عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: راهپیمایی بزرگ اربعین اعجاز بزرگ قرن است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گردهمایی بزرگ اربعین را جنبش و رستاخیزی برای حرکت به‌ سوی تمدن نوین اسلامی دانست.
چهارشنبه، 24 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: راهپیمایی بزرگ اربعین اعجاز بزرگ قرن است

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری اربعین پرس، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان ظرفیت‌های بزرگ گردهمایی مسلمانان و شیعیان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی خاطرنشان کرد: گردهمایی بزرگ اربعین یک اعجاز بزرگ و تحول عظیم و شگرفی است که جهان را به سمت معنویت هدایت می‌کند.
نکته جالب هم همین‌جاست که یک دورنمایی از زندگی مهدوی را ترسیم می‌کند چراکه در آن پول، پست و مقام اعتباری ندارد و نیازی به پلیس، دادگاه و محکمه نیست بلکه همه به هم کمک می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم تأکید کرد در پیاده‌روی اربعین همه در یک مسیر مشخص و هدف واحد که همانا ولایت و امامت است حرکت می‌کنند لذا این پیاده‌روی ظرفیت بزرگی برای جهان اسلام است و به نظر من نشانه‌ای روشن و ارمغانی برای حرکت به سمت تمدن اسلامی است.
وی اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی ابا عبدالحسین(ع) به‌کل عالم است ازآنجایی‌که امام زمان(عج) وقتی ظهور می‌کنند خودشان را به‌عنوان فرزند امام حسین(ع) معرفی خواهند کرد.
گودرزی در ادامه با یادآوری شوق حسینی در پیاده‌روی اربعین تأکید کرد: لازم است جهانیان با نام اباعبدالله الحسین(ع) آشنا شوند و اربعین فرصتی برای معرفی سرور شهیدان به عالم است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لذا راهپیمایی اربعین یک گردهمایی بی‌نظیر و بزرگ است که به نظر من جزء معجزات اسلام است و این موضوع در خزانه الهی بوده است به جهت اینکه امروز از آن برای ایجاد وحدت و انسجام بین ملت اسلام و همه آزادی خواهان جهان رونمایی شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با قدردانی از دستگاه‌های دولتی، نهادها و ارگان‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه را یکی از سازمان‌های تأثیرگذار در ارائه خدمات به زوار امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: توصیه من به خادمان زوار امام حسین(ع) ازجمله سازمان اوقاف این است که سعی کنند در طول سال برای مراسم بزرگ اربعین برنامه‌ریزی کنند.

عضو فراکسیون ولایی تصریح کرد: یک همایش با این عظمت را نمی توان طی یک ماه و چند ماه برنامه‌ریزی کرد. لذا به فرض امروز که اربعین تمام می‌شود فردای آن روز برای سال بعد بایستی برنامه‌ریزی انجام شود این موضوع باعث کمک به رفع بخشی از کمبودها برای سال بعدازآن خواهد شد.
گودرزی در ادامه با تأکید بر اینکه در طول سال باید تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار اربعینی پای‌کار باشند اظهار داشت: این موضوع فرا دستگاهی است و یک مجموعه خاص به‌تنهایی توان آن را ندارد و حتی مردم هم باید در این چارچوب کار کنند هرچند که هر چه هم تلاش شود بازهم در پایان نواقص وجود خواهد داشت لذا اگر این برنامه‌ریزی در طول سال باشد می‌توان بسیاری از نواقص و کمبودها را برطرف کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به تمهیدات لازم برای فراهم کردن ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: شیعه دو بال دارد که بحث عاشورا و انتظار مهدویت ازجمله آن است معرفی اباعبدالله(ع) به جهانیان خودش اذهان را متوجه و متمرکز به این موضوع خواهد کرد که چه اتفاقی در تاریخ رخ‌داده است بعد از بیش از هزار سال ملت‌ها و آزادی خواهان با نژادها،مذاهب و رنگ‌های مختلف با عشق و علاقه در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند درحالی‌که نه جاذبه دنیایی و نه سفر توریستی است و این خودبه‌خود ذهن‌ها را متوجه این موضوع می‌کند که یک خبرهایی وجود دارد و فی النفسه بسترساز توجه ذهن‌ها و دل‌ها در کل عالم به اسلام و مهدویت خواهد بود.

 

مرتبط

در مسیر باش | کمپین بین‌المللی اشتراک تصاویر ناب اربعین

امین حیایی: حرکت های عظیمی همچون پیاده روی اربعین پیام‌آور ارادت به سالار شهیدان است

اربعین تجلی وحدت آزادی خواهان جهان است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.