حسینی :

دستاوردهای فرهنگی و قرآنی ایران به سفیران قرآنی جهان اطلاع رسانی می شود

دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت : در طول برگزاری مسابقات، اقدامات و دستاوردهای فرهنگی و قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف از طریق مترجمان به متسابقان اطلاع رسانی می شود.
سه‌شنبه، 22 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستاوردهای فرهنگی و قرآنی ایران به سفیران قرآنی جهان اطلاع رسانی می شود

دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت : در طول برگزاری مسابقات، اقدامات و دستاوردهای فرهنگی و قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف از طریق مترجمان به متسابقان اطلاع رسانی می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی در نشست ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اینکه این مسابقات از سال 1360 آغاز شده است اظهارداشت : این مسابقات در سال 60 با حضور یازده کشور جهان آغاز شد و امسال در سی و دومین دوره با حضور نمایندگان بیش از 80 کشور جهان برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات از 25 اردیبهشت ماه تا دوم خردادماه برگزار خواهد شد ، افزود : افتتاحیه این دوره از مسابقات روز جمعه 25 اردیبهشت ماه از ساعت 18 تا 20 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.
 
حسینی با ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته ها این دوره از مسابقات تصریح کرد : در کمیته فنی که دارای کارگروه های دعوت و داوری است ، جلسات متعددی برگزار شد و با بازنگری و بازبینی اقدامات و برنامه های دوره های گذشته برای برگزاری هرچه بهتر این دوره مسابقات تلاش و برنامه ریزی شده است.
 
وی اضافه کرد : با تلاش این کمیته امسال از حیث کشورهای شرکت کننده یک ارتقا و افزایش را شاهد هستیم بطوری که نمایندگانی از بیش از 80 کشور جهان امسال حضور پیدا خواهند کرد.
 
• اطلاع رسانی دستاوردها فرهنگی و قرآنی کشور به سفیران قرآنی جهان
 
حسینی با اشاره به فعالیت های کمیته متسابقین این دوره تصریح کرد : امسال با تلاش این کمیته، مترجمانی از کشورمان و با همکاری جامعه المصطفی العالمیه به کارگیری شده اند و بناست در طول برگزاری مسابقات اقدامات، دستاوردهای فرهنگی کشور در عرصه های مختلف را به متسابقان اطلاع رسانی کنند.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : همچنین این کمیته برنامه های جانبی اعم از بازدید از باغ موزه دفاع مقدس ، حرم مطهر امام راحل (ره)، جماران و نیاوران را برای متسابقان پیش بینی کرده است.
 
وی با اشاره فعالیت های کمیته مدعوین گفت : این کمیته دعوتنامه های مدعوین خاص را ارسال کرده است و دعوت های عمومی برای حضور اقشار مختلف مردم نیز صورت پذیرفته و هماهنگی های لازم جهت ایاب و ذهاب و پذیرایی نیز انجام شده است.
 
• ساخت تیزرهای مفهومی از مسابقات بین المللی قرآن
 
حسینی در تشریح اقدامات کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی این دوره مسابقات به نوآوری های صورت گرفته توسط این کمیته اشاره کرد و افزود : امسال تیزرهای برگزاری مسابقات برای پخش از رسانه ملی به صورت مفهومی آماده شده است و چندین برنامه ترکیبی نیز جهت پخش آماده شده است و همچنین برنامه های موبایلی ، آماده سازی نشریه وحی و ویژه نامه مسابقات ، پخش زنده از چندین شبکه سیما و پخش در فضای مجازی نیز در دستور کار است.
 
• وصول 700 مقاله علمی در بخش پژوهش های قرآنی مسابقات
 
دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اضافه کرد : در کمیته پژوهش های قرآنی امسال 700 مقاله علمی به دبیرخانه رسیده است و داوری های لازم انجام شده است و در روز 31 اردیبهشت ماه افراد برگزیده تجلیل خواهند شد.
 
• افزوده شدن بخش بین الملل به همایش تجلیل از بانوان قرآنی
 
وی گفت : کمیته بانوان امسال در بخش بین الملل فعالیت های گسترده ای داشته است و رزومه هایی از 45 کشور جهان به دبیرخانه همایش ارسال شد که مقرر است 7 برگزیده در بخش بین الملل و 12 برگزیده داخلی در همایش بانوان تجلیل شوند.
 
حسینی با اشاره به فعالیت کمیته فناوری افزود : زیرساخت های لازم در زمینه اینترنت برای خبرگزاری ها و داوران آماده شده است و امسال با تلاش این کمیته ، نمایش آیات بصورت جذاب تری در سالن صورت خواهد گرفت.
 
• پخش زنده نمازجماعت مسابقات از رسانه ملی
 
وی با اشاره به اقدامات کمیته فرهنگی مسابقات گفت : امسال در این کمیته شاهد نوآوری های بسیاری هستیم ، بطوری که در بخش کودکان متفاوت تر از سالهای گذشته خدمت رسانی خواهد شد و توزیع هدفمند هدایا ، برپایی میزهای گفتگوی معارفی و ... نیز در دستور کار است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.