ربیعی : پرونده ویژه مسابقات بین المللی قرآن در رسانه ها ایجاد شود

سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه ضرورت دارد ، پرونده ویژه مسابقات بین المللی قرآن کریم در رسانه های جمعی ایجاد شود، گفت : فضای نقد رسانه ای برای مسابقات ضروری است تا مشکلات موجود به ستاد برگزاری منتقل شود.
يکشنبه، 6 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ربیعی : پرونده ویژه مسابقات بین المللی قرآن در رسانه ها ایجاد شود

سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه ضرورت دارد ، پرونده ویژه مسابقات بین المللی قرآن کریم در رسانه های جمعی ایجاد شود، گفت : فضای نقد رسانه ای برای مسابقات ضروری است تا مشکلات موجود به ستاد برگزاری منتقل شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: بسیاری از مطالبات و دغدغه های مطرح شده از سوی اصحاب رسانه مورد بررسی و رسیدگی و اجرا در هنگام برگزاری مسابقات قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود : باید شان و شخصیت خبرنگاران برای پوشش این مسابقات مدنظر قرار گیرد زیرا اگر فضا و امکان فعالیت خوب رسانه ای ایجاد شود ، مسابقات بین المللی قرآن کریم جایگاه و شان ملی و بین المللی می گیرد و اگر فعالیت رسانه ای در حد ناچیز باشد ، اخبار یک رویداد در همان محل برگزاری خواهد ماند.
 
ربیعی با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ، بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام می باشد ، گفت : از دوره 27 این مسابقات ، تلاش بر این شد تا این مسابقات در رسانه های کشور بازتاب گسترده ای داشته باشد بطوری که پیش از آن مسابقات در صداسیما تنها در رادیو قرآن و شبکه قرآن با مخاطبان اندک پخش می شد اما هم اکنون با همراهی مدیران رسانه ملی ، تمامی ظرفیت صداوسیما برای پوشش این مسابقات بسیج می شود که اخیرا نیز طی جلسه ای با معاون سیمای رسانه ملی برای دوره سی و دوم این رویداد قرآنی ، مساعدت های لازم اخذ شده است.
 
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تمام توان این سازمان برای برگزاری هرچه مطلوب تر این مسابقات هرساله بسیج می شود ، تصریح کرد : ستاد خبری این مسابقات از یک ماه قبل از برگزاری فعال شده تا جریان سازی لازم انجام شود.
 
وی با طرح انتظارات متقابل ستاد برگزاری مسابقات از اصحاب رسانه افزود : سازمان اوقاف تمام امکانات و ظرفیت خود را برای برگزاری با کیفیت این مسابقات بسیج کرده است و به همین جهت انتظار داریم رسانه ها نیز امکانات و ظرفیت خود را برای پوشش رسانه ای این رویداد بزرگ قرآنی به کار ببندند.
 
ربیعی ادامه داد : با فعالیت های رسانه ای باید موج قرآنی ایجاد شود تا دیگر نهادها و سازمان ها نیز برای همکاری و همراهی وارد میدان شوند.
 
وی با بیان اینکه اخبار مسابقات در رسانه برجسته سازی شود ، گفت : متاسفانه با وجود اینکه نمایندگانی از 70 کشور جهان در مسابقات بین المللی قرآن شرکت می کنند اما فضای کشور بویژه تهران در آن ایام قرآنی نیست و مسئولان کشور در مسابقات حضور پیدا نمی کنند.
 
ربیعی با اشاره به اینکه رسانه ها باید هیجان لازم برای این مسابقات را ایجاد کنند ، تصریح کرد : رسانه ملی برای یک رویداد ورزشی چنان هیجانی ایجاد می کند که تمام کشور را فرا می گیرد اما در خصوص مسابقات قرآن که قابل مقایسه هم نیست، کم کاری می شود.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رسانه ها حضور در مسابقات قرآن را به عنوان یک دغدغه برای مسئولان تبدیل کنند ، گفت : امیدواریم با تلاش بیشتر نقایص موجود را برطرف کنیم تا مسابقاتی در شان جمهوری اسلامی برگزار شود و دیگران غبطه بخورند که چرا از این فضا استفاده نکردند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.