هادی طباطبایی در گفتگو با راسخون:

استقلال شایسته ی این همه آشفتگی نیست/نباید اجازه دهند تیم از هم بپاشد

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه این تیم شایسته ی این همه آشفتگی نیست، گفت: نباید اجازه دهند تیم از هم بپاشد و باید بازیکنان و اسکلت فصل گذشته را حفظ کنند.
شنبه، 12 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال شایسته ی این همه آشفتگی نیست/نباید اجازه دهند تیم از هم بپاشد
هادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به حذف استقلال از آسیا اظهار داشت: این تیم با مشکلات فراوان راهی قطر شد و توانست به رغم تمام حاشیه هایی که داشت، تمرکز خود را حفظ کند و از مرحله گروهی بالا برود.البته نباید فراموش کرد که این تیم مقابل الشرطه عراق در نیمه ی اول واقعا بد بود و نتوانست آن طور که باید خودی نشان دهد. در نیمه دوم اما با ورود علی کریمی استقلال بازی را در دست گرفت و گل مساوی را زد. در این بازی فرصت هایی هم به وجود آمد اما دقت لازم را نداشتند و در نهایت کار به اما و اگر کشیده شد.
 
وی افزود: نمی خواهم بگویم که چون الاهلی عربستان به دور بعد صعود کرده بود، مقابل استقلال شل گرفت اما واقعا همه ی بازیکنانش را بازی نداد. از حق نباید گذشت که با آن شرایط روحی و روانی که حتما تیم باید برنده می شد، استقلال ترکیب خوبی گذاشت و توانست با یک بازی فوق العاده سه گل به حریف بزند. در این بازی از خط دروازه تا حمله همه ی تیم یک دست بودند و شرایطی را رقم زدند که همه امیدوار شدند. استقلال در نیمه ی اول نتیجه ی لازم را گرفت و استرس از بچه ها برداشته شد به همین دلیل بود که در نیمه ی دوم تیم بازی را کنترل کرد و حمله های همه جانبه نمی کرد. فقط خط حمله ی استقلال بود که در جلو تلاش می کرد. آنها انگیزه ی خاصی نداشتند و به آب و آتش نمی زدند تا برای بازی بعد خود را حفظ کنند. معتقدم که این تیم می توانست تامراحل بالا هم صعود کند اما آن طور که انتظار می رفت، تیم نتوانست خود را جمع و جور کند.
 
پیشکسوت استقلال ادامه داد: وقتی علی کریمی در بازی باشد، به عنوان یک بازیکن محوری و پاسور خیلی خوب که وصل کننده ی تمام خطوط است، تیم را هدایت می کند و ضرباهنگ تیم خوب و یکنواخت است. او در تیم جا افتاده و به عنوان یک هافبک خوب و دونده هم در جلوی خط دفاعی به عنوان هافبک دفاعی و هم به عنوان هافبک تهاجمی و پاسور در روند حرکتی استقلال تاثیرگذار است. می توان گفت که مثمرثمرترین بازیکن استقلال علی کریمی است و هر طور شده باید او را حفظ کنند و نگذارند برود تا بعد دربه در دنبال جانشین برای او باشند.
 
هادی طباطبایی با اشاره به بازی با پاختاکور ازبکستان و شکست آبی ها مقابل این تیم گفت: قبل از اینکه در مورد خود بازی حرف بزنم، غیبت وریا غفوری و میلیچ خیلی در روند تیم تاثیر منفی داشت. استقلال برای نفرات جایگزین مشکلاتی داشت و دیدید که چقدر به ضرر تیم تمام شد. معتقدم که با همه ی این کمبودها استقلال بازی بدی به نمایش نگذاشت اما واقعا نباید از حق گذشت که پاختاکور خیلی حرفه ای و دونده بازی کرد و توانست بر بازی مسلط شود. آنها واقعا تیم یکدست و حرفه ای بودند که در لیگشان هم تنها یک باخت داده اند و با اختلاف صدرنشین هستند. نشان می دهد که چه قدرتی دارند. اگر بازیکنشان مقابل پرسپولیس اخراج نمی شد، می توانستند خطرناک باشند. هرچه که بود استقلال که گل اول را زده بود،نباید خیلی عقب می نشست. البته واقعا این تیم آن قدر پرمهره نبود که بتواند بازیکنان تاثیرگذاری را به زمین بفرستد. مدافعان راست و چپش را نداشت و این به ضرر تیم تمام شد. واقعا داور بازی هم خیلی ما را اذیت کرد و 2 پنالتی مسلم را نگرفت. تیم که خودش کلی حاشیه و مشکل داشت و داوری ها هم باعث شد تا پازل کامل شود و استقلال نتواند به دور بالاتر برسد.
 
