طرح میقات الرضا (علیه السلام) به زائران خیر و برکت می‌رساند

امام جمعه دامغان گفت : طرح ملی میقات الرضا (علیه السلام) می‌کوشد تا به مردم و زائران رضوی خیر و برکت برساند.
جمعه، 1 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرح میقات الرضا (علیه السلام) به زائران خیر و برکت می‌رساند

امام جمعه دامغان گفت : طرح ملی میقات الرضا (علیه السلام) می‌کوشد تا به مردم و زائران رضوی خیر و برکت برساند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی ‌و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود ترابی امروز اظهار داشت: از بابت اهمیت جایگاه اداره اوقاف و امور خیریه در امور اجتماعی و خدمات‌رسانی به آحاد مردم تردیدی وجود ندارد؛ اما گاهی «اوقاف» را در این بخش پررنگ‌تر می‌شماریم و «امور خیریه» را کم‌رنگ می‌بینیم و طرح ملی میقات الرضا (علیه السلام) می‌کوشد تا به مردم خیر و برکت برساند.
 
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های رشد جامعه، توجه به امور خیریه است و اگر بخواهیم از ظرفیت سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده کنیم، جایگاه بسیار وسیعی برای کار وجود دارد.
 
امام جمعه دامغان افزود: تحولی که در چند سال اخیر در اوقاف و امور خیریه پیش آمده و بازخوانی نیت‌های واقفان صورت می‌گیرد، باید ادامه یابد و به سمت نیازهای مردمی سوق داده شود.
 
ترابی کمک به زیارت با معرفت امام رضا (علیه السلام) را یکی از این نیت‌ها دانست که می‌توان بدان توجه داست.
 
وی ایجاد سامانه جدید رسیدگی به موقوفات را از کارهای خوب سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: وقتی سلامت کار و دقت حاصل از آن و از طرفی بازخوانی جدیدی در نیات صورت گیرد، مردم نیز راضی خواهند بود.
 
امام جمعه دامغان افزود: هر اقدامی که کارها را به نیت‌های واقفان نزدیک کند و برای مردم آشکار شود، نه تنها گلایه‌ها را برطرف خواهد کرد بلکه به اعتمادسازی نیز منجر می‌شود.
 
بر اساس این گزارش؛ طرح میقات‌الرضا(ع) به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در 6 استان منتهی به مشهد مقدس شامل سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.
 
همایش ملی میقات‌الرضا(ع) نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوم بهمن امسال در سمنان برگزار شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.