حسینی : رسانه‌های قرآنی توجه ویژه به توسعه موقوفات قرآنی و اطلاع‌رسانی آن داشته باشند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در بازدید از خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه رسانه‌های قرآنی باید توجه ویژه به توسعه موقوفات قرآنی و اطلاع‌رسانی در این حوزه داشته باشند، گفت : این موقوفات بار سنگینی را از دوش جامعه قرآنی برمی‌دارند.
سه‌شنبه، 25 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حسینی : رسانه‌های قرآنی توجه ویژه به توسعه موقوفات قرآنی و اطلاع‌رسانی آن داشته باشند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در بازدید از خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه رسانه‌های قرآنی باید توجه ویژه به توسعه موقوفات قرآنی و اطلاع‌رسانی در این حوزه داشته باشند، گفت : این موقوفات بار سنگینی را از دوش جامعه قرآنی برمی‌دارند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز سه شنبه، 25 فروردین‌ماه طی بازدید از خبرگزاری ایکنا با حضور در دفتر مدیرعامل خبرگزاری با تأکید بر نقش این خبرگزاری به عنوان تنها خبرگزاری بین‌المللی قرآن جهان اسلام اظهار کرد: سوژه‌های خوبی در حوزه قرآنی وجود دارد که آورده آن برای جامعه قرآنی بسیار خوب است و خبرگزاری ایکنا همانطور که پیش از این نیز همواره مورد توجه قرار داده است، باید بعد از این نیز این سوژه‌ها را به خوبی دنبال کند.
 
حسینی با اشاره به موقوفات کمی که در حوزه قرآن وجود دارد، اظهار کرد: اگر موقوفات قرآنی و امور خیریه متناظر با قرآن در کشور داشته باشیم، این موقوفات بار سنگینی را از دوش جامعه قرآنی برمی‌دارند و می‌توانند کمک زیادی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی داشته باشند. رسانه‌های قرآنی باید توجه ویژه به توسعه موقوفات قرآنی و اطلاع‌رسانی در این حوزه داشته باشند.
 
وی یادآور شد: هرچند که در زمینه موقوفات قرآنی طی سال‌های گذشته با کمبود روبرو بوده‌ایم و موقوفات قرآنی کمی داشته‌ایم اما این امر نشان از بی‌توجهی به فعالیت‌های قرآنی نیست؛ چرا که طی دهه‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی رخ داده و در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، اکثر دستگاه‌ها و نهادها ساختار و تشکیلات قرآنی دارند و این امر اتفاق مبارکی است.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ادامه گفت: خبرگزاری ایکنا به عنوان تنها خبرگزاری بین‌المللی قرآن جهان اسلام باید کمک کند تا بحث موقوفات قرآنی در جامعه احیا شده و این موقوفات نیز افزایش پیدا کند.
 
وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به کمبودهایی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود داشته و اهتمامی که باید از سوی مسئولان نظام نسبت به فعالیت‌های قرآنی صورت گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اهتمام بسیار بالایی نسبت به قرآن و فعالیت‌های قرآنی دارند و البته ما از هیچ یک از مسئولان نظام انتظار نداریم به اندازه رهبر معظم انقلاب به قرآن اهتمام داشته باشند اما اگر فقط یک درصد از اهتمام مقام معظم رهبری به قرآن هم در مسئولان وجود داشته باشد بسیاری از فعالیت‌های قرآنی به خوبی پیش خواهد رفت.
 
حسینی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اظهار کرد: اگر رهبر معظم انقلاب مطالبه‌ای در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دارند از این بابت است که نسبت به این کار و اجرایی شدن آن ایمان و اعتقاد دارند و مسئولان نیز اگر بدانند که این امر شدنی است این اتفاق رخ خواهد داد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه امروز اگر یک موسسه قرآنی بخواهد فعالیت خود را آغاز کند به سختی می‌تواند مجوز فعالیت بگیرد و اگر شخصی بخواهد کار خود را آغاز کند در نهایت به دلیل مشکلات زیادی که با آنها مواجه می‌شود پشیمان می‌شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.