وی در خصوص عملکرد مجید نامجومطلق تاکید کرد: نامجومطلق از خودگذشتگی کرد که در این شرایط سخت استقلال را قبول کرد. در واقع او با این کار ریسک بزرگی را در مورد آینده ی مربیگری خود انجام داد و بد هم کار نکرد. با همه ی مشکلاتی که داشت او تیم را برد و از مرحله ی گروهی صعود کرد. مقابل پاختاکور با ضعف داوری تیمش حذف شد در حالی که 2 پنالتی را برای تیمش نگرفتند. اگر قرار است دنبال گزینه ی داخلی برای این تیم باشند باید او را حفظ کنند تا خودش را ثابت کند. در این چندساله یکی از مشکلات اساسی که گریبان تیم را گرفته، همین عدم ثبات و تغییرات مداوم است. در فوتبال باید نظم و ثبات باشد تا بتواند نتیجه حاصل شود. وقتی تغییرات زیاد باشد، نه بازیکن تمرکز دارد و نه باشگاه می داند هدفش چیست. مدام مجبورند خود را با تفکرات دیگری وفق دهند و این شرایط روحی روانی بد را هم رقم می زند.
 
پیشکسوت استقلال افزود: هنوز تیم نرسیده، حاشیه های آن زودتر رسیدند. مگر یک تیم می تواند با این همه مشکلات نتیجه بگیرد؟ تیم از هم پاشیده است و درگیری و اختلاف در آن زیاد دیده می شود. بازیکنان وقتی می بینند کسی نیست که جلوی آنها را بگیرد، هرکاری دوست دارند انجام می دهند. اینجاست که باید از مدیریت پرسید چرا تیم این قدر بی دروپیکر است؟ حالا هم که او را برکنار کردند و راحت بدون اینکه به کسی جواب پس دهد، نفر بعدی جایگزین می شود. واقعا نمی دانم در استقلال چه خبر است که این همه تغییرات را باید شاهد باشیم. چرا در انتخاب ها دقت نمی شود؟ اصلا مشخص نیست اساس و پایه ی این انتخاب ها برای مدیریت فوتبال و یک باشگاه بزرگی مثل استقلال چگونه است. چرا باید وضعیت این طور باشد؟ دوباره اول فصل شد و تیم بدون سرمربی و با این همه مشکلات مالی باید به مصاف رقبا برود. چه کسی پاسخگوی این مسائل است. آیا هواداری که عمرش را برای این تیم گذاشته، حقش است که این طور تیمش را از هم پاشیده و بی دروپیکر ببیند؟
 
هادی طباطبایی در پایان گفت: واقعا نمی دانم چه بگویم. امیدوارم هرچه زودتر ابتدا کادر فنی مشخص شود و بعد دنبال جذب بازیکن بروند. احساس می کنم بازی با اسم الکساندر نوری هم یک لاف باشد و این مربی با این شرایط به ایران نیاید. هرچه سریع تر باید تکلیف مشخص شود تا هم با بازیکنان مد نظر وارد مذاکره شوند و هم کسانی که قراردادشان نیاز به تمدید دارد را نگه دارند. خیلی مهم است که استقلال اسکلت خود را حفظ کند و دنبال جذب بازیکن براساس نقاط ضعف خود برود. خیلی از تیم ها تمرینات خود را شروع کرده اند اما استقلال هنوز درگیر انتخاب سرمربی است. این وضعیت و آشفتگی برای باشگاه بزرگی مثل استقلال که میلیون ها هوادار دارد، خوب نیست. امیدوارم فقط امسال طوری سرمربی انتخاب کنند که تیم بتواند حداقل یک جام بگیرد و دل هوادار را شاد کند. آنها لایق این همه نتایج بد و حواشی نیستند و باید کمک کنند تا استقلال به آرامش برسد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما