به مناسبت سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

مصاحبه اختصاصی راسخون با جناب آقای بهزاد هژبری، حافظ برتر مسابقات بین المللی قرآن کریم

به مناسبت نزدیک شدن به برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، مصاحبه ای انجام دادیم با جناب آقای بهزاد هژبری ، حافظ برتر دوره های مختلف مسابقات قرآن کریم (رتبه اول دانشگاه های پیام نور و آزاد، رتبه اول کانون های مساجد کشوری، رتبه دوم مسابقات دانش آموزی کشوری، نفر اول مسابقات سالن اجلاس در سال 93) که متن کامل آن در ادامه می آید:
دوشنبه، 14 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مصاحبه اختصاصی راسخون با جناب آقای بهزاد هژبری، حافظ برتر مسابقات بین المللی قرآن کریم

به مناسبت نزدیک شدن به برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، مصاحبه ای انجام دادیم با جناب آقای بهزاد هژبری ، حافظ برتر دوره های مختلف مسابقات قرآن کریم (رتبه اول دانشگاه های پیام نور و آزاد، رتبه اول کانون های مساجد کشوری، رتبه دوم مسابقات دانش آموزی کشوری، نفر اول مسابقات سالن اجلاس در سال 93)  که متن کامل آن در ادامه می آید:
 
•    باتوجه به دیدارهایی که با مقام معظم رهبری داشته اید، دغدغه ها و مطالبات معظم له در خصوص قرآن و مسابقات قرآن چه بوده؟
 
همیشه آقا به تدبر در قرآن توصیه دارند، که لازمه اش این است که مسئولین و موسسات همکاری کنند و در این وادی هم یک قدمی برداشته شود. آموزش باید با تربیت باشد. ما یک زمانی بحث تربیتی کار می کردیم، یک زمانی جامعه رو به تربیت می رفت، اما الان بحث آموزش خیلی گسترده شده و بحث تربیت از یاد رفته است. به همین دلیل آقا هم اصرار دارند که تدبر در قرآن و ورود به مفاهیم و کاربردی کردن این بحث رونق بگیرد. همراه اینکه بحث های دیگر و آموزش هم باید باشد. بیشتر من از فرمایشات آقا این را متوجه شدم.
 

•    چه عواملی در ایجاد انگیزه و رغبت عمومی نسبت به قرآن موثر است؟
 
از جمله این که تشویق فعالیت قرآنی، برترین های قرآنی، تجلیل از آنها در رسانه و احترام گذاشتن به آنها، رعایت حق آنها و خود قرآنیان هم باید به رفتارشان بیندیشند، رفتارهای خوبی داشته باشند تا مردم هم انگیزه پیدا کنند. وقتی یکی از ما هم رفتار بدی انجام می دهیم، آنها هم دلسرد می شود. حمایت مسئولین هم خیلی مهم است. وقتی حمایتی نمی کنند، از انگیزه فعالین کم می شود.
 

•    مهترین ویژگی یک حافظ و قاری قرآن از نظر شما چیست؟
 
 مهم ترین ویژگی خضوع و خشوع و عمل به احکام و شرایع دینی است.
 

•    هدف خود را از شرکت در مسابقات قرآنی بفرمائید؟
 
 هدفم این بود که آماده و به روز رسانی شوم. این مسابقات انگیزه ای برای بیشتر قرآن خواندن و تمرین کردن است.
 

•    نقاط ضعف و نقاط قوت مسابقات قبلی را در چه عواملی می بینید؟
 
 خیلی خوب بوده. با نظم و ترتیب خوبی برگزار شد. نقطه ضعف هم چیز خاصی ندیدم. برگزاری چنین مسابقات آن هم در سطح بین المللی خیلی سخت است. همکاری ارگان ها و سازمان های خیلی زیادی را لازم دارد. اگر یک نفر در این جمع کار شکنی کند، همه چیز به هم می ریزد. به همین دلیل اگر نواقصی هم باشد عادی است. دو.ستان خیلی تلاش می کنند.
 

•    حضور و حمایت مسئولان دولت در برگزاری، استقبال و بهبود کیفیت مسابقات چقدر اهمیت دارد؟
 
 خیلی مهم است. حتی در مسابقات اجلاس که من بودم، از طرف دولت زیاد نیامدند و این بحث برانگیز بود. جا داشت آقای رئیس جمهور هم حضور پیدا می کردند.
 

•    حضور حفّاظ متسابق خارجی چه تأثیری در بالابردن کیفیت سطح مسابقات دارد؟
 
 قطعا تاثیر دارد. کیفیت مسابقات بالا می رود. ولی حالا بعضی از حفّاظ ضعیف بودند. این ها باید چند مرحله بگذرانند و تست شوند. به این شکل، خوب تر است.
 

مصاحبه: روابط عمومی – رضا جمشیدکیانی
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.