آیت الله حسینی بوشهری :

خیمه های معرفت استفاده بهینه از فضای بقاع متبرک است

مدیر حوزه های علمیه گفت : باید مراقب تهاجم فرهنگی دشمنان باشیم و با جهاد فرهنگی به مقابله با فرهنگ غربی بپردازیم.
چهارشنبه، 26 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خیمه های معرفت استفاده بهینه از فضای بقاع متبرک است

مدیر حوزه های علمیه گفت : باید مراقب تهاجم فرهنگی دشمنان باشیم و با جهاد فرهنگی به مقابله با فرهنگ غربی بپردازیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت‏‌‏الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری 94 و فعالان آزمون طرح تربیت حافظان قرآن و حائزان رتبه‌های برتر مسابقات کشوری در امامزاده سید علی(ع) با اشاره به ضرورت کار فرهنگی در سطح جامعه اظهار کرد: در طول تاریخ همواره دو جبهه حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار گرفته ‌اند و رهبران الهی و دشمنان خدا همیشه در برابر هم صف ‌آرایی کرده‌‌اند.
 
وی افزود: زمانی که پیامبران الهی، دعوت به توحید می ‌کردند، دشمنان خدا انسان‏‌‏ها را به سمت بت ‌پرستی می ‌کشاندند؛ این دو جبهه همواره در مقابل هم بوده ‌اند و قرآن هم توصیف جالبی از آنها دارد.
 
آیت‏‌‏الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حرکت جریان کفر در شرایط کنونی در قالب ناتوی فرهنگی که رهبر معظم انقلاب آن را گوشزد کرده‌ اند تجلی یافته است گفت: در این شرایط نباید سکوت کنید بلکه باید مجدانه مبارزه ای فراگیر و فرهنگی در مقابل جبهه طاغوت را آغاز کنید.
 
وی با اشاره به اینکه نباید از امکانات فراوان دشمنان خدا که امروز در قالب رسانه و شبکه‏‌‏های ماهواره‏‌‏ای نمود یافته هراس داشت خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید تلاش های شیطان ضعیف است و نتیجه نمی دهد ولی تلاش مومنان به دلیل اینکه رنگ دینی دارد و با فطرت انسان‏‌‏ها همراه و همگام است تاثیر خود را می گذارد و مکر و حیله دشمنان هم تاثیری بر روی آن ندارد.
 
آیت‏‌‏الله حسینی بوشهری عنوان داشت: کار فرهنگی نشأت گرفته از ارزش های ماست به همین دلیل دشمنان شناخت، ارزش و رفتارهای ما را نشانه گرفته اند و تلاش می کنند همه آنها را به انحراف بکشانند که تهاجم فرهنگی در قالب رفتار و پوشش نسل جوان یکی از مثال‏‌‏های بارز آن است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جهاد فرهنگی باید اصولی 12 گانه را رعایت کرد؛ آگاهی نسبت به دین و مسائل فرهنگی نخستین اصل محسوب می‏‌‏شود زیرا کسی که به مسائل فرهنگی آشنا نباشد نمی‏تواند در این وادی ورود پیدا کند.
 
وی به طرح خیمه های معرفت و حضور مبلغان روحانی در غرفه‏های مختلف آنها اشاره کرد و گفت: این امر استفاده بهینه از فضای بقاع متبرکه محسوب می‏‌‏شود.
 
آیت‏‌‏الله حسینی بوشهری افزود: امیدواریم اداره کل اوقاف استان قم در راستای اهداف سازمانی خود همانطور که تاکنون موفق بوده، به مسیر پیشرفت ادامه دهد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.