نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

بقاع متبرکه جایگاهی برای آرامش مردم ایران است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : وجود بقاع متبرکه امامزادگان عظیم الشان یکی از مواهب الهی به ملت ایران اسلامی و جایگاهی برای به آرامش رسیدن مردم است.
چهارشنبه، 27 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بقاع متبرکه جایگاهی برای آرامش مردم ایران است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : وجود بقاع متبرکه امامزادگان عظیم الشان یکی از مواهب الهی به ملت ایران اسلامی و جایگاهی برای به آرامش رسیدن مردم است.
 

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری طرح ملی آرامش بهاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب افزود: فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیت های فرهنگی و تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی داریم.
 
وی اظهار داشت: لازم است تمام اجزای جامعه در سراسر کشور با امامزادگان به عنوان محور و قطب فرهنگی ارتباط داشته باشند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی ، تاکید کرد: امامزادگان باید محلی برای تربیت جوانان ، آشنایی با اهل بیت (ع) ، آموزش مفاهیم قرآنی و پاسخگویی به نیازهای معنوی همه مردم ایران اسلامی به ویژه جوانان باشند.
 
وی همچنین با اشاره به برنامه های مختلف سازمان اوقاف امامزادگان کشور اظهار داشت: برنامه های نشاط معنوی در ایام تابستان با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) ، برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ایام دهه امامت و ولایت از عید غدیر تا عید قربان، برگزاری برنامه های بصیرت عاشورایی در ماه محرم و طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، با هدف تقویت جایگاه فرهنگی امامزادگان عظیم الشان کشور در سال جاری در این اماکن مقدس برگزار می شود.
 
حجت الاسلام محمدی گفت: امید است با برگزاری این برنامه ها و همچنین فعالیت های قرآنی و فرهنگی منطقه ای، در آینده ای نزدیک شاهد تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی کشور باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مساجد میان ایرانیان گفت: سفارش پیامبر (ص) برای حفظ و صیانت و احترام به قرآن و اهل بیت، پیامی تاریخی است که در هر عصری برای همه لازم است ؛ همچنان که امام راحل در خصوص بقاع و اماکن مذهبی فرمودند: « می خواهیم در پناه بقاع متبرکه، مردم در آرامش زندگی کنند » و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: « بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند » ازاین رو لازم است به امور اماکن مذهبی که بخشی از سرمایه های دینی و اعتقادی مسلمانان است رسیدگی جدی شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.