حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شد + فیلم

آیین اذن عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حرم رضوی برگزار شد.
شنبه، 9 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شد + فیلم
به گزارش  راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،پرچم عزاداری امام حسین (ع) بر بارگاه منور رضوی پوشانده و نوای لبیک یا حسین در حرم رضوی طنین انداز شد.

دیشب پرچم عزای امام حسین(ع) در حرم رضوی برافراشته شد و صدای آن با اذان امام رضا(ع) به گوش جهانیان رسید.

همچنین در این مراسم شال عزاداری امام حسین (ع)نیز به مداحان پیشکسوت و پیرغلامان اهدا شد.
 

انقلاب اسلامی ما ادامه نهضت عاشورا بود

حجت الاسلام سید رضا تقوی به عنوان خطیب این مراسم اظهار کرد: علت اقامه مجالس عزاداری در ماه محرم، زنده نگه داشتن مکتب عاشورا و احیای روحیه هیهات منا الذله است.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما ادامه نهضت عاشورا بود و در ابتدا از همین مجالس عزاداری قوت گرفت.

او متذکر شد: راهی که رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنانی مانند آمریکا و زیاده خواهان در پیش گرفته‌اند همان راه امام حسین (ع) است.

تقوی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره اعلام کردن دوستی با کسی که دوستش داریم، گفت: ما در مجالس عزاداری امام حسین به دنیا اعلام می‌کنیم که حسین بن علی (ع) را دوست می‌داریم، این یک وظیفه قرآنی و اساس اسلام است، اساس اسلام محبت به خاندان عصمت و طهارت است.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در مجالس عزاداری بازتاب مظلومیت مظلومان تاریخ انجام می‌گیرد٬ این مجالس در حقیقت فریاد مظلومان عاشورا است و فریادی بر سر ظالمان زمان است.

او با بیان اهمیت مجالس عزاداری در آموزش تعالیم دینی و احکام اظهارکرد: مجالس عزاداری ما در ماه محرم بر اساس محور‌های عقیدتی شکل می‌گیرد و فقط یک عزاداری عاطفی نیست.

تقوی تصریح کرد: حکومت‌های فاسد و ضد دینی هرگز درصدد آموزش مسائل دینی نبودند و این رسالت را شیعه با برگزاری مجالس عزاداری به سرانجام رسانده است.
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط