نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

زندگی اشرافی‌ مسئولان باعث توقف در مسیر انقلاب می‌شود / حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت از همه چیز گذشت

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل توقف در مسیر انقلاب این است که مسئولان دچار زندگی اشرافی شوند، گفت : حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و ماندگاری آن از همه چیز گذشت.
چهارشنبه، 2 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
زندگی اشرافی‌ مسئولان باعث توقف در مسیر انقلاب می‌شود / حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت از همه چیز گذشت
رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل توقف در مسیر انقلاب این است که مسئولان دچار زندگی اشرافی شوند، گفت : حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و ماندگاری آن از همه چیز گذشت.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم سوگواره یاس نبوی در امامزاده سید حسین تنکابن  درباره مقام و منزلت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: سه چیز نزد حضرت زهرا (س) در دنیا محبوب است؛ نخست تلاوت قرآن، دوم نگاه کردن به چهره ملکوتی پیامبر (ص) و سوم انفاق در راه خدا.

وی سعادت دنیا و آخرت را تلاوت قرآن مجید دانست و گفت: قرآن نور است که خدا به واسطه پیامبر بر ما نازل کرده که از ظلمت و تاریکی دنیا نجات یابیم و برای رسیدن به این هدف باید با قرآن بیشتر انس بگیریم و خودمان و فرزندانمان را با قرآن بیمه کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری ایجاد بستری مناسب در جهت ترویج تلاوت و فهم قرآن در جامعه است، تاکید کرد: باید تلاوت قرآن در خانه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به دومین قسمت از حدیث حضرت زهرا (س) یعنی نگاه کردن به چهره ملکوتی پیامبر (ص)، این نگاه را نگاهی معمولی ندانست و افزود: نگاه باید با اطلاعت و احترام باشد نه نگاهی که خیلی‌ها مثل ابوجهل و ابوسفیان تنها به ظاهر داشتند.

وی با تاکید بر اینکه باید به قرآن کریم و اهل بیت (ع) تمسک بجوییم تا گمراه نشویم، تصریح کرد: راه سعادت، پیروی و اطاعت از هر دو امانت است و حضرت زهرا (س) یکی از مهمترین اشخاص مشمول عترت، این امانت الهی هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انفاق یعنی در راه خدا قدم برداریم، گفت: حضرت زهرا (س) در زندگی انفاق مال، انفاق جان و انفاق آبرو را داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: حضرت زهرا (س) با علم و آگاهی، زندگی زاهدانه‌ای را اختیار کردند و درآمد حاصله از فدک را برای فقرا خرج می‌کردند که این روش زندگی باید مدنظر مسئولان باشد؛ حتی مقام معظم رهبری مدتی قبل متذکر این موضوع شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل توقف در مسیر انقلاب این است که مسئولان دچار زندگی اشرافی شوند، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توانست جایگاه خود را حفظ کند اما برای دفاع از ولایت و ماندگاری آن از همه چیز گذشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ارزش و جایگاه انفاق در راه خدا تاکید کرد: انفاق مال و جان ارزشمند است و با این دو عمل در جامعه عزیز می‌شویم اما اگر آبرو را انفاق کنیم حتی نزد نزدیکان هم اعتبار نداریم و چه بسا سخترین انفاق، انفاق آبرو بوده که نماد این کار بزرگ حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) مادر امت است و این شهدا از حضرت زهرا (س) یاد گرفته‌اند که بعد از نبوت مهمترین حق در جهان، امامت و ولایت است و باید  این حق باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) این حرکت بی نظیر  را برای ولی زمان خویش انجام دادند و ما باید از این عمل بی نظیر درس بگیریم و ولی خویش را تنها نگذاریم.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.