استقلال پیروز دربی نود و سوم پایتخت / فینال جام حذفی در مشهد برگزار می‌شود

تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل پرسپولیس در ضربات پنالتی به فینال جام حذفی راه یافت. بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه تساوی ۲ - ۲ تمام شده بود.
پنجشنبه، 6 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
استقلال پیروز دربی نود و سوم پایتخت / فینال جام حذفی در مشهد برگزار می‌شود
به گزارش راسخون، دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی آغاز شد. این بازی در پایان ۹۰ دقیقه و وقت های اضافه با نتیجه تساوی ۲ - ۲ تمام شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

مهدی قائدی (۴) و محمد دانشگر (۹۳) برای استقلال و بشار رسن (۴۸) و علی علیپور (۸۸) برای پرسپولیس گلزنی کردند. در ضربات پنالتی این تیم استقلال بود که ۴ - ۱ (در مجموع ۶ بر ۳) به پیروزی رسید و فینالیست شد.

در این بازی سیامک نعمتی، مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده از پرسپولیس و مسعود ریگی و عارف غلامی از استقلال از پیام حیدری داور مسابقه کارت زرد گرفتند.
 

ترکیب پرسپولیس

بوژیدار رادشوویچ، سید جلال حسینی (۴۶ - محمد نادری؛ ۶۱ کریستین اوساگونا)، بشار رسن (۱۱۳ - مهدی عبدی)، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، شجاع خلیل زاده، علی علیپور (۱۱۳ - امید عالیشاه)، سیامک نعمتی، مهدی شیری (۲۶ - کمال کامیابی نیا).
 

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی (۹۲ - میلاد زکی پور)، فرشید اسماعیلی (۵۱ - فرشید باقری)، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند (۸۵ - ارسلان مطهری) و مهدی قایدی.
 

گل زودهنگام استقلال با قائدی

 

در حالی که پرسپولیس بازی را هجومی تر آغاز کرده بود، مهدی قائدی در دقیقه ۴ با یک حرکت زیبا و در عرض، توپ را از بین پاهای بشار رسن رد کرد و با ضربه ای فنی گل نخست مسابقه را به ثمر رساند.

بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت گل، کمی جلو کشید و هجومی تر شد. سرخپوشان با پاسکاری های متوالی خود را در چند نوبت تا دروازه استقلال نزدیک کردند. در دقیقه ۸ ارسال بازیکنان پرسپولیس به محوطه جریمه استقلال با ضربه سر شجاع خلیل زاده از بالای دروازه آبی ها به اوت رفت.
 

رادوشوویچ مانع گلزنی دوباره استقلال

با کار گروهی بازیکنان استقلال در دقیقه ۱۹، توپ به فرشید اسماعیلی رسید. شوت سرضرب این هافبک استقلال روی پاس شیخ دیاباته در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس بود که رادوشوویچ دروازه بان سرخپوشان توپ را دفع کرد. علی کریمی بازیکن استقلال هم نتوانست توپ برگشتی را به گل تبدیل کند

در دقیقه ۲۲ فرشید اسماعیلی هافبک استقلال با حرکت دیدنی خود توپ را تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس جلو آورد و با یک پاس چیپ زیبا، شیخ دیاباته را صاحب موقعیت گل کرد اما دروازه بان پرسپولیس دوباره در این صحنه درخشید و مانع گلزنی آبی ها شد.

فرصت خوب علیپور برای گلزنی
پرسپولیسی ها روی یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند. در حالی که علیپور می توانست دروازه استقلال را باز کند، شوت او توسط حسین حسینی مهار شد و به کرنر رفت.

تنش بین بازیکنان در دقیقه ۳۰

در دقیقه ۳۰ مسابقه و قبل از استراحت یک دقیقه ای بازیکنان برای آب خوردن، داور پشت محوطه جریمه پرسپولیس خطایی را به سود استقلال اعلام کرد. این تصمیم هجوم بازیکنان دو تیم به سمت پیام حیدری را در پی داشت و لحظاتی جو مسابقه متشنج شد.
 

کارت زرد برای نعمتی

سیامک نعمتی مدافع راست پرسپولیس در دقیقه ۱+۴۵ به خاطر انجام خطا، از داور بازی کارت زرد گرفت. 
 

بشار ناجی پرسپولیس شد

 
در حالی که فقط سه دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود، پرسپولیس خیلی زود به بازی برگشت و با شوت محکم بشار رسن موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. پاس این گل را علی علیپور به بشار داد.
 

