تنها نامزد ایرانی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا

تیتان اسپورت چین بنا به سنت هرساله و در یک نظرسنجی عادلانه بهترین فوتبالیست سال 2019 آسیا را معرفی خواهد کرد.
شنبه، 30 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنها نامزد ایرانی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا
به گزارش راسخون به نقل از "ورزش سه"، سال 2019 در فوتبال آسیا سالی هیجان انگیز بود که با جام ملت های آغاز شد و در لیگ قهرمانان ادامه یافت و با حضور دو نماینده این قاره در جام باشگاه های جهان به پایان خواهد رسید. در این بین مرحله مقدماتی جام جهانی بزرگسالان برگزار شد و همچنین در رده پایه ها نیز چند تورنمنت از جمله جام جهانی انجام پذیرفت و در این بین چند بازیکن در قامت ستاره ظاهر شدند و خود را به فوتبال جهان معرفی کردند.
 
بی تردید 2019 برای قطری ها و سعودی ها با شیرینی بیشتری همراه بود؛ یکی در عرصه ملی و دیگری در عرصه باشگاهی، مهم ترین تورنمنت قاره را فتح کردند و دست شرق آسیایی ها را از جام قهرمانی دور نگه داشتند. با این حال در کشورهایی چون ژاپن، استرالیا، ایران، کره جنوبی، چین و... نیز ستاره هایی بودند که نمایش های خوبی داشتند.
 
چند هفته پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا مراسم برترین های سال را در کوالالامپور برگزار کرد که علیرضا بیرانوند در کنار تومواکی ماکینو  و اکرم عفیف کاندیدای کسب توپ طلا شد و البته این رقابت را به ستاره قطری واگذار کرد. حالا «فاکس اسپورت آسیا» در نظرسنجی سالانه خود، با ارائه لیستی به روزنامه نگاران فوتبال آسیا، از آن ها خواسته که بهترین بازیکن قاره را مشخص کنند.
 
مهم ترین نکته درباره جایزه فاکس اسپورت این است که بازیکنان خارجی شاغل در آسیا یا آسیایی های لژیونر نیز در آن حضور دارند.
 
در این لیست 24 نفره، نام چهار خارجی به چشم می‌خورد؛ پائولینیو ستاره برزیلی تیم گوانژو اورگراند، بافاتیمبی گومیس مهاجم فرانسوی تیم الهلال، سباستین جووینکو هافبک سابق یوونتوس که حالا در الهلال توپ می‌زند و بغداد بونجاح مهاجم الجزایری تیم فوتبال السد.
 
همچنین سردار آزمون، لی کانگ این، تاکومی مینامینو، یوتو ناگاتومو، یویا اوساکو، متئو رایان، الدور شوراخمدف، سون هیونگ مین و وولی لژیونرهای حاضر در فهرست هستند که به ترتیب در تیم های باشگاهی زنیت، والنسیا، سالزبورگ، گالاتاسارای، وردربرمن، برایتون، رستوف و اسپانیول حضور دارند.
 
کشور ژاپن با سه نماینده بیشترین کاندیدای را در موضوع ملیتی به خود اختصاص داده و تیم فوتبال الهلال عربستان نیز به همراه السد با سه نماینده پیشتاز هستند. نکته جالب این که هر دو تیم در جام باشگاه های جهان حضور داشتند و البته راه به جایی نبردند.
 
شاید نکته مهم برای فوتبال دوستان ایرانی، غیبت علیرضا بیرانوند گلر تیم پرسپولیس در این لیست باشد.
 
لازم به ذکر است که همچون سالیان گذشته پژمان راهبر سردبیر سایت ورزش سه در این نظرسنجی صاحب رای خواهد بود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.