راه های رسیدن به آرامش

برخی تحقیقات شگفت انگیز وجود دارد که نشان می دهد استرس می تواند بر سلامت جسمی و روانی فرد تاثیر بگذارد. یک باور سختی در مورد استرس (و اضطراب که همراه آن ) این است که احساسی کاملا ضروری است .مغز به گونه ای است که فرد تا زمانی که حداقل سطحی از این احساس را دارد نمی تواند به راحتی کار کند.
جمعه، 25 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
راه های رسیدن به آرامش
راه هایی برای مقابله با استرس
 
چکیده
برخی تحقیقات شگفت انگیز وجود دارد که نشان می دهد استرس می تواند بر سلامت جسمی و روانی فرد تاثیر بگذارد. یک باور سختی در مورد استرس (و اضطراب که همراه آن ) این است که احساسی کاملا ضروری است .مغز به گونه ای است که فرد تا زمانی که حداقل سطحی از این احساس را دارد نمی تواند به راحتی کار کند. درحقیقت زمانی عملکرد به اوج میرسد که تحت برانگیختگی بالا قرار بگیرد که این برانگیختگی با سطح متوسطی از استرس همراه است. البته زمانی که استرس طولانی نباشد مضر نیست.

تعداد کلمات :‌ 1696 تخین زمان مطالعه : 8 دقیقه
 
شب
 
نویسنده : November 27, 2015/Travis Bradberry
مترجم : جواد زحمتکش
 
هنگامی که فرد تحت فشار است توانایی مدیریت احساسات و حفظ آرامش ، ارتباط مستقیم  با عملکرد دارد. در سایت  Talent Smart، بر روی بیش از یک میلیون نفر تحقیقاتی انجام شده که نشان میدهد 90 درصد از کارکنان برتر مهارت زیادی در مدیریت احساسات خود هنگام استرس دارند به همین دلیل براحتی می توانند خود راکنترل کنند و آرام باشند . برخی تحقیقات شگفت انگیز وجود دارد که نشان می دهد استرس می تواند بر سلامت جسمی و روانی فرد تاثیر بگذارد. یک باور سختی در مورد استرس (و اضطراب که همراه آن ) این است که احساسی کاملا ضروری است .مغز به گونه ای است که فرد تا زمانی که حداقل سطحی از این احساس را دارد نمی تواند به راحتی کار کند. درحقیقت زمانی عملکرد به اوج میرسد که تحت برانگیختگی بالا قرار بگیرد که این برانگیختگی با سطح متوسطی از استرس همراه است. البته زمانی که استرس طولانی نباشد مضر نیست.

افراد موفق راه هایی را برای مقابله با استرس به کار میبرند که مواردی از آن بیان میشود
برای آنچه که دارند شکرگذار هستند
وقت گذاشتن برای تفکر نسبت به آنچه فرد باید قدردان باشد باعث بهبود وضع روانی  میشود به خاطر اینکه هورمون کورتیزل که باعث ایجاد استرس میشود را تا 23درصد کاهش میدهد.تحقیقات نشان داده است که کسانی که روزانه برای بهسازی نگرش قدرانی  از آنچه دارند تلاش میکنند از لحاظ فیزیکی و روانی در سلامت هستند و انرژی بیشتری دارند و این احتمالا به خاطر پایین بودن هورمون کورتیزل (هورمون که در پاسخ به استرس ترشح میشود) میباشد.استرس و نگرانی ناشی از درک ما از رویدادها است. شاید آسان به نظر برسد که مهلت های غیر واقعی، کارفرمایان بی گذشت، ترافیکهای غیرقابل کنترل دلایلی هستند که باعث ایجاد استرس می شوند. هرچند  نتوان وقوع رویدادها را کنترل کرد اما میتوان چگونگی پاسخ به آن را کنترل کرد. بنابراین قبل از اینکه زمان زیادی را صرف ماندن در مورد چیزی کنید، یک دقیقه وقت بگذارید تا موقعیت خود را در چشم انداز قرار دهید . اگر به موضوعاتی  مانند "همه چیز اشتباه پیش میرود " یا "هیچ چیز موثر نخواهد بود" زیاد فکر می کنید، باید وضعیت را اصلاح کنید.

آنها از پرسیدن این عبارت که اگر فلان اتفاق ناخوشایند بیفتد یا فلان نتیجه بد بدست آید چه باید بکنند پرهیز میکنند زیرا این عبارات آتش استرس و نگرانی را شعله ور میکند. اتفاقات میتوانند به میلیون ها جهت مختلف بروند و هر چه بیشتر نگران احتمالا باشید وقت کمتری برای تمرکز بر این مطلب خواهید داشت که چگونه باید آرامش خود راحفظ کنید و استرس خود را کاهش دهید و موقعیت را مدیریت کنید. افراد موفق میدانند که پرسیدن این عبارت آنها را به جایی خواهد برد که یا نمیخواهند بروند یا نیازبه رفتن به آنجا ندارند.

 مثبت نگر هستند
تفکر مثبت باعث متوقف کردن استرس میشود به این صورت که مغز تمام توجه خود را روی مواردی متمرکز میکند که خالی از استرس هستند.فرد باید به ذهن سرگردان خود کمک کند به این صورت که عمدا موارد مثبتی برای فکر کردن انتخاب کند هر ایده مثبت به شما کمک خواهد کرد که توجه خود رامتمرکز کنید. وقتی همه چیز خوب پیش می رود، خلق و خوی شما خوب است، این نسبتا آسان است. هنگامی که همه چیز ناخوشایند است و ذهن شما با افکار منفی پر شده است، این می تواند یک چالش باشد. در این لحظات، به روز خود فکر کنید و یک چیز مثبت را که اتفاق افتاده، شناسایی کنید، مهم نیست که چقدر کوچک باشد .اگر نمیتوانید به اتفاقات روز جاری فکر کنید در مورد روز گذشته یا حتی هفته گذشته فکر کنید.  شاید شما منتظر یک رویداد هیجان انگیز باشید که می توانید توجه خود را به آن متمرکز کنید.نکته ای که وجود دارد این است که شما باید موارد مثبتی داشته باشید که زمانی که افکار منفی سراغ شما می آید توجه خودتان را معطوف به آن کنید.

آنها خود را از دسترس خارج میکنند
وقتی که فرد کل روز خود را برای کار کردن صرف میکند در معرض فشار بسیار شدید قرار میگیرد.گاهی خود را از دسترس خارج کنید و حتی تلفن همراه خود را خاموش کنید تا جسم کمی استراحت کند و از فشار ثابت استرس خلاص شود.مطالعات نشان داده است که حتی چیزهای ساده ای مثل باز کردن ایمیل نیز میتواند استرس را کاهش دهد. تکنولوژی ،توانایی ارتباط مداوم را برقرار کرده و انتظار می رود فرد نیز 24 ساعته در دسترس باشد لذا به شدت سخت است که شما خارج از فضای کار از لحظات بدون استرسی لذت ببرید. وقتی ایمیل کاری دریافت میکنید زنجیره افکار شما تغییر می کند و شما را به فکر کردن مجبور میکند . اگر در طول هفته شب ها درگیر مسائل کاری نباشید یک چالش بزرگ را شروع کرده اید و در تعطیلات آخر هفته هم یک زمانی را انتخاب کنید و تلفن همراه را خاموش کنید تا ارتباط با مسائل شغلی قطع شود . در این صورت شما از اینکه این وقفه ها و قطع کردن ها چگونه باعث نشاط مجدد شما میشود و همچنین از اینکه از لحاظ ذهنی چگونه به شما نیرو میبخشد شگفت زده خواهید شد. اگر در مورد انعکاس منفی این رفتار نگران هستید ابتدا از جایی شروع کنید که تمایل ندارید با دیگران ارتباط داشته باشید مثل صبح روزهای تعطیل. به تدریج انجام این کار راحت تر می شود و دوستان و همکاران زمان آفلاین شما را می پذیرند، درنتیجه سعی کنید زمان های خارج از دسترس بودن خود را افزایش دهید.

 به اندازه کافی می خوابند
خواب کافی باعث افزایش هوش هیجانی میشود و فرد را برای مدیریت سطح استرس کمک میکند.وقتی که انسان می خوابد مغز او دوباره انرژی میگیرد واز خاطرا ت و اتفاقاتی که در طول روز برای او افتاده رها میشود به طوری که هنگام بیداری ذهن آسوده ای دارد. زمانی که شما خواب کافی ندارید یا درست نمی خوابید خویشتنداری،توجه و حافظه شما کاهش می یابد.کمبود خواب باعث افزایش سطح هورمون استرس می شود حتی اگر در آن لحظه مورد استرس زایی نباشد. پروژه های استرس زا اغلب به شما این احساس را القا می کنند که گویی هیچ وقتی برای خواب ندارید اما یکی از چیزهایی که کمک میکند که همه چیز را تحت کنترل خود در آورید این است که خواب شبانه مناسبی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : راهکارهایی برای رسیدن به آرامش (بخش اول)


افراد موفق گفتار منفی خود را متوقف میکنند
یکی از گام های بزرگ برای مدیریت استرس این است که از گفتن سخنان منفی در مورد خود جلوگیری کنیم . هرچه در مورد افکار منفی بیشتر بیندیشید به آنها قدرت بیشتری می دهید. بیشتر تفکرات منفی در حد فکر باقی می مانند و به واقعیت تبدیل نمیشوند. وقتی فرد چیزهای منفی را باور میکند و به همه چیز بدبین می باشد باید این افکار را متوقف کند و آنچه که فکر می کند را بنویسد .

