بعد از سکته و سرطان، «پلیس» ششمین عامل مرگ جوانان آمریکایی

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد قتل جوانان آمریکایی از سوی افسران پلیس یکی از عوامل اصلی مرگ و میر آنها ست.
چهارشنبه، 13 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بعد از سکته و سرطان، «پلیس» ششمین عامل مرگ جوانان آمریکایی
به گزارش راسخون به نقل از کیهان؛ قتل و کشتار در جامعه آمریکا تبدیل به یک اپیدمی شده. بیش از 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم آمریکا را تبدیل به زرادخانه‌ای مرگبار کرده است. به گفته هیلاری کلینتون سالانه33 هزار نفر در آمریکا با اسلحه به قتل می‌رسند که به معنای کشته شدن 90 نفر در هر روز است و بنا به نوشته «نیویورک تایمز» این کشور اولین رتبه را از نظر میزان مرگ و میر بر اثر جرائم مسلحانه در دنیا دارد.

حالا اعلام شده پلیس آمریکا نیز یکی از علل اصلی مرگ جوانان آمریکایی است. طبق نتایج این تحقیقات پلیس، در کنار سرطان و سکته قلبی جوانان آمریکایی را می‌کشد!

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»‌، تحقیقات «آکادمی ملی علوم» آمریکا، آمار مربوط به تعداد مردان جوان بین ۲۵ تا ۲۹ ساله که در آمریکا با شلیک اسلحه پلیس می‌میرند «بسیار بالا» و نگران‌کننده است. بر اساس این تحقیق، کشته شدن توسط اسلحه پلیس آمریکا برابر با ۱.۸ مرگ در هر ۱۰۰هزار مورد مرگ‌ومیر است و ششمین جایگاه را در میان عوامل مرگ جوانان آمریکایی به خود اختصاص داده است. این در حالی است که سوانح منجر به مرگ مانند تصادف با خودرو و مصرف بیش از حد مواد مخدر رتبه اول را با ۷۶.۶ مرگ در هر ۱۰۰ هزار مرگ‌ومیر و سپس به ترتیب خودکشی (۲۶.۷)، سایر جرم و جنایت‌ها (۲۲)، بیماری قلبی (۷) و سرطان (۶.۳) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 به گزارش فارس این در حالی است که تحقیقات تمام نشده «اف‌بی‌آی» نشان می‌دهد تعداد زیادی از خودکشی‌ها در آمریکا توسط مأموران پلیس در حین انجام وظیفه صورت گرفته و سپس مورد صحنه‌سازی قرار گرفته‌اند. بنا به گزارش‌های منتشر شده از سوی روزنامه واشنگتن پست و گاردین، این مرگ و میر‌ها تنها نیمی از نزدیک به هزار مورد قتل سالانه از سوی افسران پلیس آمریکاست. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد احتمال کشته شدن به دست پلیس برای افراد سیاه‌پوست ۲.۵ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست است. 

گزارش کنایه‌آمیز روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نیز در گزارشی کنایه‌آمیز با عنوان «یک کشور نگران می‌خواهد بداند چطور می‌تواند امنیت وِین لاپیر (رئیس‌انجمن ملی سلاح آمریکا) را تامین کند؟»  به موضوع تیراندازی‌های مرگبار اخیر در نقاط مختلف آمریکا پرداخته و نوشته: «پس از دو تیراندازی هولناک اخیر، ما به عنوان یک ملت گردهم می‌آییم تا به این سؤال مهم پاسخ دهیم: چطور می‌توانیم امنیت جانی وین لاپیر را تامین کنیم؟ به نظر می‌رسد که وین لاپیر نیز نگران امنیت جانی خود باشد.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.