داستان اسباب بازي 3(TOY STORY 3)

يکشنبه، 3 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
داستان اسباب بازي 3(TOY STORY 3)

انيميشن /کمدي/ماجرايي /خانوادگي
[بازگشت موفقيت آميز وودي و باز!]
کارگردان : لي آنکريچ، صداپيشگان: تام هنکس(وودي)، تيم آلن(باز لايت ير)، جان کيوزاک(جسي)، ند بيتي(لوتسو)، مايکل کيتون(کن)، والاس شاون(رکس). 103دقيقه. درجه نمايشي:G.
داستان اسباب بازي ، اولين انيميشن سه بعدي تمام کامپيوتري جهان سينما بود که در سال 1995به روي پرده ي سينما ها آمد و با چنان موفقيتي روبر شد که داستان اسباب بازي 2در سال 1999و سريال تلويزيوني باز و وودي نيز به دنبال اش ساخته و عرضه شد . حالا پس از يازده سال که از اکران داستان اسباب بازي 2مي گذرد ، شاهد به روي پرده آمدن سومين قسمت اين مجموعه هستيم .
دو قسمت قبلي داستان اسباب بازي عمدتاً متمرکز بودند بر روي رابطه ي اندي (پسربچه ي صاحب اسباب بازي ها)با عروسک ها و اسباب بازي هايش.اما در قسمت سوم، اندي ( با صداي جان موريس)،ِ يا همان پسر بچه ي ده پانزده سال پيش، برگ شده و در آستانه ي رفتن به کالج قرار دارد و به همين دليل عروسک ها و اسباب بازي هايش بايد خودشان به تنهايي گليم خود را از آب بيرون بکشند. به اين ترتيب در قسمت سوم،«آدم ها» به حاشيه رفته و همه ي داستان حول عروسک ها و اسباب بازي ها مي گردد. مسائل ، زماني براي عروسک ها حاد و خطرناک مي شود که مادر اندي، که از شلوغي بيش از حد اتاق پسرش شاکي است، با صداي بلند به او دستور مي دهد که عروسک ها و اسباب بازي هايش را از داخل اتاق تخليه کند. مادر اندي يکي از اين سه راه را به پسرش پيشنهاد مي کند:1)بردن عروسک ها به اتاق زير شيرواني؛ 2)بخشيدن عروسک ها به يک مهد کودک؛3 )انداختن عروسک ها در داخل سطل زباله. عروسک هاي اندي دچار نگراني مي شوند . آنها از اندي هم دلخورند زيرا اندي ساليان طولاني است که آنها را داخل جعبه گذاشته و حالا هم ظاهراً قصد دارد يک جوري خودش را از شر آنها خلاص کند. عروسک ها اميدوارند که به اتاق زير شيرواني فرستاده شوند. در ادامه ماجرا، اندي داخل اتاق خود مي آيد تا نگاهي به عروسک هايش بکند و تصميم نهايي را بگيرد. او عاقبت تصميم مي گيرد عروسک محبوب اش، وودي (با صداي تام هنکس)، را با خود به کالج ببرد و بقيه ي عروسک ها را به يک مهد کودک ببخشد. عروسک ها از اين تصميم چندان ناراضي نيستند زيرا آنها بنا به ذات عروسکي خويش دوست دارند که با بچه هاي کوچولو سروکار داشته باشند و بازيچه ي آنها قرار بگيرند. به اين ترتيب عروسک هاي اندي سراز يک مهدکودک در مي آورند اما به زودي  معلوم مي شود که آن خرسِ اسباب بازي به ظاهر مهربان و آرام، که ميزبان عروسک ها در مهدکودک است، يک موجود رذل هيولاصفت است . عاقبت، براثر مجموعه حوادثي، عروسک ها سراز يک مرکز امحاي زباله در مي آورند. آنها روي تسمه ي نقاله قرار داده مي شوند و فاصله ي چنداني تا نابودي مطلق ندارند اما...
فيلم براي بچه ها فوق العاده جذاب و تماشايي است . موقعيتي که عروسک ها و اسباب بازي ها ي اندي در آن گرفتار شده اند کاملاً براي بچه ها آشناست. عروسک هاي فيلم، مثل بچه هاي آدميزاد، مجبورند تابع تصميم گيري بزرگ تر ها درباره ي خودشان باشند بدون اينکه حق اعتراض يا توان مخالفت داشته باشند . داستان اسباب بازي3، کاراکترهاي جان دار، پرتحرک و بعضاً ترسناکي دارد. فيلم هرگز توقف نمي کند يا درجا نمي زند و همواره ر و به جلوست و ما شاهد ترکيب موفقي از کمدي، درام و اکشن هستيم. کمدي اسلپ استيک جاي مهمي در فيلم دارد و صحنه هاي اکشن فيلم، مثلاً آن صحنه هايي که عروسک ها سعي دارند فرار کنند، با بهترين صحنه هاي فرار در فيلم هاي ژانر زندان پهلو مي زند. يا بايد به صحنه هاي داخل مرکز امحاي زباله اشاره کرد که فوق العاده هيجان زاست . با اين وصف، بيشتر اوقات فيلم به کمدي و خنده و شوخي اختصاص يافته است . در هر حال مي توان گفت که بچه ها از تماشاي اين فيلم لذت خواهند برد و بزرگ ترها هم مي توانند درس هاي زيادي از تماشاي اين فيلم بگيرند .
فيلم داستان اسباب بازي3گر چه به صورت سه بعدي ساخته شده و تکنيک سه بعدي اش هم بنا به اذعان غالب منتقدان بدون اشکال است اما ويژگي چشمگيري ندارد. شايد توقعات از مجموعه فيلم هايي که بنيانگذار استفاده از تکنيک سه بعدي در سينما بوده ، زيادي بالاست.
داستان اسباب بازي يک و دو توسط جان لاسه تر کارگرداني شده بودند. با توجه به موفقيت هاي اين دو فيلم انتظار مي رفت که لاسه تر کارگرداني قسمت سوم را هم برعهده داشته باشد، اما استوديوي ديزني/پيکسار ترجيح داده از وجود لي آنکريچ به عنوان کارگردان قسمت سوم استفاده کند. سهم لاسه تر در داستان اسباب بازي 3فقط نگارش داستان اين فيلم بوده است.
منبع: دنياي تصوير 194



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.