نشست ۱۷۹ اوپک با توافق تمام شد

زنگنه گفت: در نشست امروز، اعضای اوپک با تمدید کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه نفت برای یک ماه آینده موافقت کردند.
شنبه، 17 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نشست ۱۷۹ اوپک با توافق تمام شد
به گزارش راسخون؛ زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست اوپک به صورت وبینار تصریح کرد: کرونا اثر عمیقی در اقتصاد جهانی و بازارهای مختلف از جمله بازار نفت گذاشته است.

او ادامه داد: در شرایط فعلی رشد اقتصادی کشورهای دنیا منفی شده و فقط چین رشد مثبت ۱.۳ درصدی دارد. در این شرایط تقاضا برای نفت هم کم می شود به طوری که اکنون تقاضا به میزان روزانه ۹ میلیون بشکه کاهش یافته است.

زنگنه تصریح کرد: در این شرایط تنها راه جلوگیری از افت قیمت نفت و ثبات بازار، کاهش تولید نفت است. طی توافق قبلی اوپک مقرر شده بود به مدت دو ماه تولید نفت ۹.۷ میلیون بشکه و از جولای ۷.۵ میلیون بشکه و از دسامبر ۵.۵ میلیون بشکه نفت کاهش یابد.

او افزود: امروز در اوپک این  پیشنهاد  مطرح شد که کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه ای یک ماه دیگر ادامه داشته باشد.اوپک با تمدید کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه برای یک ماه آینده موافقت کرده و در صورت تایید غیراوپک این توافق اجرایی خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: تصمیم اوپک و غیر اوپک باعث شد قیمت نفت به بالای ۴۰ دلار برسد. تا اقتصاد جهانی ترمیم نشود تقاضای نفت بالا نمی رود.

او در خصوص جلسه امروز اوپک تصریح کرد: چالشی در کار نبود، توافق‌‌ها همان‌طور که از قبل پیش‌بینی شده بود، پیش رفت. بیشتر مسائل مربوط به میزان پایبندی اعضایی مانند عراق به سهمیه‌های کاهش تولید بود که قرار شد در ماه‌های آینده این تخطی را جبران کنند.

او افزود: قرار شد توافق کاهش تولید روزانه ٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه‌ای مشروط به همراهی ١٠ کشور غیرعضو اوپک باشد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.