اهداف شما موفقیت‌های شما را می‌سازند

حتما تا حالا از خود پرسیده اید که افراد موفق و نخبه چطور به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرده‌اند؛ و این برای همه ما یک معما بوده است و یا آینکه آن‌ها را دارای نیروی خارق العاده فرض کرده ایم.
پنجشنبه، 15 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهداف شما موفقیت‌های شما را می‌سازند
با‌ هدف‌گذاری، به راحتی به اهداف خود برسید
 
چکیده
حتما تا حالا از خود پرسیده اید که افراد موفق و نخبه چطور به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرده‌اند؛ و این برای همه ما یک معما بوده است و یا آینکه آن‌ها را دارای نیروی خارق العاده فرض کرده ایم. در حالیکه اگر به رموز موفقیت آن‌ها پی ببریم می‌بینیم اولین ومهمترین عامل موفقیتشان هدف داشتن می‌باشد. حال سوال اصلی این است که چطور در زندگی هدف تعیین کنیم و چطور آن‌ها را تحقق ببخشیم. اگر دنبال جواب هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

تعداد کلمات 1286/ تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
اهداف شما موفقیت‌های شما را می‌سازند
مترجم: جابر بوژمهرانی


چگونگی تنظیم اهداف کوچک روزانه سبب می‌شود که شما به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید

 افراد موفق همیشه و هر لحظه به موفقیت فکر می‌کنند. به همین خاطر است که اهدافشان قرص و محکم در ضمیر ناخودآگاه شان قرار می‌گیرد. ضمیر ناخودآگاه در دسته بندی و در اولویت قرار دادن تصمیمات مهم بسیارماهرانه عمل می‌کند. او به شما گوش می‌دهد و همه آنچه را که شما به آن فکر می‌کنید می‌سنجد و مهمترین وظیفه را مشخص می‌کند.
به این معنا که اگر شما به یک مساله در تمام مدت فکر کنید ضمیر ناخودآگاه شما آن را مهمترین مساله برای شما تلقی می‌کند و تلاش می‌کند راه حل های خلاقانه برای عبور از آن ایجاد کند. اگر درباره مشکلات فکر کنید، ناخودآگاه شما سعی خواهد کرد مشکلات بیشتری را پیدا کند. اگر شما در مورد راه حل ها، اهداف و رویاها فکر می‌کنید، تلاش خواهد کرد که این اهداف را تحقق ببخشد.
اما این ضمیر ناخودآگاه، حتی زمانی که سعی دارید به درک اهمیت آنچه که به آن فکر می‌کنید پی ببرید جلوترمی‌رود؛ او حتی به احساسات شما هم گوش می‌دهد. خوشبختانه ثابت شده است که یک فکر مثبت بیش از 100 بار مثبت به نظر می‌رسد تا یک فکر منفی. این امر موجب می‌شود تا احساسات مثبت، خیلی راحت تر به ناخودآگاه شما رانده شوند.
 

 اهداف روزانه شما را مثبت نگه می‌دارد

 کافی است که مثبت باشید و افکار خود را در مورد آنچه که می‌خواهید متمرکز کنید- اگر این کار را انجام دهید دیگر مجبور نیستید تمام افکار خود را پایش کنید. فقط کافی است هنگامی‌که به اهداف خود می‌اندیشید، افکارتان را با احساسات قدرتمند و مثبت الهام ببخشید. هرچه بیشتر بتوانید این عمل را انجام دهید، تاثیراین ورزش نیز بیشتر و قدرتمندتر خواهد بود.
برای بسیاری خواندن اهدافشان یا برنامه ریزی برای به دست آوردن آن‌ها به یک کار روزمره تبدیل شده است چیزی که به آن‌ها احساسات ناخوشایندی می‌دهد. این جور عمل کردن پتانسیل نهفته تمام این اهداف را از بین می‌برد.
برعکس اگر اگر هنگام تفکر درباره اهدافتان وجودتان را از احساسات مثبت پر کنید. سبب می‌شود اهداف شما بسیار قدرتمند شوند. در طی چند سال گذشته، من تمرینات متعددی را آموخته ام که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر روی اهداف خود تمرکز کنید و زمان بیشتری را صرف فکر کردن و احساس در مورد آن‌ها کنید.
چیزی که من از شما می‌خواهم در هنگام انجام این تمرینات به یاد داشته باشید، این است که از این کار لذت ببرید و خوشحال باشید
هرگز آن‌ها را به عنوان یک کار روزمره (تکراری) نبینید، شما با اهداف خود زندگی می‌کنید، پس باید از آن لذت می‌برید.
اگر امروز حس خوشحالی و امیدواری و تمرکز بر اهداف تان ندارید لطفا این تمرینات را امروز انجام ندهید و از فردا شروع کنید.
به این دلیل اگر در حالی که به لحاظ روحی و روانی آمادگی نداشته باشید آسیب این تمرینات از تاثیر مثبت آن‌ها بیشتر خواهد بود.

