روش هایی کاربردی برای پیشگیری از سرطان پروستات

پروستات یکی از اعضای داخلی بدن آقایان است که ممکن است در اثر شرایطی دچار آسیب و بیماری گردد. یکی از بیماری های رایج پروستات، سرطان است که اگر نر مراحل اولیه تشخیص داده شود به راحتی درمان خواهد شد. در این مقاله شما را با روش های پیشگیری از این بیماری آشنا می سازیم. با ما همراه باشید.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش هایی کاربردی برای پیشگیری از سرطان پروستات
کاهش استرس در محیط کار و خانه باعث بهبود بقا و زندگی شادتر خواهد شد.
 

یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید

شواهدی وجود دارد مبنی بر انتخاب رژیم غذایی سالم، کم چرب و پر از میوه و سبزیجات که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نقش داشته باشد، اگر چه نتایج تحقیقات با هم ادقام شده اند و این به طور مناسب ثابت شده است.

اگر می خواهید خطر سرطان پروستات را کاهش دهید:

یک رژیم کم چرب انتخاب کنید. غذاهایی که حاوی چربی های اشباع شده هستند، شامل:گوشت، آجیل، روغن و محصولات لبنی، مانند شیر و پنیر می باشند.در برخی مطالعات، مردانی که بالاترین میزان چربی را هر روز می خوردند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را داشتند.

این ثابت نمی کند که چربی اضافی باعث سرطان پروستات می شود.اما کاهش مقدار چربی که هر روز مصرف می کنید، مزایای اثبات شده دیگری دارد، مانند کمک به کنترل وزن و کمک به سلامت قلب تان، که برای روند داشتن یک زندگی سالم ضروری هستند.

برای کاهش میزان چربی که هر روز می خورید، غذاهای چرب را محدود کرده یا انواع کم چرب را انتخاب کنید.به عنوان مثال، مقدار چربی را که هنگام آشپزی به مواد غذایی اضافه می کنید، کاهش دهید، کاهش گوشت را انتخاب کرده، و محصولات لبنی کم چرب و یا بدون چربی را انتخاب کنید.

برخی مطالعات نشان می دهند که ماهی می تواند به محافظت در برابر سرطان پروستات کمک کند، زیرا آن ها " چربی خوبی " بویژه اسیدهای چرب امگا 3 دارند. از مصرف اسیدهای چرب ترانس (که در مارگارین پیدا می شود) اجتناب کنید.

گوجه فرنگی پخته شده را با روغن زیتون مخلوط کنید و بپزید و میل کنید،گزینه خوبی می باشد.

سویا و چای سبز نیز اجزای غذایی مناسبی هستند که ممکن است مفید باشند.

میزان میوه ها و سبزیجاتی که هر روز می خورید را افزایش دهید. میوه ها و سبزیجات پر از ویتامین و مواد مغذی هستند، که تصور می شود خطر سرطان پروستات را کاهش می دهند، اگرچه تحقیقات هنوز ثابت نکرده اند که ماده غذایی خاصی تضمین می کند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد یا خیر.
خوردن میوه ها و سبزیجات زیاد باعث می شود که شما فضای کمتری برای غذاهای دیگر مثل غذاهای با چربی بالا داشته باشید. میوه ها و سبزیجات را برای میان وعده در نظر بگیرید.

مقدار محصولات لبنی را که هر روز می خورید را کاهش دهید. در مطالعاتی, مردانی که هر روز محصولات لبنی زیادی را می خوردند - مانند شیرپنیر و ماست - بیش ترین خطر ابتلا به سرطان پروستات را داشتند. اما نتایج مطالعه آمیخته شده و ریسک مرتبط با محصولات لبنی می تواند ناچیز باشد.
 

حفظ وزن سالم

مردان چاقی با bmi 30 به بالا - ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند.اگر شما دارای اضافه وزن یا چاقی هستید, بر روی کاهش وزنتان کار کنید.شما می توانید این کار را با کاهش میزان کالری که هر روز می خورید و میزان ورزشی که انجام می دهید, شروع کنید.
 

ورزش کردن در بیشتر روزهای هفته

مطالعات مربوط به ریسک سرطان پروستات و ورزش، نشان می دهد افرادی که ورزش می کنند ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهند.ورزش فواید سلامتی بسیاری دارد که بارها در بخش سلامت نمناک به آنها پرداخته ایم و ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر سرطان ها را کاهش دهد.

ورزش می تواند به شما در حفظ وزن کاهش وزنتان کمک کند.اگر ورزش نمی کنید, به پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.وقتی ورزش می کنید، آن را آهسته انجام دهید.به مدت 30 دقیقه در اکثر روزهای هفته ورزش کنید.
 
با پزشک خود درباره خطر خودتان صحبت کنید.خطر ابتلا به سرطان در برخی مردان بییشتر است. برای آن هایی که خطر ابتلا به سرطان پروستات دارند, ممکن است گزینه های دیگری برای کاهش ریسک مانند داروها وجود داشته باشد
.
اگر فکر می کنید که خطر ابتلا به سرطان پروستات دارید، با پزشک خود مشورت کنید.
 

کلسیم را به میزان مناسب مصرف کنید

دوزهای تکمیلی را بالاتر از حد مجاز توصیه شده دریافت نکنید.مقداری کلسیم خوب است، اما از دریافت بیش از 400 میلی گرم کلسیم در روز خودداری کنید.
 

به دلایل زیادی از سیگار کشیدن خودداری کنید

پزشکان به دنبال درمان دارویی برای استرسفشار خون بالادیابت, کلسترول بالا و افسردگی هستند. درمان این شرایط می تواند زندگی شما را نجات دهد و بقای شما را با سرطان پروستات بهبود بخشد.
 

آرام باشید و از زندگی لذت ببرید

کاهش استرس در محیط کار و خانه باعث بهبود بقا و زندگی شادترخواهد شد.

در نهایت، اگر چه زندگی سالم و درست خوردن برای شما خوب است، اما آن ها ریسک سرطان پروستات شما را از بین نخواهند برد، و در صورتی که مبتلا به سرطان پروستات هستید شما را درمان نخواهند کرد.

اگر 50 ساله یا بالاتر هستید، اگر 40 ساله یا بالاتر و یا آفریقایی - آمریکایی هستید یا سابقه خانوادگی سرطان پروستات دارید، به بیش از یک رژیم غذایی خوب نیاز دارید.

باید یک معاینه سالانه مقعدی و PSA را داشته باشید، و در مورد خطرات و مزایای این مراحل غربالگری با پزشک خود بحث و گفتگو کنید.
 
منبع: سایت نمناک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.