حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد :

خیمه های معرفت با حضور 2 هزار روحانی در مسیر حرکت زائران اربعین برپا می شود / اجرای نیات موقوفات

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : 2000 نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر کشور در مسیرهای حرکت زائران به سمت کربلای معلی مستقر می شوند.
يکشنبه، 1 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خیمه های معرفت با حضور 2 هزار روحانی در مسیر حرکت زائران اربعین برپا می شود / اجرای نیات موقوفات

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : 2000 نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر کشور در مسیرهای حرکت زائران به سمت کربلای معلی مستقر می شوند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری ، امسال سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا در اقدامی هماهنگ و با مشارکت خیرین و بهره گیری از کمک های مردمی و مشارکت 11 اداره کل اوقاف موکب هایی را برای استقبال از زائران کربلای معلی و نجف اشرف در مسیر حرکت کاروانهای اربعین برپا نماید.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا ، 2000 نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر کشور در مسیرهای حرکت زائران مستقر خواهند شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: بر همین اساس مقرر شده است تا از استان های تهران و خراسان رضوی روحانیون به خیمه های معرفت مستقر در کربلای معلی و نجف اشرف اعزام شوند، همچنین این استان ها پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را در این شهرها برعهده گرفته اند.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه ، ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان های اصفهان ، قزوین ، قم، همدان ، کرمانشاه ، زنجان و مرکزی به عنوان استان معین در مرز مهران مستقر می شوند ، تصریح کرد : این ادارات نیز در همین راستا تمام توان و قوای خود را جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران محترم با کمک خیرین و متولیان موقوفات و همچنین از محل منطبق نیات مرتبط با این موضوع بکار خواهند گرفت تا بتواند این فعالیت را به بهترین شکل انجام دهند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است که در این موکب صورت می گیرد ، افزود : فعالیت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران محترم و همچنین ادای دین به حضرت اباعبدا... الحسین(ع) صورت می گیرد که ما هرچه که در این راه انجام دهیم، کم است.
 
وی تصریح کرد : همین جا از کلیه عاشقان سید الشهدا(ع) و همچنین خیرین نیکوکار دعوت می کنم تا در این امر خداپسندانه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مشارکت کنند.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به خدمات اسکان در این طرح گفت: برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی بقاع متبرکه استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه تجهیز شده است تا در صورت نیاز زائران را اسکان دهند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با ادارات کل اوقاف استان ها از مشارکت 11 اداره کل در این طرح خبر داد و افزود : ادارات کل اوقاف و امور خیریه فارس ، یزد ، مازندران ، بوشهر ، هرمزگان هم در خوزستان و در مرز شلمچه و چزابه حضور خواهند یافت و به زائران خدمات رسانی خواهند داشت.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.