گفت‌و‌گوی راسخون با حجت الاسلام‌ نصرالله پژمانفر نماینده کنونی مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی و یکی از منتخبین مجلس یازدهم

انقلابی بودن مؤلفه مهم مجلس یازدهم است

مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید کردند که اصولگرایی و اصلاح طلبی تمام شده، انقلابی بودن و حرکت در مسیر تامین منافع ملی تنها مشخصه ای است که مجلس یازدهم بر مبنای آن باید فعالیت خود را به دوراز برورکراسی های دست و پا گیر آغاز کند.
سه‌شنبه، 6 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
مصاحبه کننده : زهرا احمدی
موارد بیشتر برای شما
انقلابی بودن مؤلفه مهم مجلس یازدهم است
انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به پایان رسید، انتخاباتی که با حضور باشکوه مردمی که یک بار دیگر به آرمان‌های نظام اسلامی اعتماد کردند برگزار شد تا نمایندگانی راهی خانه ملت شوند که مردم از آنها انتظار تامین منافع ملی و توجه حداکثری به مسائل اقتصادی جامعه را دارند. راسخون در گفت‌و‌گو با حجت الاسلام‌ نصرالله پژمانفر نماینده کنونی مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی و یکی از منتخبین مجلس یازدهم به بررسی اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه این نماینده پرداخته است که در ادامه می خوانیم.


به نظر شما اتخاذ کدام رویکرد توسط نمایندگان مجلس یازدهم می‌تواند به نفع عموم جامعه تمام شود؟

مقام معظم رهبری بارها و بارها بر شکل‌گیری مجلسی انقلابی، نه مجلسی سیاسی تاکید کرده اند، مجلس انقلابی، مجلسی است که اصل و اساس برنامه ها و رویکردهای خود را بر حفظ منافع ملی و تامین امنیت و رفاه مردمی بگذارد که پشتیبان اصلی و حامی مهم نظام اسلامی بوده و هستند. مجلس یازدهم با این رویکرد می‌تواند در چهار سال آینده اتفاقات متفاوتی از مجلس دهم را برای جامعه رقم بزند، چرا که نمایندگان انقلابی با اهمیت دادن به موضوع اشتغال و تامین زندگی مردم بخش مهمی از جامعه یعنی طبقه ضعیف و آسیب پذیر را در اولویت قانونگذاری و نظارت‌های خود قرار می‌دهند. بدون شک مهمترین و ضروری‌ترین پیش نیاز توجه حداکثری به منافع عمومی جامعه ورود نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی به مجلس شورای اسلامی است تا به عنوان نماینده اصلح در مجلس تراز انقلاب اسلامی بتوانند شاخص‌های مورد نظر انقلاب اسلامی را به درستی تبیین و قانونگذاری کنند. بی‌شک مهمترین وظیفه نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی آگاهی نسبت به وظایف خود در چهار سال آینده است، آگاهی به وظایفی که باید در محیط سالم و غیر سیاسی و به دور از تهدیدات نظام سلطه به نفع مردم خود به منصه ظهور برساند. باور داشتن به سیاست‌های کلان نظام و اعتقاد عملی به آرمان‌های انقلاب اسلامی که آرمان مستضعفان و محرومان است مجلس را به سمت تحقق عینی اصول انقلابی پیش می‌برد، اصولی که توجه و الزام به آن موجب ماندگاری و مصونیت جامعه از تهدیدات داخلی و خارجی می شود.
 

مهمترین نیازهای امروز جامعه که نمایندگان باید در زمینه قانونگذاری و نظارت به آن توجه کنند کدام مؤلفه هاست؟

