حجت الاسلام سالک :

ترویج فرهنگ وقف در اولویت کاری مبلغان دینی قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه فرهنگ وقف در ایران گفت : با توجه به اینکه ایران اسلامی جامعه‌ای مسلمان است هنوز فرهنگ وقف آنگونه که باید در آن جایگاه والایی ندارد.
يکشنبه، 17 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ترویج فرهنگ وقف در اولویت کاری مبلغان دینی قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه فرهنگ وقف در ایران گفت : با توجه به اینکه ایران اسلامی جامعه‌ای مسلمان است هنوز فرهنگ وقف آنگونه که باید در آن جایگاه والایی ندارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد سالک ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های ارتقای این فرهنگ در کشورمان را فرهنگ سازی آن دانست و افزود : تشکیلات سازمان اوقاف و امور خیریه باید فرهنگ سازی مناسبی در زمینه وقف در سطح کشور انجام دهد که این کار از طرقی چون تبلیغات، فعال شدن ادارات اوقاف و امور خیریه در استان‌ها و استفاده از رسانه‌های جمعی به منظور اطلاع رسانی در این زمینه امکان پذیر است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: به کارگیری کلیه مراجع فعال در رشد اطلاعات مردم یکی دیگر از راه‌های فرهنگ سازی در زمینه وقف است و از آن جمله می‌توان به اعزام طلاب در ایام مختلف به نقاط مختلف کشور اشاره کرد و سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با ایجاد ارتباط بیشتر با حوزه علمیه کشور و همکاری با طرح هجرت و همچنین توجیه مبلغین از این کانال مردمی تاثیرگذار به منظور ارتقای فرهنگ وقف در سطح جامعه بهره ببرد تا حدی که می‌توان این روش را یک راه تضمینی در این زمینه معرفی کرد.
 
حجت الاسلام سالک در واکنش به برگزاری جلسات و سمینارهای مختلف با موضوع وقف خاطرنشان کرد: گذاشتن سمینار و ارایه آمارهای مختلف در خصوص میزان عملیات انجام شده در زمینه وقف، اقدام مناسبی برای ارتقای فرهنگ آن نیست و بیشتر به یک جلسه گزارش کار شبیه است و می‌توان از حجم چنین جلسات سالانه و ماهانه‌ای کاست و در مقابل به افزایش کارآیی از طریق راهکارهای دیگر اندیشید.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده از ابزار نمایندگان مجلس به منظور ارتقای فرهنگ وقف را یکی دیگر از راهکارهای موجود می‌داند و معتقد است که دست اندرکاران وقف و امور خیریه در کشور می‌توانند از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه آن‌ها در خصوص اطلاع رسانی بیشتر نسبت به محاسن و مزایای وقف و امور خیریه تلاش کنند.
 
حجت الاسلام سالک با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در بحث ارتقای فرهنگ وقف به آن تکیه کند ، طرح موضوع در دولت است، افزود : به این طریق که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسائل مربوط به این حوزه را می‌تواند در جلسات مختلف هیات دولت با دولتمردان مطرح کند و از این طریق هم نیازمندی‌های این سازمان در تلاش برای اطلاع رسانی در زمینه وقف می‌تواند تا حدی برآورده شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.