بیاتی نیا در گفتگو با راسخون:

تصمیم وزارت ورزش عجولانه و من درآوردی است/پرسپولیس را باید قهرمان معرفی کنند

مهاجم اسبق استقلال با بیان اینکه تصمیم وزارت ورزش در خصوص مممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای سرخابی ها، عجولانه و من درآوردی است، گفت: اگر لیگ تعطیل شود باید پرسپولیس را قهرمان معرفی کنند.
شنبه، 27 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تصمیم وزارت ورزش عجولانه و من درآوردی است/پرسپولیس را باید قهرمان معرفی کنند
محسن بیاتی نیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص ادامه یا عدم برگزاری لیگ اظهار داشت: هر تصمیمی که گرفته شود، یک سری باشگاه ها و تیم ها از آن متضرر می شوند و برخی ها هم سود می برند. باید تصمیم کلی ای گرفته شود و منافع یک یا چند تیم را در نظر نگیرند. باید تصمیم گیرها کلیت ها را مد نظر قرار دهند. اکثر لیگ ها کم کم تصمیم گرفته اند که با رعایت مسائل بهداشتی، تمرینات را برگزار کنند. خیلی از تیم های مطرح دنیا در حال فعالیت هستند. فکر می کنم برگزاری ادامه ی لیگ تصمیم خوبی باشد و حالا باید فقط رعایت کنند.
 
وی افزود: بدون فوتبال زندگی کردن سخت است و نمی شود. شرایط برای تیم ها و بازیکنان مشکل شده است. چندین ماه است که تمرین نداشته اند و ترس از فشرده برگزار شدن ادامه ی بازی ها و مصدومیت، نگران کننده است. تیم هایی که الان نگران برگزاری و ادامه ی لیگ هستند، به خاطر منافع خودشان است و تیم های موافق برگزاری هم همین طور. به هرحال آن باشگاه ها می دانند که لیگ ادامه پیدا کند، تیمشان می افتد و سرنوشتشان دگرگون می شود. بعضی مواقع باید مسئولان قاضی باشند نه طرفدار. الان وقت قضاوت کردن است نه طرفدار بودن.
 
مهاجم اسبق استقلال تصریح کرد: طرفداری نکردن یعنی اینکه مسئولین بدون تعصب داشتن به فرد و باشگاه بیایند کلیات را در نظر بگیرند و تصمیمی اتخاذ کنند که به نفع اکثریت باشد. به هرحال هر تصمیمی که گرفته شود، طبیعی است که برخی موافق یا مخالف باشند. این تصمیم فقط بحث ادامه ی لیگ و فوتبال نیست. بحث انسانهاست. چند بازی، چندهفته، چندماه می شود فوتبال را بدون تماشاگر برگزار کرد؟ این بیماری با ما هست و باید متناسب با آن تصمیم گرفت.
 
محسن بیاتی نیا گفت: اگر لیگ ادامه پیدا نکند، تیم های در حال سقوط خوشحال می شوند. چرا که هم نمی افتند و هم می توانند از بازیکنانشان تخفیف بگیرند. این طور باشد از همه نظر به نفع باشگاه ها است. فوتبال باشد، به نفع فوتبالیست است. هم آماده می شود و هم پولش را می گیرد. لیگ تعطیل شود، باشگاه ها ضرری نمی کنند چون درآمدی از تبلیغات و بلیت فروشی و حق کپی رایت و دیگر مسائل ندارند. اگر لیگ ادامه پیدا نمی کرد، به نفع باشگاه ها بود نه فوتبالیست ها.
 
وی بااشاره به ممنوعیت پرسپولیس و استقلال از جذب بازیکن و مربی خارجی تاکید کرد: صددرصد این ممنوعیت به ضرر این دوباشگاه است. فوتبال یک ورزش جهانی است و نمی شود ورزش حرفه ای را محدود کرد. یک زمانی اگر یادتان باشد، ممنوعیت ورود دروازه بان خارجی برای لیگ ما گذاشتند. آیا نتیجه ای گرفتیم؟ این قوانین من درآوردی است. باید پایه درست شود. باید جلوی دلال ها را بگیرند. مگر همین واسطه ها روی بازیکنان ایرانی و داخلی دلالی نمی کنند؟ آیا این دلالی ها فقط برای بازیکنان و مربیان خارجی است؟
 
مهاجم اسبق استقلال افزود: نمی گویم ورود هر بازیکن خارجی به نفع باشگاه هاست. در این مدتی که بازی کردم، فقط شاید 5 بازیکن باکیفیت وارد لیگ ایران شده است. باید شرایط ورود بازیکنان و مربیان خارجی را سخت تر کنند. مثلا قوانینی بگذارند که بازیکنان ملی پوش حق آمدن داشته باشند. این تصمیم وزارت ورزش عجولانه و من درآوردی است. پرسپولیس و استقلال تیم های پرطرفدار هستند و می توانند با این همه هوادار، منبع درآمد داشته باشند اما همیشه بدهکارند. ما باید باشگاه ها را درست کنیم. پرسپولیس و استقلال از سال گذشته تا الان، 20 مدیر عوض کرده اند. در هیچ تیم درجه ی چندمی در دنیا چنین اتفاقی نمی افتد.
 
محسن بیاتی نیا گفت: امیدوارم همیشه فوتبال باشد. زندگی کردن برای ما فوتبالیست ها واقعا سخت است. صبر کردن زیاد خودش زیان آور است. باید تصمیم گیری درستی شود و خیلی سریع لیگ را برگزار کنند. زمان دارد از دست می رود. اگر بیش از این صبر کنند، راهی جز تعطیلی لیگ نخواهند داشت. اگر بخواهند فشرده هم برگزار کنند بازیکنان دچار آسیب می شوند. اگر زمان را از دست بدهیم، همه چیز را از دست دادیم.
 
وی تاکید کرد: جدول لیگ ما طوری است که اصلا نمی شود نه سقوط کننده ها و نه سهمیه ها را مشخص کرد. فقط پرسپولیس اختلاف امتیازی دارد و اگر قهرمان را بخواهند اعلام کنند، می توان گفت که حقشان است. فرانسه چه تصمیمی گرفت؟ آنها با شرایط اقلیمی و فرهنگ خودش تصمیم گرفت. ما هم باید با تفکر و فرهنگ و اقلیم خودمان تصمیم بگیریم. باید تصمیم درست گرفته شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.