مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد صالحی‌امیری : با وزارت ورزش حق همسایگی داریم! / هاشمی : ورزش اتاق شیشه‌ای است که همه آن را می‌بینند

صالحی‌امیری به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک رسما فعالیت خود را از امروز آغاز خواهد کرد.
يکشنبه، 1 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد صالحی‌امیری : با وزارت ورزش حق همسایگی داریم! / هاشمی : ورزش اتاق شیشه‌ای است که همه آن را می‌بینند

صالحی‌امیری به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک رسما فعالیت خود را از امروز آغاز خواهد کرد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید کمیته ملی المپیک امروز در آکادمی ملی المپیک با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و همین طور روسای فدراسیون‌ها برگزار شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی رییس سابق کمیته ملی المپیک کیومرث هاشمی، به ارایه گزارشی از موفقیت‌های ورزش کشور در چهار سال گذشته پرداخت و گفت: ما در چهار سال گذشته دو دوره دو ساله متمایز داشتیم؛ دوره دو ساله اول با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و دوره دو ساله دوم با حضور مسعود سلطانی فر که انصافا آرامش خوبی در ورزش کشور ایجاد کرد همراه بود و تعامل بهتری بین کمیته و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شد.

وی افزود: جا دارد از زحمات همکارانم در هیات رییسه و هیات اجرایی کمیته المپیک تشکر کنم. مطابق اساسنامه، در هر ماه یک جلسه باید برگزار می‌شد، ولی در 4 سال قبل 76 نشست هیات اجرایی و 329 مصوبه داشتیم که تقریبا تمام مصوبات آن اجرا شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: ورزش بر خلاف دیگر موارد، اتاق شیشه‌ای است که همه آن را می‌بینند و نظر می‌دهند؛ مانند اینکه فقط میدان مسابقه و یا سکوی قهرمانی قابل مشاهده است اما بخش عمده پشت صحنه آن است که زحمت کشیده می‌شود، اما دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از همه عزیزان تشکر می‌کنم؛ بدون تردید با توجه به افزایش رویدادهای ورزشی فعالیت‌های کمیته ملی المپیک هم در چهار سال گذشته زیاد بود و تلاش شد با اعزام کیفی شاهد افتخارات بسیاری در ورزش باشیم که بسیاری برای اولین بار بود که برای ورزش کشور اتفاق افتاد.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک در خصوص تغییر زون ایران به آسیای میانه، عنوان کرد: کسب کرسی‌های مختلف بین المللی، میزبانی نشست شورای المپیک آسیا و برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران در دیگر موفقیت‌ها و اقدامات گوشه‌ای از موفقیتهای ورزش کشور است.

وی ضمن اشاره به موفقیت‌ها و افتخارات ورزش کشور در چهار سال گذشته از همه عزیزانی که در این مدت یاری ورزش و کمیته المپیک بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد و گفت: مجموعا در این چهار سال کاستی هایی داشتیم ولی آنچه در توانمان بود انجام دادیم.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق کمیته ملی المپیک، گفت: جا دارد ابتدا از تلاش‌های هاشمی رییس سابق کمیته ملی المپیک که در این چهار سال شبانه روزی تلاش کرد تشکر کنم و به همه اعضای محترم هیات رییسه و هیات اجرایی سابق کمیته خسته نباشید بگویم.

وی افزود: بدون تردید در طی چهار سال گذشته افتخارات متعدد و بسیاری در عرضه ورزش کشور بدست آمد که این موفقیت‌ها حاصل تلاش شبانه روزی شما عزیزان روسای فدراسیونها، سرپرستان، کادر فنی، قهرمانان عزیز و دست اندرکاران امر و حمایتهای وزارت ورزش و جوانان بود.

سیدرضا صالحی امیری رییس جدید کمیته ملی المپیک هم ضمن قدردانی از مدیریت سابق کمیته ملی المپیک و اجزای مدیریتی آن گفت: در اجرای فعالیت‌ها باید چند هدف را مد نظر داشته باشیم؛ ابتدا انسجام خود را در جهت همگرایی اجزای سیستم به سمت اهداف خود سوق دهیم. انسجامی در راستای مجموعه نظام و مدیریت کشور و یکدلی و یکرنگی شکل گیرد.

وی افزود: انسجام میان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی که نقطه اصلی هدف گذاری است؛ فدراسیونهایی که اساس کار بوده و باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند تا بتوانند ماموریت خود را بخوبی انجام دهند. انسجام با مجموعه دولت که همواره یاور ورزش بوده‌اند، مجلس شورای اسلامی، نهادهای قانونی دیگر تا نهایتا محصول این انسجام را باید مردم ببینند و در نهایت غرور و لبخند و رضایت مندی بر لبان مردم عزیز ما نقش بندد.

صالحی‌امیری با اشاره به پرهیز از حاشیه، عنوان کرد: بدون تردید مردم ما در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا شاهد صحنه‌های غرور انگیز بسیاری خواهند بود. ثبات و آرامش و پرهیز از حاشیه از مهمترین برنامه‌هاست. مدیر باید حرکت کند و کمتر به حاشیه کار داشته باشد.

رئیس جدید کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: مردم نتیجه ورزشکاران در عرصه بین المللی برایشان مهم است، از طرفی امروز ورزش بیش از هر زمان دیگری می تواند در تصویرسازی یک کشور در عرصه بین المللی نقش داشته باشد، بنابراین باید توجه و اهمیت ویژه‌ای به این مقوله داشته باشیم تا در کنار ورزش تصویر زیبایی از کشورمان به جهانیان عرضه کنیم.

وی یادآور شد: جا دارد از زحمات اعضای محترم هیأت رییسه و هیأت اجرایی قبلی کمیته المپیک که انصافا در این چهار سال زحمت کشیدند، به خصوص آقای هاشمی که انصافا از نظر اخلاقی و مدیریتی احترام بسیاری برای او قایلم تقدیر و تشکر کنم.

حضور آقای سلطانی فر در مسئولیت ورزش و جوانان یک فرصت است و من معتقدم دو نهاد بزرگ و موثر وزارت و کمیته بهترین روزهای همکاری و تفاهم را خواهند داشت. ساختمان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در کنار هم هستند. ایمان دارم او از ورزش کشور و کمیته ملی المپیک حمایت می کند چراکه ما حق همسایگی هم داریم!
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.