مشکلات کشور را نباید گردن انقلاب انداخت/رد پای دشمن در جدا کردن مردم از رهبری و مرجعیت دیده می‌شود

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: نباید مشکلات طوری به مردم القاء شود که انگارانقلاب به بن بست رسیده است و نباید مشکلات را به انقلاب پیوند داد بلکه باید مشکلات را تذکر بدهند و برای حل مشکلات تلاش کنند.
يکشنبه، 14 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مشکلات کشور را نباید گردن انقلاب انداخت/رد پای دشمن در جدا کردن مردم از رهبری و مرجعیت دیده می‌شود
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: نباید مشکلات طوری به مردم القاء شود که انگارانقلاب به بن بست رسیده است و نباید مشکلات را به انقلاب پیوند داد بلکه باید مشکلات را تذکر بدهند و برای حل مشکلات تلاش کنند.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله فاضل لنکرانی شنبه شب در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به همت مجمع فضلا و مدرسین قمی حوزه علمیه قم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی ایران را به بلوغ خودش رساند و با همه دشمنی‌ها و با همه توطئه‌ها حفظ کرد، اظهار کرد: مسؤولین نظام باید کتابی را باز کنند و مقدار توطئه‌ها را بیان کنند و شاید ساعتی از عمر انقلاب نگذشت الا این که دشمن توطئه جدیدی علیه ملت ایران داشت.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به آثار انقلاب اسلامی ایران برای نسل امروز ما و دیگر ملت‌های دنیا گفت: جواب این سؤال به صورت اجمال این است که انقلاب احیاء دین بود زیرا دین در حکومت طاغوت محو شده بود و انقلاب و امام دین را احیا کرد و بعد از هزار اندی سال که دین به انزوا رفته بود و دین را افیون توده‌ها تلقی می‌کردند.

وی با اشاره به این که واژه‌های اصیلی مانند جهاد و ایثار مفهومی نداشت وانقلاب دین را احیا کرد، گفت: سرمایه بزرگ انسان دین او است و دین امانت بزرگی است که خدا در اختیار ما قرار داده و ما برای حفظ دین خودمان، جامعه و نسل آینده مسؤول هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بزرگترین فریاد امام (ره) این بود که اسلام در خطر است و در تاریخ ایران و جهان دین به این نحوی که توسط انقلاب ما معرفی شده است معنا و مفهومی نداشته است و در کشور‌های غربی دین یک نهاد منزوی بی اثر فردی و بی خاصیت است که حتی مسائل روانی یک انسان را نمی توانند با دین حل کنند.

 

ولایت فقیه رشحه ای از ولایت خداوند است

وی با بیان اینکه دین در جامعه ما می‌گوید جلو ظلم را بگیرد و مقابل استبداد و بیگانگان افراد را بسیج می‌کد گفت: قبل از انقلاب امریکا، انگلیس و شوروی بر ایران مسلط بودند و به قرآن عمل نمی شد و قرآن مهجور بود ولی با انقلاب دین اسلام احیا شد و حرف امام این بود که باید ولایت خدا بر انسان باشد و ما تحت ولایت خدا و رسول الله و ائمه معصومین هستیم و ولایت فقیه رشحه ای از ولایت خداوند است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز با این دین فصل جدید از جهاد در لبنان و فلسطین و یمن آغاز شده و آیات جهاد به دنیا صادر شده است و نفی سبیل در دنیا زنده شده است. این انقلاب اگر نبود این آشنایی با دین و مفاهیم دینی ایجاد نمی شد.

وی تحول در حوزه‌های علمیه را از آثار انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب حکومت یا سرمایه داری بود و یا کمونیستی ولی امام فرمودند که اسلام حکومت دارد و حکومت اسلامی را بنا کردند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب تلقی جدیدی از دین شد گفت: اگر استقلال داریم به برکت اسلام است و شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی برگرفته از دین اسلام است ولی قبل از انقلاب اگر به کسی می‌گفتیم دین آزادی می‌آورد درک نمی کرد ولی اسلام گفت مردم آزادند که مشکلات مسؤولان را بگویند و به آنها تذکر بدهند.

وی با اشاره به این که امروز مردم در همه ارکان نظام دخالت دارند، گفت: نتیجه این که اگر حفظ دین واجب است و اگر امام حسین(ع) در جهادی که برای حفظ دین پیامبر کرد به همان دلایل دفاع از انقلاب هم واجب است و کسی که در این شک کند در دین خود شک کرده است.

 

ضربه زدن به انقلاب ضربه زدن اسلام است

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که ضربه زدن به انقلاب ضربه زدن اسلام است، گفت: اسلامی بود به مسلمانان ارزش و عزت داد نه اسلام آمریکایی که امروز در برخی کشورها می‌بینیم و اگر امروز مسؤولی بخواهد به انقلاب ضربه بزند در حقیقت به اسلام و به دین ضربه می‌زند.

وی گفت: اگر مسؤولی بیشتر کار کند و وقت بیشتری برای حل مسائل مردم بگذارد وظیفه دینی خود را انجام داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: امروز زمان این نیست که از خود سستی و ضعف نشان دهیم زیرا دشمن به دنبال این است که مشکلات را به انقلاب و اسلام گره بزند در حالی که بسیاری از مشکلات ریشه در خودمان دارد و برخی هم ریشه خارجی دارد.

وی افزود: دشمن امروز به دنبال اختلاف افکنی در میان مسؤولان است و ما باید در چهل سالگی انقلاب این را حل کنیم و همدیگر را به ضد انقلابی بودن متهم نکنیم؛ امروز حوزه ما انقلابی است و مراجع و اساتید و طلاب حوزه دغدغه انقلاب دارند و نباید بگوییم در حوزه دو طیف انقلابی و ضد انقلابی داریم.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: امروز رد پای دشمن در جدا کردن مردم از رهبری و مرجعیت دیده می‌شود.

وی گفت: اگر یک عده ای اختلاس می‌کنند و دست درازی به اموال مؤمنان می‌کنند ربطی به آمریکا ندارد و خودمان باید آن را حل کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمریکا نمی خواهد که انقلاب و نظام اسلامی بماند گفت: ما باید به دنبال وحدت باشیم و تقویت یکدیگر باشیم و دنبال تضعیف نباشیم و اگر این باشد دست نصرت خدا هم با ما خواهد بود و باید انقلاب را حفظ کرد و باید رسانه ما مبانی اعتقادی انقلاب را برای بشریت بیان کند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: نباید مشکلات طوری به مردم القاء شود که انگار انقلاب به بن بست رسیده است و نباید مشکلات را به انقلاب پیوند داد بلکه باید مشکلات را تذکر بدهند و برای حل مشکلات تلاش کنند.




 

مطالب مرتبط
گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی از یکسان‌سازی قبور شهدا
مشاور مذهبی کاخ سفید: مردم برای در امان ماندن از غضب خدا، حقوق ژانویه‌شان را به من بدهند!
تأسف آیت‌الله نوری همدانی از حواشی افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.