اربعین تجلی وحدت آزادی خواهان جهان است

آیین پیاده روی اربعین محلی برای تجلی وحدت میان همه آزادی خواهان جهان از هندو تا مسلمان است و می تواند بهترین راهنما برای انسان سرگشته معاصر باشد.
چهارشنبه، 24 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اربعین تجلی وحدت آزادی خواهان جهان است

به گزارش راسخون به نقل از اربعین پرس علی اکبر فرهنگیان شاعر جوان اهل بیت(ع) اربعین در گفتگو با اربعین پرس عنوان کرد: این کنگره بزرگ را تجلی وحدت میان همه آزادی خواهان خواند و گفت: رویداد اربعین و پیاده روی بزرگ مسلمانان تنها تجلی وحدت میان مسلمانان نیست.بلکه وحدت میان همه آزادی خواهان جهان است. این رویداد تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه از همه ادیان حتی هندوها هم در این مسیر گام بر می دارند و با حضور در پیاده روی بزرگ اربعین به جمع زوار حضرت می پیوندند و از مظهر آزادگی و انسانیت تجلیل می کنند. مکتب امام حسین(ع) بهترین راه و مسیر برای انسان در این شرایط کنونی ست. این اندیشه منحصر به یک قرن نیست بلکه این مکتب یک مکتب نجات بخش و هادی برای همه قرون و اعصار است. مکتب حضرت اباعبدالله(ع) محدود به زمان و مکان نیست و یک مکتب پویا و زنده است.

این شاعر جوان منشاء شاعر شدنش را ذوق و قریحه مرحوم آقاسی دانست و ادامه داد: در هجده سالگی و ورود به حوزه علمیه، نوارهای کاست و صوت شعرخوانی های مرحوم محمدرضا آقاسی را شنیدم و علاقه زیادی در من شکل گرفت و بعد از مدتها به صورت اتفاقی با ایشان برخورد کردم و انس و الفتی شکل گرفت و ایشان با لطف، اشعار بنده را تصحیح می کردند. نخستین شعرم را در کنار حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و در رثای ایشان سرودم و افتخار می کنم که نخستین شعرم رنگ و بوی قمر منیر بنی هاشم(ع) را دارد.

شاعر اهل بیت(ع) در توصیه به زائرین پیاده اربعین گفت: امسال هم مثل سالهای گذشته عازم پیاده روی اربعین هستم و به همراهان عزیزی که برای نخستین بار در این مسیر گام بر می دارند توصیه می کنم که از لحظات این سفر غافل نشوند. معتقدم از نخستین لحظاتی که حرکت می کنیم تحت توجهات حضرت اباعبدالله(ع) هستیم پس هر قدمی که برمی داریم با نیات خیر و با افکار خوب باشد. به نیت تقرب الهی و عمل به توصیه های اسلامی قدم در مسیر برداریم و مومن باشیم به اینکه توجهات کم کم رخ می نمایند و به زوید الطاف حضرات شامل حال همه مان می شود.باید امام حسینی باشیم.یعنی تعلقات دست و پاگیر را از خودمان دور کنیم و با لطف و قدردانی با کرامت مردم عراق روبرو شویم. همه توجه و فکر و ذکرمان باید معطوف به حضرت اباعبدالله(ع) باشد. خیلی از بزرگان،شهدای گرانقدر خصوصاً شهدای مدافع حرم در همین پیاده روی اربعین توانستند با توجه و خضوع، برات شهادت بگیرند.

 

اربعین تجلی وحدت آزادی خواهان جهان است
 

فرهنگیان با اشاره به لزوم حضور همگانی در پیاده روی اربعین، صحبت های برخی افراد که می گویند به دلیل شرایط کنونی و فتنه های رخ داده در کشور عراق ، این سفر خطرناک است، را بی اساس عنوان کرده و تصریح کرد: باید بگویم هرجا که سخن از عشق باشد همه مشکلات خود به خود حل خواهد شد. ما از این فتنه در کشور خودمان هم داشتیم. نمونه آن فتنه ۸۸که با حضور مردم خنثی شد. فتنه رخ داده در عراق نیز با حضور مردم و همه مسلمانان در این راهپیمایی باشکوه خنثی و نقش برآب خواهد شد. اعتراضات مردم عراق ناشی از بی عدالتی ها، مشکلات معیشتی و فریادهای به حقی ست که بر سر دولتمردان خود دارند. این یک موضوع داخلی ست و نباید اینطور تعبیر شود که مردم عراق با ایرانی ها مشکلی دارند. این دوکشور در موضوع اربعین در کنار هم قرار دارند و عراقی ها به خوبی از زائرین پیاده حضرت اباعبدالله(ع) پذیرایی می کنند.

وی با بازخوانی خاطراتی از لطف موکب داران عراقی گفت: باید دربرابر این لطف و کرامت مردم عراق که با هرچه که دارند به میزبانی و پذیرایی از زائرین پیاده حضرت اباعبدالله(ع) آمده اند تعظیم و تکریم کرد. این دیدگاه که آنها وظیفه ای برای میزبانی از مردم ایران دارند دیدگاه غلطی ست. باید به هرطریقی مراتب قدردانی از لطف مردم عراق را به جا آورد. آنها با هرچه که دارند به میزبانی زائرین می آیند. خلق و خوی ائمه اطهار نیز اینگونه است که هیچ لطفی را بی جواب نمی گذارند. ادب کشکول گدایی هر زائری ست. هرچه ادب بیشتر دریافت زائر نیز بیشتر می شود. باید ادب کرد و کرامت مردم عراق را حفظ کرد.

مرتبط

در مسیر باش | کمپین بین‌المللی اشتراک تصاویر ناب اربعین

حضور موکب های سازمان اوقاف در مرزهای کشور حرکتی ارزشمند است

امین حیایی: حرکت های عظیمی همچون پیاده روی اربعین پیام‌آور ارادت به سالار شهیدان است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.