مصدومیت و تعویض ستاره استقلال و افت بازی استقلال بعد از خروج اسماعیلی از زمین

فرشید اسماعیلی که در نیمه نخست ستاره استقلال و زمین بود، در دقیقه ۵۱ به خاطر مصدومیت تعویض شد تا فرشید باقری جای او را بگیرد.

تیم استقلال که در نیمه نخست بازی برتری نسبت به پرسپولیس انجام داده بود، بعد از خروج اسماعیلی از زمین دچار افت شد و بازی در نیمه دوم بیشتر در اختیار سرخپوشان بود. 
 

گل دوم پرسپولیس توسط علیپور

 

در حالی که انتظار می رفت بازی با نتیجه تساوی یک - یک به وقت های اضافه کشیده شود، علی علیپور در دقیقه ۸۸ توانست پاس کمال کامیابی نیا را به صورت تکضرب وارد دروازه استقلال کند تا سرخپوشان ۲ - یک پیش بیافتند.
 

گل تساوی استقلال در دقیقه ۹۳

 

برتری پرسپولیس از استقلال دوام زیادی نیاورد. فرهاد مجیدی بعد از دریافت گل، میلاد زکی پور را به جای علی کریمی وارد زمین کرد و محمد دانشگر به نوک حمله منتقل شد. استقلال که به بازی مستقیم روی آورده بود، در دقیقه ۹۳ با ضربه سر دانشگر به گل تساوی رسید تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.
 

فرصت خوب دیاباته برای گلزنی

در مجموع وقت اضافه نخست بیشتر در اختیار استقلال بود. بهترین موقعیت گلزنی در وقت نخست به شیخ دیاباته اختصاص داشت. ضربه سر شیخ در دقیقه ۱۰۵ از بالای دروازه پرسپولیس و با اختلاف کم به اوت رفت. نیمه نخست وقت اضافه با همان تساوی ۲ - ۲ تمام شد.

در دقیقه ۱۱۱ پرسپولیس پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه کاشته شد. مهدی ترابی به شکل خطرناکی توپ را روی دروازه استقلال ارسال کرد و از کنار دروازه بیرون رفت. داور به نفع پرسپولیس کرنر اعلام کرد که این تصمیم اعتراض استقلالی ها را در پی داشت.
 

پایان ۱۲۰ دقیقه بازی با نتیجه تساوی

در پایان ۱۲۰ دقیقه، تلاش استقلال و پرسپولیس با نتیجه تساوی ۲ - ۲ تمام شد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

ضربات پنالتی استقلال
دیاباته (گل) - وریا غفوری (گل) - میلیچ (گل) - ارسلان مطهری (گل)

ضربات پنالتی پرسپولیس
نوراللهی (گل نشد) - امید عالیشاه (گل) - اوساگونا (گل نشد)
 

چهار بازیکن دربی تست دوپینگ دادند

ستاد مبارزه با دوپینگ در ورزش از چهار بازیکن حاضر در دربی نود و سوم پایتخت تست گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران توانست در ضربات پنالتی دربی نود و سوم پایتخت، پرسپولیس را شکست دهد تا راهی فینال جام حذفی فوتبال کشور شده و با تراکتور در تاریخ سیزدهم شهریور بازی کند.

پس از پایان این بازی، مهدی قائدی و میلاد زکی پور از استقلال تهران به همراه سید جلال حسینی و کمال کامیابی نیا برای دادن تست دوپینگ انتخاب شدند.

هر چهار بازیکن به غیر از قائدی که برای انجام تست دوپینگ انتخاب شدند در زمین مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی حضور داشتند.
 

نظر کارشناس داوری درمورد ۲ صحنه مشکوک دربی

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: بازیکن استقلال(فرشید اسماعیلی) خودش را روی پای بازیکن پرسپولیس انداخت تا از داور خطا بگیرد اما خوشبختانه داور فریب نخورد.

حیدر سلیمانی در خصوص داوری دیدار استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:‌ تا الان حیدری خوب قضاوت کرده و به همه صحنه‌ها مسلط بوده است.

سلیمانی در مورد خطایی که روی فرشید اسماعیلی انجام شد و استقلالی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند گفت:‌ در این صحنه خطایی اتفاق نیفتاد چون بازیکن استقلال(فرشید اسماعیلی) خودش را روی پای بازیکن پرسپولیس انداخت تا از داور خطا بگیرد اما خوشبختانه داور فریب نخورد.

