مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف :

املاک موقوفه با قیمت روز و از طریق مزایده واگذار می‌شود

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : تمامی اجاره‌های موقوفات باید به روز شوند که بهترین روش این واگذاری‌ها از طریق مزایده و به قیمت کارشناسی روز است.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
املاک موقوفه با قیمت روز و از طریق مزایده واگذار می‌شود

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : تمامی اجاره‌های موقوفات باید به روز شوند که بهترین روش این واگذاری‌ها از طریق مزایده و به قیمت کارشناسی روز است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین امرالله حسنی‌نیا با بیان این‌که بعضی افراد در تلاشند حق و حقوق وقف را از بین ببرند، افزود: بعضی از افراد آنچنان ولع و حرص مال دنیا آنها را فراگرفته است که منابع ملی و موقوفات را جزء اموال خود می‌دانند و به هرطریقی می‌خواهند آن‌ها را تصرف کنند.
 
حجت الاسلام حسنی‌نیا با بیان این‌که متولیان موقوفات در یک میدان جهاد و مبارزه قرار گرفته‌اند تا در برابر زیاده خواهانی که می‌خواهند حق و حقوقات وقف را از بین ببرند ایستادگی کنند، افزود: یکی از سازمان‌هایی که رسالت اصلی آن حمایت از متولیان و موقوفات، اوقاف است.
 
مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه وظیفه سازمان اوقاف را حمایت تمام عیار در محاکم قضایی از متولیان وقف دانست و بیان کرد: قانون برای حمایت همه جانبه از وقف و متولی آن دست اوقاف را بازگذاشته است.
 
وی با تاکید براین‌که سازمان اوقاف به عنوان نماینده حاکمیت اسلامی نظارت جدی و قانونی برای حمایت متولیان وقف دارد، افزود: وقف دارای سابقه تاریخی و مذهبی زیادی است به طوری که در فرهنگ اهل بیت و پیامبر اسلام به گونه‌ای بوده که اگر در آن زمان کسی وقف نمی‌کرد مثل کسی بود که در زمین منزوی شده بود.
 
مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که افراد عادی و معمولی با یک وقف هنوز نام آنها پابرجا است، گفت: به خاطر موقوفاتی که این افراد از خود به جای گذاشته‌اند موجب شده از محل عواید موقوفات بخشی از مشکلات جامعه حل شود.
 
حجت الاسلام حسنی‌نیا همچنین تاکید کرد: در دین، مذهب و اعتقاد ما حفظ موقوفات و احیای عمل به نیت واقف کمتر از خود وقف نیست و در کنار آن حفظ موقوفه با ارزش‌تر است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.