کمیته محتوایی طرح قرآنی ۱۴۴۹ در سازمان اوقاف تشکیل شد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد : کمیته محتوایی طرح قرآنی ۱۴۴۹ به منظور تدوین محتوای یکسان برای حفظ موضوعی آیات قرآن از سوی دستگاه‌های قرآنی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تشکیل شده است.
سه‌شنبه، 5 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کمیته محتوایی طرح قرآنی ۱۴۴۹ در سازمان اوقاف تشکیل شد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد : کمیته محتوایی طرح قرآنی ۱۴۴۹ به منظور تدوین محتوای یکسان برای حفظ موضوعی آیات قرآن از سوی دستگاه‌های قرآنی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تشکیل شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به طرح قرآنی 1449 اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که طی هفته‌های گذشته در شبکه قرآن و معارف سیما به منظور سیاست‌گذاری برای طرح قرآنی 1449 برگزار شد پیشنهاد شد به جای اجرای طرح‌های متعدد از سوی دستگاه‌های قرآنی با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآن، تمامی دستگاه‌ها حفظ موضوعی را به صورت همزمان و با خط مشی مشخص دنبال کنند.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: دستگاه‌های قرآنی به اتفاق نظر رسیدند تا محتوای مشخصی برای حفظ موضوعی آیات قرآن تهیه شود و تمامی دستگاه‌ها براساس این محتوا فعالیت‌هایی در حوزه حفظ موضوعی آیات قرآن را دنبال کنند.
 
وی ادامه داد: طی تصمیمات اتخاذ شده در هفته‌های گذشته، مقرر شده است تا کمیته مشترکی در خصوص محتوای طرح قرآنی 1449 در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شود تا بخش محتوایی این طرح را در دستگاه‌های قرآنی مدیریت کرده و طرح قرآنی 1449 نیز انعکاس رسانه‌ای حفظ موضوعی باشد.
 
حسینی در ادامه گفت: در صورتی که محتوای حفظ موضوعی آیات قرآن به صورت مشترک توسط تمامی دستگا‌ه‌ها دنبال شود و طرح قرآنی 1449 انعکاس رسانه‌ای آن باشد، می‌توانیم شاهد درگیری تمامی سازمان‌‌های قرآنی و هم‌افزایی بیشتر بین آنها باشیم.
 
وی یادآور شد: دبیرخانه کارگروه محتوای حفظ موضوعی قرآن در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مستقر شده و مسئولان و فعالان قرآنی می‌توانند پیشنهادها و ایده‌های خود را به این دبیرخانه منتقل کنند تا در اجرای طرح قرآنی 1449 مورد توجه قرار گیرد.
 
* « ستاد عالی مسابقات قرآن کشور» شأن فراسازمانی دارد
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ادامه به فعالیت ستاد عالی مسابقات قرآن کشور اشاره کرد و گفت: ستاد عالی مسابقات قرآن کشور در حقیقت شأن فراسازمانی برای سازمان اوقاف است و با کمیته‌های مختلفی که دارد فعالیت خود را از سر گرفته است و طی روزهای آینده مکاتباتی با اعضای شورا و مسئولان قرآنی برای فعالیت بهتر این شورا انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: تلاش داریم در دور جدید فعالیت‌های ستاد عالی مسابقات قرآن کشور به استانداردسازی مسابقات قرآن و تعیین خط مشی برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات قرآن در کشور بپردازیم و این حوزه را سروسامان دهیم.
 
حسینی در ادامه به برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اشاره کرد و گفت: این مسابقات از 6 تا 11 اسفندماه در تبریز برگزار می‌شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.