نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

کارهای بزرگ با رویکرد جهادی و با مشارکت نیروهای مومن میسر می‌شود

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : اجرای کارهای بزرگ در اوقاف با رویکرد جهادی و با مشارکت نیروهای مومن ، متدین و متعهد میسر می شود.
دوشنبه، 20 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کارهای بزرگ با رویکرد جهادی و با مشارکت نیروهای مومن میسر می‌شود

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : اجرای کارهای بزرگ در اوقاف با رویکرد جهادی و با مشارکت نیروهای مومن ، متدین و متعهد میسر می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در اختتامیه همایش معاونین و مدیران کل ستادی و استانی اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انجام کارهای بزرگ توسط نیروی عظیم انسان خاطر نشان کرد: همه ما در حوزه مدیریتی وظایفی داریم و مشکلات و موانع هم همواره وجود داشته است اما تأکید رهبر معظم انقلاب بر این است که نباید بگوییم نمی شود بلکه باید با نگاه مثبت و عبور از موانع و کمبودها، تلاش ها را برای انجام امور و تحقق برنامه ها مضاعف کنیم. حجت الاسلام و المسلمین محمدی با تأکید بر ضرورت کیفی سازی فعالیت ها و عملکرد ها، تلاش و تکاپو و تحرک هر چه بیشتر مدیران، مسئولان و کارکنان را به منظور تحقق اولویت های برنامه ای سال 94 سازمان اوقاف خواستار شد.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلات ، کشمکش ها و موانع از گذشته بوده است و در زمان حال نیز وجود دارد و در آینده نیز ممکن است وجود داشته باشد ، افزود : مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند ؛ باید تلاش را بیشتر کنیم و اینکه بگوییم شدنی نیست ، پذیرفته نیست.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پاسخگویی به درخواست ها و شکایات مردمی را یکی از وظایف مسئولان ، مدیران و کارکنان اوقاف دانست و افزود : شکایات ، خواسته ها و مطالبات مردمی باید بررسی و به آن پاسخ داده شود.
 
وی سرمایه گذاری در موقوفات را امری لازم و مهم دانست و اضافه کرد : منظور از سرمایه گذاری در موقوفات ، درآمددار کردن رقبات ، حفظ عین موقوفه و آبادانی و سرمایه گذاری در احیاء رقبات است.
 
حجت الاسلام محمدی با رد برخی انتقاد سکولارها که وقف را عامل ایستایی سرمایه می دانند ، افزود : سرمایه وقف براساس فتاوای دینی ، سرمایه ای زنده ، پویا و مولد است که در خدمت نیازهای جامعه و مردم است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سند دار کردن موقوفات و ثبت اسناد باید با قوت و قدرت دنبال شده و به پایان برسد ، تاکید کرد :ستاد های اجرایی و مدیریت طرح و برنامه در استانها باید راه اندازی و با قوت و قدرت روند پیشرفت فعالیت ها و برنامه ها را پیگیری کنند.
 
وی افزایش اجارات موقوفات و رقبات و تعیین نرخ عادلانه برای مال الاجاره ها را لازم دانست و افزود : مستاجران اوقاف را باید نسبت به جایگاه و ارزش موقوفه آگاه ساخت و شرایط و دلایل افزایش نرخ اجارات را برای مردم بیان کرد.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف همواره پذیرای دستگاههای نظارتی و بازرسی بوده است ، تصریح کرد : این از افتخارات سازمان اوقاف است که به طور شفاف عمل می کند و بازرسی های مستمر از این مجموعه صورت گیرد.
 
وی با اشاره به ضرورت سرکشی مستمر از موقوفات و رقبات ، مدیریت از راه دور را اشتباه دانست و افزود : باید مدیران از رقبات و موقوفات بازدید به عمل آورده و مشکلات را برطرف کنند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به کیفی سازی منابع انسانی در سازمان اوقاف تصریح کرد : باید با تمام توان و شرایط نسبت به کارآمد سازی نیروی انسانی اقدام کنیم.
 
وی ادامه داد : مقام معظم رهبری چندماه است بحث نفوذ دشمن را در کشور مطرح می کنند و می فرمایند ؛ عده ای به دنبال نزدیکی با آمریکا هستند اما یقینا آمریکایی ها به دنبال نفوذ فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی در کشورمان هستند و باید جلوی نفوذ افراد با تفکر و نگاه تسامح و تساهل را گرفت.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت تکمیل اطلاعات بقاع متبرکه در سامانه به عنوان یکی از اولویت ها افزود : اداره اماکن متبرکه باید با مشارکت مردم انجام شده و از ظرفیت مردم و افراد متدین و متعهد بهره گیری شود.
 
وی با اشاره به اینکه خدمت به قرآن ، امامزادگان و اهل بیت (ع) یک توفیق است ، افزود : فعال شدن هرچه بیشتر بقاع متبرکه در عرصه های مختلف فرهنگی و قرآنی ، یکی از رویکردهای اصلی سازمان اوقاف است و در این زمینه البته باید تاثیرگذاری برنامه ها و تنوع را هم در نظر داشت.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.