یا شکلات مصرف می‌کنید.
 
انجام تمرین‌های ورزشی ضمن کار را فراموش نکنید
یکی از بهترین شیوه‌های کاهش وزن، انجام تمرین‌های ورزشی در حین کار است.

با انجام حرکت‌های کششی، بلند شدن از جای خود و قدم زدن به میزان نیم ساعت پس از هر 2 ساعت نشستن، بهره گیری از نور خورشید و انجام بیشتر کار‌ها به شکل ایستاده به جای نشسته، استفاده از پله به جای آسانسور، رساندن نامه‌ها به دست افراد به جای استفاده از نیرو‌های تدارکات برای رساندن نامه‌های درون شرکتی می توانید کالری فراوان بسوزانید.

از جمله دیگر روش ها، ایستادن در زمان صحبت با تلفن، نصب برنامه گام شمار بر روی تلفن همراه یا خرید ساعت هوشمند و بررسی میزان گام‌های روزانه می‌توانید تناسب اندام مناسبی به دست آورید.
 
انجام ورزش و داشتن فعالیت فیزیکی در پایان روز یا ایام تعطیل
تعطیلات آخر هفته، بهترین زمان برای افراد کارمند برای رسیدگی به سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هاست، به این منظور حتماً بازه زمانی مناسبی در تعطیلات آخر هفته برای ورزش، رفتن به سالن‌های ورزشی، استخر و سونا در نظر بگیرید.

برای به دست آوردن نتیجه بهتر می‌توانید به همراه دوستان و همکاران خود در کلاس‌های ورزش گروهی شرکت کنید تا انگیزه بیشتری برای ورزش و داشتن تفریح سالم داشته باشید.

برنامه ریزی برای سلامت خود داشته باشید، مواد غذایی که در طول هفته مصرف می‌کنید را به همراه میزان آن، زمانی که غذا می‌خورید، رفتن به رستوران یا کافه، مهمانی و سمینارها، همگی را یادداشت کنید و به طور روزانه وزن خود را اندازه گیری کنید تا در صورت افزایش وزن به سرعت تمهیدات لازم را به کار گیرید.

اگر در هفته، حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش نکنید به طور قطع دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوید و ژنتیک و روش تغذیه نمی‌تواند مانع از چاقی شما شود.
 
با پزشک متخصص تغذیه مشاوره انجام دهید
درصورتی که دچار مشکل چاقی هستید با کارشناس تغذیه مشاوره کنید تا رژیم غذایی مناسب با توجه به قد، وزن، سن، جنسیت، سابقه بیماری و مواردی از این دست برای شما در نظر بگیرد.

با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید به تناسب اندام مناسب خود دست یابید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.