40 امامزاده یزد میزبان زائران نوروزی می شوند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح آرامش بهاری در 40 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
يکشنبه، 24 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
40 امامزاده یزد میزبان زائران نوروزی می شوند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح آرامش بهاری در 40 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام غلامرضا عادل با اعلام این خبر افزود : طرح نوروزی آرامش بهاری برای پنجمین سال متوالی در سطح امامزادگان و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ، پتانسیل معنوی امامزادگان و مجموعه های تاریخی و موقوفه استان یزد را ظرفیت مناسبی برای استقبال مسافران نوروزی دانست و اظهار داشت:: این طرح نوروزی در 49 امامزاده و بقعه متبرکه استان با برنامه های متنوع فرهنگی تبلیغی به منظور تقویت باورهای دینی، مذهبی و بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان ا ز ۲۸ اسفند سال جاری آغاز خواهد شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
 
وی از حضور 51 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در ایام نوروز به استان یزد خبر داد و تصریح کرد : برپایی 25 خیمه معرفت در بقاع شاخص استان، اجرای مراسم لحظه تحویل سال، ایجاد غرفه های گفتمان دینی، مشاوره برای خانواده و جوانان، برپایی مسابقات فرهنگی سخنرانی و اقامه نماز جماعت از جمله فعالیت های این طرح است که در بفاع متبرکه استان برگزار می شود.
 
وی برپایی غرفه های حجاب وعفاف، ایستگاه های صلواتی و سلسله مباحث نمایشگاهی آرامش بهاری، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در طرح آرامش بهاری دانست.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین با اشاره به هم زمانی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های متمرکز سازمان اوقاف سوگواره یاس نبوی است که هم زمان با صبح روز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در آستان مقدس امامزادگان استان برگزار می شود.
 
وی برگزاری مراسم رهروان یاس نبوی ویژه بانوان و مراسم شام غریبان را از دیگر برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی عنوان کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.