وی در مورد چند صحنه که خطاهایی انجام شد و بازیکنان دو تیم معتقد بودند داور باید به بازیکن خاطی کارت زرد بدهد،‌عنوان کرد: یک صحنه خطا روی دیاباته بود که بازیکنان استقلال معتقد بودند باید داور کارت زرد بدهد و یک صحنه هم پشت محوطه جریمه استقلال بود که روی بازیکن پرسپولیس خطا شد در این صحنه‌ها چون شدت خطا زیاد نبود و به خاطر حساسیت بالای بازی داور کارت زرد نداد. 

وی تصریح کرد: در صحنه خطا روی بازیکن پرسپولیس پشت محوطه جریمه استقلال چون جلوگیری از خطا نبود و همانطور که گفتم شدت خطا هم بالا نبود به همین خاطر داور کارت زرد نداد. در اینگونه بازی‌ها داوران شدت خطا را بالا می‌برند تا بازیکنی را دو کارته نکنند.
کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص جر و بحث سیدجلال حسینی با داور مسابقه گفت: با توجه به حساسیت اینگونه بازی‌ها ممکن است بازیکنان گفت‌وگویی هم با داور انجام بدهند و حتی ممکن است صدایشان را هم بالا ببرند اما این به منزله توهین به داور نیست و نیاز به کارت زرد در این صحنه نبود.
 

فینال جام حذفی در مشهد برگزار می‌شود


استقلال پیروز دربی نود و سوم پایتخت / فینال جام حذفی در مشهد برگزار می‌شود

سازمان لیگ فوتبال ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دیدار پایانی جام حدفی(یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل۹۹-۹۸ در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود.

بر اساس آنچه سازمان لیگ اعلام کرده، مسابقه نهایی جام حذفی روز پنجشنبه هفته آینده ۱۳ شهریور در ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد برگزار خواهد شد.

تا کنون حضور تراکتور در دیدار پایانی جام حذفی مسجل شده است.

پیروز دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس، به مصاف تراکتور در فینال می‌رود.


منبع:
1.مهر / استقلال با شکست پرسپولیس فینالیست شد/پنالتی بلای جان تیم گل‌محمدی
2.مهر / چهار بازیکن دربی تست دوپینگ دادند
3.ایرنا / نظر کارشناس داوری درمورد ۲ صحنه مشکوک دربی
4.شهرآرانیوز / فیلم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
گروه فولاد سخت تر از استقلال بود/ عملکرد فوق العاده "اخباری" باعث صعود تراکتور شد
گروه فولاد سخت تر از استقلال بود/ عملکرد فوق العاده "اخباری" باعث صعود تراکتور شد
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1400
تراکتور نباید کار صعود را به روز آخر بکشاند/ فوتبال ایران به یک قهرمانی آسیا نیاز دارد
تراکتور نباید کار صعود را به روز آخر بکشاند/ فوتبال ایران به یک قهرمانی آسیا نیاز دارد
سه‌شنبه، 31 فروردين 1400
تیم های دیگر را ضعیف کردند تا پرسپولیس قهرمان شود/سرخابی نه، سپاهانی اصیلم
تیم های دیگر را ضعیف کردند تا پرسپولیس قهرمان شود/سرخابی نه، سپاهانی اصیلم
دوشنبه، 13 مرداد 1399
پرسپولیس چطور در مسیر قهرمانی قرار گرفت؟
پرسپولیس چطور در مسیر قهرمانی قرار گرفت؟
دوشنبه، 23 تير 1399
سیدصالحی در گفتگو با راسخون:شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر از بقیه است/کالدرون راه شفر را می رود
سیدصالحی در گفتگو با راسخون:شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر از بقیه است/کالدرون راه شفر را می رود
يکشنبه، 19 آبان 1398
آتش بازی پرسپولیس کنار بندر/سپاهان متوقف شد، تراکتور باخت/آبی ها روی نوار پیروزی
آتش بازی پرسپولیس کنار بندر/سپاهان متوقف شد، تراکتور باخت/آبی ها روی نوار پیروزی
جمعه، 3 آبان 1398
رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
چهارشنبه، 30 مرداد 1398
هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از نگاه آمار/سرخابی ها تاریخ ساز شدند،بیرانوند هت تریک کرد
هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از نگاه آمار/سرخابی ها تاریخ ساز شدند،بیرانوند هت تریک کرد
جمعه، 27 ارديبهشت 1398
حکایت پیچیده ی یک جام و 5 مدعی/شانس کدام تیم بیشتر است؟
حکایت پیچیده ی یک جام و 5 مدعی/شانس کدام تیم بیشتر است؟
دوشنبه، 5 فروردين 1398
پرسپولیس متوقف شد، مدعیان به یک قدمی صدر رسیدند
پرسپولیس متوقف شد، مدعیان به یک قدمی صدر رسیدند
جمعه، 17 اسفند 1397