زنده ماندن فرهنگ «پیاده روی اربعین» با سنت حسنه «وقف»

مهدی فقیه پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: برخی با وقف اموال خود برای زائران حسینی، تلاش می کنند که فرهنگ پیاده روی اربعین حسینی تا ابد زنده بماند.
پنجشنبه، 25 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زنده ماندن فرهنگ «پیاده روی اربعین» با سنت حسنه «وقف»

به گزارش راسخون به نقل از اربعین پرس؛ مهدی فقیه بازیگر سریال تلویزیون «مریم مقدس» با بیان اینکه عشق به سالار شهیدان علیه السلام هیچ مرز و زمانی نمی شناسد، اظهار کرد: پیام آزادگی و دلدادگی امام حسین (ع) و یاران باوفایش در حادثه کربلا، پیامی جهانی است.
وی ادامه داد: در سراسر جهان شیعیان و دلدادگانی زندگی می کنند که قلبشان برای سالار شهیدان (ع) می تپد و دوستدار این امام معصوم (ع) هستند و در ایامی مثل اربعین حسینی، شاهد حضور این عزیزان در راهیپمایی اربعین حسینی و حضور در کربلای معلی هستیم و این نشان می دهد که عشق به امام حسین (ع) فراگیر شده است و این عشق متعلق به همه زمان هاست.
این پیشکسوت سینما و تلویزیون یادآور شد: طی چند سال گذشته شاهد افزایش جمعیت داوطلبانه عاشقان امام حسین (ع) برای حضور در کربلای معلی در روزهای منتهی به اربعین حسینی هستیم و در این میان، عاشقانی هم هستند که داوطلبانه با برپایی موکب های پذیرایی از زوار حسینی، ارادت خودشان را به امام حسین(ع) نشان می دهند.
فقیه گفت: برخی نیز با وقف اموال خود برای زوار حسینی، تلاش می کنند که فرهنگ پیاده روی اربعین حسینی تا ابد زنده بماند و همیشه شاهد حضور میلیونی و پرشور دلدادگان امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی در کربلا باشیم.
وی با بیان اینکه فقط شیعیان نیستند که به سالار شهیدان (ع) عشق می ورزند، تاکید کرد: اهل سنت و ادیان دیگر هم نسبت به سالار شهیدان(ع) ارادت خاصی دارند و در برگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلا، می بینیم که علمای اهل تسنن هم همکاری ویژه ای دارند.
این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: علمای اهل تسنن در استان سیستان و بلوچستان که طبق اخبار رسیده، در مرز میرجاوه که محل حضور زائران اربعین حسینی پاکستانی است، همکاری خوبی با مسئولان سپاه و بسیج در جهت استقبال از زائران غیرایرانی دارند و تلاش می کنند که همه ساله مراسم اربعین حسینی با شکوه خاصی برگزار شود.
فقیه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایران میزبان زائران غیرایرانی هم هست که از کشورمان عبور کرده و خودشان را به مرزهای چهارگانه برای حضور در خاک عراق می رسانند تا همچون سال های گذشته، شاهد حضور میلیونی عزیزان و دلدادگان سالار شهیدان علیه السلام در کربلای معلی در روزهای منتهی به اربعین حسینی باشیم.
وی در پایان یادآور شد: همه شیعیان همچون رودی به سوی کربلا جاری هستند و از امام حسین (ع) می خواهند که به عنوان کشتی نجات بشریت، دست یاری به آنان بدهد و بار دیگر با این امام بزرگوار تجدید بیعت کنند.

 

مرتبط
در مسیر باش | کمپین بین‌المللی اشتراک تصاویر ناب اربعین



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.