متاسفانه دولت و نمایندگان همسو با دولت در مجلس دهم مانع از باز شدن فضای کسب و کار و حل مساله اشتغال شدند، رویکردهای غلط اقتصادی و اتخاذ سیاست‌های برجامی که نگاه به غرب را به جای نگاه به داخل و درونی سازی اقتصاد قوت داد مانع از رویکرد جدی دولت و مجلس دهم به مساله اشتغال و معیشت مردم شد، از این رو نمایندگان مجلس یازدهم باید تمام وقت و همت خود را صرف مهمترین نیاز هر جامعه ای یعنی ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم کنند. آنچه موجب راه یابی نمایندگان دور یازدهم به مجلس شد اعتماد دوباره مردم به خادمان خود است، از این رو نمایندگان نمی‌توانند با وعده های واهی ملت را همچنان منتظر نگاه دارند  و دو سال به دو سال به آنها وعده دهند، چرا که ناامنی‌های اقتصادی ایجاد شده و بیکاری‌ها و تورمی که فشار مضاعفی بر زندگی مردم وارد کرده طاقت و قرار را از مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه گرفته است. نمایندگان مجلس یازدهم دوران سخت و پر کاری پیش رو دارند، چرا‌که دولت یازدهم و مجلس همسو با دولت به دلیل چشم انتظار غرب بودن و گره زدن همه مسائل اقتصادی کشور با برجام  سوء عملکردی از خود به ‌جا گذاشته اند که تداوم آن موجب بی‌اعتمادی و دلسردی مردم می‌شود.
 

مهمترین موضوعی که نمایندگان مجلس یازدهم در ارتباط با مردم باید بر آن تکیه و به آن توجه کنند چیست؟

گسترش حس امیدواری و اعتماد در مردم، چرا که اعتماد موضوع دو سویه ای است. حال که مردم یک بار دیگر در پای صندوق‌های رای به نیروهای انقلابی اعتماد کردند و آنها را روانه خانه ملت کردند انتظار می‌رود این اعتماد دو سویه به شکل صحیح و دو جانبه ای با عملکرد مردمی نمایندگان به جامعه بازگردانده شود. نمایندگان مجلس یازدهم در برنامه ریزی‌، قانونگذاری و در حوزه ‌نظارت باید از قید برخی بروکراسی‌های مزاحم و دست و پا‌ گیر خلاص شوند و به عنوان نماینده یک مجلس انقلابی خود را به صورت فعال در اختیار پیشبرد اهداف انقلابی قرار دهند که اصلی‌ترین حامیان آن مردم محروم و ستمدیده بودند.
 

برخی از اصلاح طلبان در روزهای گذشته ادعا کردند که مجلس یازدهم با ترکیب اصولگرایی ممکن است در مقابل دولت قرار بگیرد آیا این موضوع را تایید می کنید؟ تحلیل شما از این شائبه افکنی‌ها چیست؟

متاسفانه فرار به جلو در بین برخی چهره های اصلاح طلب نهادینه شده است. در حالی که دولت و مجلس همسو با دولت باید جوابگوی فعالیت‌های خود ‌در سال‌های مدیریشان باشند با فرار به جلو و بیان موضوعاتی که هیچ ربطی به اصل ناراحتی مردم از سوء عملکرد آنها ندارد به دنبال عدم پاسخگویی و غوغا سالاری هستند تا از مسئولیت پاسخگویی خود شانه خالی کنند. مجلس یازدهم به هیچ وجه در برابر دولت و در مقابل دولت قرار نمی‌گیرد، مگر اینکه سیاست‌های دولت به نفع مردم و نظام اسلامی نباشد،‌مجلس یازدهم بر خلاف زمزمه های اصلاح طلبان در روزهای گذشته فراجناحی عمل می‌کند و اصلاحات مجلس یازدهم به نفع مردم است، نه به نفع دیگران!
 
هنگامی که مقام معظم رهبری با شفافیت بیان کردند که اصلاح طلب و اصولگرا تمام شده، نمایندگان مجلس یازدهم بنای کاری خود را بر وظایف انقلابی فراجناحی خود می‌گذارند تا پاسخ درستی به اعتماد مردم بدهند، لذا مجلس بعدی در خدمت مردم‌ و نظام است و با هیچ‌کس سرد دشمنی و عناد ندارد، اگر دولت در کنار مردم باشد. مجلس علاوه بر مردم در کنار دولت خواهد بود در غیر این صورت مجلس تنها براساس منافع ملی حرکت می کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما