تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان

تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری برابر پاختاکور ازبکستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. عبدالعزیر الترکی بن فصیل وزیر ورزش عربستان قول داد که در صورت پیروزی النصر برابر پرسپولیس و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به هر یکی از بازیکنان این تیم ۱۰۰ هزار ریال سعودی پاداش خواهد داد.
پنجشنبه، 10 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان
به گزارش راسخون، در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران از ساعت ٢١:١۵ چهارشنبه در ورزشگاه جاسم بن ‌حمد شهر دوحه به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

برای پرسپولیس در این دیدار عیسی آل‌کثیر در دقایق ۵٠ و ۶٧ گلزنی کرد.

پرسپولیس با این برد برای سومین بار در چهار سال اخیر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و از این نظر تاریخ‌سازی کرد.

 پرسپولیس باید عصر شنبه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، برابر النصر عربستان به میدان برود.

تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان
 

نیمه نخست
در ١۵ دقیقه ابتدایی این دیدار، شاهد بازی محتاطانه از هر دو تیم بودیم و بیشتر لحظات، توپ در میانه میدان در جریان داشت.

سفیدپوشان پاختاکور در تلاش بودند در همان دقایق ابتدایی فشار را روی دروازه پرسپولیس بیشتر کنند اما عملکرد مدافعان پرسپولیس اجازه این کار را نداد. 

در دقیقه ١۶ بازی، جلال‌الدین ماشاریپوف با یک تکل خشن روی مچ پای کمال کامیابی‌نیا مرتکب خطا شد و در ابتدا داور او را با کارت زرد جریمه کرد اما لحظاتی بعد، با بررسی VAR داور کارت زرد را باطل و ماشاریپوف را با کارت قرمز جریمه کرد تا پاختاکور ١٠ نفره کار را دنبال کند.

در ١۵ دقیقه دوم بازی و پس از اخراج ماشاریپوف، شاگردان گل‌محمدی سعی داشتند بازی را بیشتر کنترل کنند و با انجام بازی صبورانه بر حریف مسلط شوند. در این میان سفیدپوشان پاختاکور روی یک ضربه کرنر فرصت نصفه و نیمه‌ای داشتند اما با هوشمندی مدافعان پرسپولیس این موقعیت به گل تبدیل نشد. 

در دقیقه ٣۵ احسان پهلوان با حرکتی از سمت چپ دروازه پاختاکور را با خطر روبرو کرد اما ارسال او راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ٣٨ روی ارسال بشار رسن، آل‌کثیر فرصت بسیار خوبی به دست آورد اما نتوانست ضربه سر خوبی به توپ بزند. 

تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان


نیمه دوم
در نیمه دوم این دیدار پرسپولیس بازی را به خوبی کنترل کرد و در دقیقه ۵٠ به گل رسید. روی پاس خوب محمد حسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی از سمت راست از تله آفساید فرار کرد و با یک پاس عرض در مقابل دروازه توپ را به عیسی آل‌ کثیر رساند و این بازیکن هم سرضرب، دروازه پاختاکور را باز کرد. 

در ادامه این دیدار شاگردان گل‌محمدی با یک بازی منطقی بازی را کنترل کردند و سعی داشتند با تکیه بر یک یار بیشتر، فشار را روی حریف بیشتر کنند. در این بین حملاتی از سمت چپ روی دروازه پاختاکور طراحی شد اما این حملات به گل تبدیل نشد. 

در ادامه این دیدار و در دقیقه ۶٣  خامداموف با یک شوت محکم دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد اما شوت او با برخورد به شجاع خلیل‌زاده راهی کرنر شد. 
در دقیقه ۶٧، حرکت خوب سعید آقایی از سمت چپ و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه پاختاکور، توپ را به آل‌کثیر رساند تا این بازیکن گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه ٧١ احسان پهلوان حرکتی را از سمت چپ آغاز کرد و در ادامه با یک پاس عرضی، احمد نوراللهی را صاحب توپ کرد اما شوت این بازیکن از بالای دروازه به اوت رفت.

تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان

ترکیب پرسپولیس: ترکیب حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، سعید آقایی، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (٧۶ میلاد سرلک)، احسان پهلوان (٧۶ مهدی شیری)، بشار رسن ( ۶٨ امید علیشاه)، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۹۰ مهدی عبدی).

ترکیب پاختاکور: الدوربک سویونوف، آنزور اسماعیلوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، خوجی اکبر علیجانوف، دراگان سران، ایگور کریمتس، دوستونبک خامداموف، اودیلجان ژامروبکوف، سردار سابیرخوجائف، فرخ صیفیف و ارن دردیوک.
 

آمار دیدار پرسپولیس و پاختاکور


تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان
 
پر تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان در مسابقه‌ای از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این مسابقه با دو گل عیسی آل کثیر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا شاگردان یحیی گل محمدی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند. آمار این مسابقه به شرح زیر است:

درصد مالکیت توپ
پرسپولیس ۵۸.۸ – پاختاکور ازبکستان ۴۱.۲
 
کرنر
پرسپولیس ۵ – پاختاکور ازبکستان ۵
 
پاس‌
پرسپولیس ۵۷۸ – پاختاکور ازبکستان ۴۰۳
 
شوت‌
پرسپولیس ۹ – پاختاکور ازبکستان ۵
 
شوت در چارچوب
پرسپولیس ۱ – پاختاکور ازبکستان ۳
 
تکل‌
پرسپولیس ۱۲ – پاختاکور ازبکستان ۱۸
 

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و پاختاکور


تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان
 
نوید مظفری معتقد است داور اردنی در دیدار پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان قضاوت خوبی داشت.

نوید مظفری، داور با سابقه ایرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره قضاوت داور اردنی در دیدار پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: داور قضاوت خوبی داشت اما نمی‌توان گفت قضاوت او عالی بود. به هر حال تصمیم او در صحنه خطای ماشاریپوف اشتباه بود و VAR به او کمک کرد که تصمیم درست را بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم او در خصوص برخورد توپ به دست نعمتی درست بود و پنالتی نبود. البته باید به این نکته اشاره کرد که از VAR بیش از حد استفاده شد و همین باعث شد فشار روی داور اردنی افزایش پیدا کند.
 

مربی پاختاکور درباره این بازی چه گفت؟


تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان
 
مربی تیم فوتبال پاختاکور می‌گوید شیرازه تیمش مقابل پرسپولیس بعد از ۱۰ نفره شدن از هم پاشید.

پیتر هویسترا، کمک مربی هلندی پاختاکور ازبکستان در نشست خبری بعد از شکست برابر پرسپولیس اظهار کرد: کارت قرمز بازی را نابود کرد. من دقیقاً متوجه نشدم‌ که چه اتفاقی افتاد و باید آن صحنه را دوباره ببینم. در کل آن کارت قرمز شیرازه تیم ما را از هم پاشید.

تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان

او ادامه داد: کاپیتان ما معمولا ستاره ماست و از اینکه آن کارت قرمز زودهنگام را گرفت خود را مقصر می‌داند. شاید داور باید به جای کارت قرمز، کارت زرد می‌داد. صحنه مشابهی در بازی اول اتفاق افتاد که داور کارت قرمز نداد و بازیکن خاطی را با کارت زرد مجازات کرد. 

او همچنین گفت: در شروع نیمه دوم، آن گل زود هنگام تمام امید ما را نابود کرد. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم که در این رقابت‌ها چهره خوبی از خود و فوتبال ازبکستان به نمایش گذاشتند. در مورد VAR باید بگویم که نمی‌دانم چرا از این مرحله به کار برده‌ می‌شود، این استاندارد دوگانه در مسابقات ایجاد می‌کند.
 

گل‌محمدی: ۱۰ نفره شدن حریف خیلی به ما کمک کرد


تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید با ۱۰ نفره شدن پاختاکور کار تیمش برای رسیدن به گل راحت‌تر شد.

 یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش برابر پاختاکور و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی خیلی مهمی را بردیم و توانستیم به فینال غرب آسیا برویم. از این بابت واقعا خوشحال هستیم. بازی خوبی برای ما بود و خیلی خوب شروع کردیم و در ادامه حریف ۱۰ نفره شد و این مساله خیلی به نفع ما شد. ما توانستیم راحت‌تر و با گردش توپ بهتر و سرعت دادن به بازی به گل‌های خوبی دست پیدا کنیم.

او افزود: در مجموع اتفاقات خوبی برای ما رقم خورد. باید از بازیکنان بابت این همه جان‌فشانی و ایثار تشکر کنم. حق‌شان بود که به فینال برسند. ان‌شاءالله بتوانیم به فینال مسابقات هم راه پیدا کنیم. این برد را به همه هواداران عزیزمان تقدیم می‌کنیم که همیشه انرژی مثبت و وجودشان را کنارمان حس می‌کردیم. از اینکه آن‌ها خوشحال هستند واقعا خوشحالیم و ان‌شاءالله این خوشحالی‌ها ادامه داشته باشد و بتوانیم در نهایت به هدفی که داریم برسیم.

او درباره راز گلزنی تیمش هم بیان کرد:‌ ما برای هدفمان و به خاطر هواداران‌مان می‌جنگیم. ما برای اهداف بزرگ و شاد کردن دل هواداران می‌جنگیم. بازیکنان از جان مایه می‌گذارند و ایثار و از خودگذشتگی می‌کنند. فکر می‌کنم تنها رازش همین است. این بازیکنان شایسته بهترین‌ها هستند. من شخصا به آن‌ها افتخار می‌کنم و ان‌شاءالله بتوانیم این روند را تا آخر ادامه دهیم. 

گل‌محمدی درباره گل نخوردن تیمش هم توضیح داد: هدف اصلی ما در همه بازی‌ها این است که از دروازه‌مان محافظت کنیم و دفاع تیمی داشته باشیم. این یک هدف بزرگ است. تیمی که خوب دفاع می‌کند و گل نمی‌خورد احتمال بردش زیاد است. بازیکنان واقعا انرژی خوبی می‌گذارند و کارهای دفاعی را خوب اجرا می‌کنند. تمرکزی که بازیکنان برای بردن و گل نخوردن دارند خیلی زیاد است. این اصلی است که باید در فوتبال رعایت شود و بازیکنان ما این کار را خیلی خوب انجام می‌دهند. 

تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه اگر در بازی بعدی بازیکنی از النصر اخراج نشود کار برای تیمش سخت می‌شود یا خیر هم توضیح داد: النصر تیم خوبی نشان داده و با لیاقت به فینال غرب آسیا رسیده است. آن‌ها در هر صورت تیم خیلی خوبی از نظر تاکتیکی هستند و قطعا کار ما سخت خواهد بود. ان‌شاءالله بتوانیم مثل بازی امروز و بازی‌های قبلی خوب بازی کنیم تا به اهداف بزرگی که داریم برسیم و بازی آخر را با پیروزی تمام کنیم. می‌دانیم که در هر صورت کار راحتی نیست و سختی‌های خاص خودش را دارد. چیزی که اهمیت دارد این است که باید ریکاوری خوبی داشته باشیم و حریف را آنالیز کنیم. چیزی که مهم است نگه داشتن هدف بزرگ برای ماست که برای رسیدن به آن انگیزه‌های زیادی داریم.

گل‌محمدی در پایان درباره آمدن نفرات جدید به تیمش هم توضیح داد: ما تغییراتی داشتیم. دوست داشتیم با همه بازیکنانی که فصل را با آن‌ها تمام کردیم ادامه بدهیم ولی در هر صورت تصمیماتی گرفته شد که از تیم بروند یا نتوانستیم با آن‌ها تمدید کنیم. مشکلاتی بود ولی بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند با بازیکنان قدیمی تیم خیلی خوب هماهنگ شده‌اند. همه آن‌ها به یک تیم بزرگ آمده‌اند و برای یک هدف بزرگ انجام وظیفه می‌کنند و قدم برمی‌دارنند. این هماهنگی خوب که بین اعضای جدید و قدیمی به وجود آمده از نظر روحی و روانی کمک کننده است. بازیکنان خیلی خوب همدیگر را پذیرفته‌اند و رفاقت بین‌شان ایجاد شده است. مساله اصلی همین است. من از همه بازیکنانم تشکر می‌کنم. خیلی زحمت می‌کشند تا دل هوداران‌مان را شاد کنند.
 

وعده میلیاردی به النصر برای شکست پرسپولیس!


تاریخ‌ سازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان / وعده پاداش میلیاردی به النصر برای شکست سرخ پوشان
 
وزیر ورزش عربستان به بازیکنان النصر قول داد که در صورت شکست پرسپولیس و صعود به فینال به هر یک از آنها ۱۰۰ هزار ریال سعودی پاداش دهد.

 النصر عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توانست با دو گل الاهلی را شکست دهد.

النصر با پیروزی در این دیدار به نیمه نهایی راه پیدا کرد تا حریف پرسپولیس شود.

عبدالعزیر الترکی بن فصیل وزیر ورزش عربستان قول داد که در صورت صعود النصر به فینال لیگ قهرمانان آسیا به هر یکی از بازیکنان این تیم ۱۰۰ هزار ریال سعودی پاداش خواهد داد.

وزیر ورزش عربستان بلافاصله بعد از پیروزی النصر برابر الاهلی با رئیس باشگاه النصر تماس گرفت و پیروزی این تیم را  تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، با در نظر گرفتن قیمت ریال عربستان در بازار ایران در صورت پیروزی النصر برابر پرسپولیس به هر کدام از بازیکنان این تیم بیش از یک میلیارد پاداش داده خواهد شد.

در نظر بگیرد که اگر وزیر ورزش ایران چنین قولی را به بازیکنان پرسپولیس می داد آن وقت در فوتبال ایران چه جنجال به پا می شد. آیا مثل همیشه تئوری توهم توطئه فعال نمی شود و دیگر تیم های که چشم دیدن موفقیت پرسپولیس را ندارند وزیر ورزش را پرسپولیس خطاب نمی کردند؟

اما در فوتبال عربستان به راحتی وزیر ورزش چنین تصمیمی می گیرد و نه تنها موفقیت تیم را تبریک می گوید بلکه چنین پاداشی را هم در نظر می گیرد تا نشان دهند که موفقیت فوتبال باشگاهی همان موفقیت فوتبال ملی است و  النصر نماینده کل فوتبال عربستان است.



منبع: 
1. پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رسید/ تاریخ‌سازی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان / ایسنا
2. مربی پاختاکور: کارت قرمز، بازی را نابود کرد/ نمی‌دانم چرا VAR در این مرحله استفاده ‌شد / ایسنا
3. کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و پاختاکور/ ایسنا
4. گل‌محمدی: ۱۰ نفره شدن حریف خیلی به ما کمک کرد/ کارمان برابر النصر، سخت خواهد بود / ایسنا
5. آمار دیدار پرسپولیس و پاختاکور / ایسنا
6. وعده پاداش میلیاردی سعودیها به النصر برای شکست پرسپولیس! / ایسنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.