با کاهش دادن مدت زمانی را که به چیزهای منفی فکر میکنید،  می توانید در ارزیابی درستی آنها، منطقی تر و روشن تر باشید. شما می توانید شرط بگذارید که اظهارات شما درست نیست هر زمان که از واژه هایی مانند "هرگز"، "بدترین"، "همیشه" استفاده می کنید. اگرفکر میکنید اظهارنظرهای شما حقیقی به نظر میرسد، آنها روی کاغذ بنویسد و به یک دوست یا همکارمورد اعتماد نشان دهید و ببینید آیا با شما موافق است یا خیر و در این حالت حقیقت مطمئنا بدست می آید. هنگامی که احساس می کنید چیزی مثل همیشه یا هرگز اتفاق نمی افتد، این فقط گرایش تهدید طبیعی مغز شما است که فرکانس یا شدت درک یک رویداد را افزایش می دهد. افکار خود را فقط به عنوان فکر لحاظ کنید وآنها را از حقیقت جدا کنید  که این روش به شما کمک میکند که از دایره افکار منفی فرار کنید و رو به جلو حرکت کنید و نتایج مثبت به دست آورید.

 دیدگاه خود را اصلاح می کنند
استرس و نگرانی ناشی از درک ما از رویدادها است. شاید آسان به نظر برسد که مهلت های غیر واقعی، کارفرمایان بی گذشت، ترافیکهای غیرقابل کنترل دلایلی هستند که باعث ایجاد استرس می شوند. هرچند  نتوان وقوع رویدادها را کنترل کرد اما میتوان چگونگی پاسخ به آن را کنترل کرد. بنابراین قبل از اینکه زمان زیادی را صرف ماندن در مورد چیزی کنید، یک دقیقه وقت بگذارید تا موقعیت خود را در چشم انداز قرار دهید . اگر به موضوعاتی  مانند "همه چیز اشتباه پیش میرود " یا "هیچ چیز موثر نخواهد بود" زیاد فکر می کنید، باید وضعیت را اصلاح کنید. یک روش عالی برای اصلاح این الگوی فکر فاقد کارآیی، فهرستی از موارد خاص است که در واقع اشتباه پیش میروند یا کار نمی کنند. به احتمال زیاد شما فقط با برخی چیزها روبرو خواهید شد - نه همه چیز – یعنی فقط ممکن است بعضی از موارد اشتباه پیش رود یا کار نکند نه تمام آنها و محدوده این عوامل استرس زا از آنچه که در ابتدا ظاهر شد و بسیار زیاد به نظر می آمد، بسیار کوچکتر خواهد بود.

آنها از سیستم پشتیبانی خود استفاده می کنند
تلاش برای به عهده گرفتن تمامی کارها توسط خود فرد هرچند وسوسه انگیز است اما کاملا بی فایده است.برای آرام و سازنده بودن باید نقاط ضعف خود را تشخیص داده و زمانی که نیاز دارید آنها را برطرف کنید از دیگران کمک بخواهید . این به معنی بهره برداری از سیستم پشتیبانی شما است هنگامی که یک وضعیت به اندازه کافی به چالش کشیده شود تا شما احساس غرق شدن کنید. هر شخصی در محل کار یا خارج ازآن افرادی را دارد که مثل یک تیم هستند، و آماده کمک به آنها برای رسیدن به بهترین شرایط از یک وضعیت دشوار میباشند. این افراد را در زندگی خود شناسایی کنید و زمانی که نیاز به کمک دارید از آنها طلب همکاری کنید و نظرات آنها را در باره موضوع مورد نظر جویا شوید. موارد ساده ای مثل صحبت کردن در مورد اضطراب و نگرانی باعث ایجاد راه فراری ازا ین حالت ها می شود و یک دیدگاه جدید در مورد مسئله به شما میدهد وغالبا افراد چون مثل فرد درگیر مسائل روانی نیستند راه حل هایی ارائه میدهند که خود شخص قادر بر پیدا کردن آن نیست. رابطه خود را با کسانی که می توانید بر آنها تکیه کنید قوی کنید.
 

برگرفته از سایت :www.success.com



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.