 

 بیشتر بخوانید: چگونه اهداف خود را مشخص کنیم؟


 افکار مثبت به شما ایده می‌بخشد

 بنده در کسب و کارم، به طور مداوم نیاز به ارائه راه های جدید برای بهبود بهره وری، ایده های جدید برای آزمایش و موضوعات جدید برای آموزش دارم؛ بنابراین من نیاز به خلاقیت دارم و از طرفی کارهای خلاقانه زمان بر است و بر عکس کار خلاقانه کردن همیشه یکی از نقاط ضعف من است.
خوشبختانه، با هدف گذاری (و به خاطر تمرکز بر اهدافم)، ناخودآگاه من این را می‌داند که اینها چیزهایی هستند که من به کمک آن‌ها بیشتر نیاز دارم و آن‌ها برای من بسیار مهم هستند.
شاید باور نکنید ولی من همه روزه ایده های جدید و ممکن و قابل اجرا را دارم، همچنین محصولاتی که می‌توانم آن‌ها را ایجاد کنم و حتی موضوعات سمیناری که می‌توانم ارائه دهم و غیره.
البته همه آن‌ها آن چنان خوب نیستند، اما به قول یک ضرب المثل: هنگامی‌که شما به‌اندازه کافی "گل به دیوار" بمالید، حتما مقداری از آن به دیوار می‌چسبد؛ و این چیزی است که ناخودآگاه من انجام می‌دهد - بعد از هر ایده یک ایده دیگر به من می‌دهد. حتما از خود می‌پرسید چطور؟ مگر این شدنی است؟
اگر می‌خواهید فردی موفق باشید روش زیر را با دقت انجام دهید:
 

 یک تمرین آسان برای تنظیم اهداف روزانه

 این روش توسط هزاران هزار نفر در سراسر جهان استفاده شده است و برای همه کسانی که آن را امتحان کرده‌اند، اثرات باور نکردنی به همراه داشته است:
1: هر روز صبح یک قلم و کاغذ بردارید و 10 تا از مهمترین اهداف خود را بنویسید. به روز قبل اصلا توجه نداشته باشید. فقط به آنچه که خیلی نیاز دارید فکر کنید و آن را بنویسید.
2: به این نکته حتما توجه کنید که اهدافتان را با زمان حال مثبت بنویسید و به یاد داشته باشید که یک مهلت برای هر هدف تعیین کنید. همان‌طور که ما برای هداف بلند مدت و کوتاه مدت خودمان زمان تعیین می‌کنیم. (برای مثال شما می‌توانید این هدف را تعیین کنید "من از امسال تا 31 فروردین سال بعد 3000000 میلیون درهر ماه به دست می‌آورم")
3: این نکته ها را درباره همه 10 هدف انتخاب شده اجرا کنید.
در ابتدای کارممکن است نوشتن روزانه اهداف برای شما سخت باشد؛ و بعضی از این اهداف هیچ گاه به واقعیت نرسند ویا بعضی از آن‌ها را فراموش کنید. اگر هدفی را فراموش کردید، به این دلیل است که برای شما مهم نبوده است و جای خود را به یک چیز مهمتر داده است؛ و شما در محاسباتتان اشتباه کرده اید.
 

 این روش چه تفاوتی ایجاد می‌کند؟

 اگر این کار را انجام دهید، متوجه خواهید شد که چه چیزی برای شما مهم است. شما خواهید دید که چه اهداف در حال ظهور و چه اهدافی از بین می‌روند. شما خواهید دانست چه می‌خواهید و در فرصت‌های طلایی و شانس که قبلا اصلا به آن توجه نداشته‌اید خودتان را پیدا می‌کنید.
وشما در ایجاد ایده و روش برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان بسیار خلاق می‌شوید.

 

 نکته آخر

 هدف‌گذاری روزانه می‌تواند زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر دهد. این به شما کمک خواهد کرد که هر چه سریع‌تر به سمت تحقق اهداف و رویاهایتان حرکت کنید.
بنابراین اکنون اقدامات را انجام داده و اهداف خود را تعیین می‌کنید:
1: یک دفترچه یادداشت و خودکار از تهیه کنید.
2: هر روز صبح شروع کنید به نوشتن اهداف ده‌گانه روزانه بدون توجه به روزهای قبل.
3: از فرصت‌های پیش رو نهایت استفاده را ببرید و آن‌ها را تبدیل به سرمایه کنید.
پس بیکار ننشین و از همین الان شروع کن.


برگرفته از سایت: www.lifehack.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.