توضیحات وزیرکشور درباره آمار تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس

رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره با آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزای انتخابات، گفت: هماهنگی لازم با شورای نگهبان انجام شده و هیات‌های اجرایی وزارت کشور با هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها رابطه هماهنگ و خوبی دارند و همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات باشکوه در یک فضای امن و سالم بر محور قانون تلاش می‌کنند.
چهارشنبه، 11 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توضیحات وزیرکشور درباره آمار تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس
به گزارش راسخون و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: وزارت کشور طبق برنامه ریزی متناسب با تقویم اجرایی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به خوبی انجام داده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه هفته قبل نتایج هیئت‌های اجرایی اعلام شد، گفت: با استناد به مدارک نهاد‌های چهارگانه حدود ۸.۳۳ درصد نامزد‌های انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند که این اشخاص می‌توانند نسبت به عدم صلاحیت خود به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها شکایت کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه ۲۱ دی ماه نظر نهایی هیات‌های نظارت اعلام می‌شود، افزود: از ۲۲ دی ماه تا ۱۱ بهمن به شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده رسیدگی و نتیجه‌  بررسی‌ها بعلاوه نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام و به داوطلبان ابلاغ می‌شود.

رحمانی فضلی بر صیانت از قانون به عنوان ملاک اصلی انتخابات تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما صیانت از قانون و رعایت حق قانونی همه نامزد‌ها و مراجع انتخاباتی و همچنین آرای مردم است.

او در خصوص حوزه امنیتی نیز افزود: به منظور هماهنگی در امور و برنامه ریزی منسجم در کارها، اطلس امنیتی انتخابات کشور با مشورت و راهنمایی روسای تامین‌های استان‌ها تدوین شده و تمام موضوعاتی که ممکن است در این رویداد تاثیرگذار باشد پیگیری می‌شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.