آیت‌الله العظمی نوری همدانی :

مبلغان به منابع اصیل برای یادگیری شیوه صحیح تبلیغ مراجعه کنند

یکی از مراجع تقلید گفت : منابع و کتابهای فراوانی برای مراجعه به آنها به منظور یادگیری اصول تبلیغ صحیح وجود دارد و طلاب باید آنها را مطالعه کنند.
شنبه، 22 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مبلغان به منابع اصیل برای یادگیری شیوه صحیح تبلیغ مراجعه کنند

یکی از مراجع تقلید گفت : منابع و کتابهای فراوانی برای مراجعه به آنها به منظور یادگیری اصول تبلیغ صحیح وجود دارد و طلاب باید آنها را مطالعه کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در جمع گروهی از مدیران اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر عهده مبلغان علوم دینی است، اظهار کرد: در حقیقت وظیفهای که این افراد بر عهده گرفته اند، بسیار سخت و دشوار و دارای پیچیدگی های فراوانی است.
 
وی افزود: یادگیری اصول لازم در امر تبلیغ، یکی از راهکارهای تاثیرگذاری بیشتر مبلغان در جامعه به شمار می رود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه برای مفید فایده واقع شدن طلاب و مبلغان علوم دینی در جامعه، باید نگاهی همه جانبه به نقش آنها داشت، گفت: این افراد باید به جایگاهی برسند که الگوی دیگر اقشار برای زندگی باشند.
 
وی ادامه داد: منابع و کتابهای فراوانی برای مراجعه به آنها به منظور یادگیری اصول تبلیغ صحیح وجود دارد و طلاب باید آنها را مطالعه کنند.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علمای پیشین مایه برکت برای جامعه اسلامی هستند، عنوان داشت: لازم است حتما به آثار این بزرگان مراجعه و از نکاتی که مطرح کرده اند استفاده نمود.
 
آیت الله العظمی نوری همدانی تصریح کرد: استفاده از دفاتر یادداشت و نکته‌برداری به منظور ثبت نکاتی که در حین درس و مطالعه به ذهن طلاب می‌‌رسد، ضروری است؛ ضمن اینکه این دفتر یادداشت در آینده می‌تواند برای آنها مفید باشد.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه برخی طلاب شیوه صحیح یادداشتبرداری را نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل لازم است طلاب و مبلغان در زمینه ادبیات فارسی و عربی دانش لازم را کسب کنند، زیرا این امر یکی از اصول پایه و اساسی در حوزههای علمیه است.
 
وی با اشاره به این حقیقت که مبلغان جامعه را مدیریت می‌کنند، بیان داشت: بر این اساس باید استعدادهای طلاب را شناسایی کرد و نسبت به توانمندسازی آنها اقدامات لازم را انجام داد.
 
آیت الله العظمی نوری همدانی افزود: شکوفایی استعدادها و بهره مندی صحیح از آنها موجب میشود تبلیغ دین هم به شیوه صحیح انجام گردد.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مواد خام تحقیق و پژوهش در اختیار همه افراد قرار دارد، گفت: برخی افراد از این فرصتها و مواد خام بهره میبرند و منتفع میشوند ولی گروهی دیگر هم چنین کاری انجام نمیدهند و متضرر میشوند.
 
وی اسلام را دینی کامل در همه ابعاد دانست و تصریح کرد: لازم است اسلام را در وهله نخست به خوبی بشناسیم سپس در راستای تبلیغ آن اقدام کنیم.
 
آیت الله العظمی نوری همدانی ادامه داد: دین الهی در همه ابعاد زندگی مطالبی را بیان کرده که لازم است حتما به همه ابعاد آن توجه کنیم.
 
این مرجع تقلید در خاتمه با بیان اینکه منبر رفتن یک هنر است، گفت: مشکلی که وجود دارد اینکه فقیه زیاد داریم ولی بیشتر آنها جزو خطبای توانمند نیستند بنابراین تربیت طلابی که قدرت تبلیغ و خطابه داشته باشند ضروری است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.