واکنش حاج رضایی به آشتی کنان دایی و کریمی:

خوب نیست با مرگ تلخ یک نفر، افراد به هم نزدیک شوند/باورم نمی شود مهرداد میناوند دیگر در بین ما نیست

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه باورم نمی شود مهرداد با آن حس شوخ طبعی و شور و نشاط زیر خروارها خاک باشد، گفت: خوب نیست با مرگ تلخ یک نفر، افراد به هم نزدیک شوند با این وجود کریمی و دایی از مفاخر فوتبال ایران هستند و امیدوارم دیگر آن مسائل را فراموش کنند.
سه‌شنبه، 14 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خوب نیست با مرگ تلخ یک نفر، افراد به هم نزدیک شوند/باورم نمی شود مهرداد میناوند دیگر در بین ما نیست
امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به ضایعه ی درگذشت مهرداد میناوند اظهار داشت: رفتن میناوند واقعا ضایعه ی دردناک و غم انگیزی بود. فوتبالیست ارزنده و ملی پوشی که در جام جهانی هم برای ایران بازی کرده و انسان شریفی بود. وقتی به زندگی او نگاه می کنیم و می فهمیم که 2 ماه قبل ازدواج کرده بود و زندگی جدیدی را داشت شروع می کرد، دردها خیلی خیلی بیشتر می شود و آدم را بیشتر اذیت می کند. فقدان مهرداد خیلی غم انگیز است و کل کشور را سوای جامعه ی فوتبال تحت تاثیر قرار داد. این واقعه، ضرورت استفاده از کمک های بیشتر پزشکی از جمله واکسیناسیون جامعه و مردم را طلب می کند تا از فاجعه های دیگر جلوگیری شود. این اتفاق واقعا خیلی تلخ و دردناک بود. اظهار همدردی می کنم به ویژه با خانواده، همسر و فرزند کوچکش. امیدوارم آقای انصاریان و سایر بیماران و همه ی کسانی که در شرایط این بیماری هستند به سلامت از این وضعیت عبور کنند و ما شاهد از بین روفت این ویروس مرگبار باشیم و مردم ما بتوانند در سلامت کامل زندگی کنند.
 
خوب نیست با مرگ تلخ یک نفر، افراد به هم نزدیک شوند
وی در خصوص آشتی کنان علی دایی و علی کریمی که در مراسم خاکسپاری میناوند رخ داد(اتفاقی که مهرداد دوست داشت آن روز را ببیند)، افزود: یادتان باشد که فوتبال یک ورزش تنش زاست و در تمام دنیا هم شاهد این تنش ها هستیم. این اتفاقات می افتد و مسئله ی غیر طبیعی نیست. اما اینکه مرگ تلخ یک نفر باعث شود که افراد به هم نزدیک شوند، خوب نیست. هر دو بزرگواری که از آنها اسم بردید، هم علی کریمی و هم دائی از مفاخر فوتبال کشور هستند. شکر خدا الان دیگر مسئله یا بین آنها نیست و باید کدورت ها را فراموش کنیم. آرزو کنیم که این اتفاقات در ورزش ما رخ ندهد.
 
باورم نمی شود میناوند شوخ طبع زیر خروارها خاک خوابیده باشد
مربی اسبق تیم ملی ایران ادامه داد: آن چیزی که برای من خیلی اهمیت دارد و متاسفانه تلخ است، فقدان مهرداد میناوند است. یکی دو جلسه در جایی با مهرداد بودم. خیلی آدم شوخ طبع، شاد و بذله گو بود. طوری بود که وقتی می خواست جایی وارد شود، همه می گفتند مهرداد آمد. عاشق زندگی و پرشور و نشاط بود. باور اینکه چنین شخصیت شادی زیر خروارها خاک خوابیده است، سخت است. با اینکه چند روز از این اتفاق تلخ گذشته اما هنوز باور نمی کنم دیگر مهرداد انسان به این خوبی و نازنینی در بین ما نیست. در مورد این موضوع هرچقدر صحبت کنیم، دردی دوا نمی کند. همه می دانند در این چند روز برجامعه ی فوتبال و جلوتر از آن برخانواده گرامی این شخصیت ارزنده چه گذشت. خداوند انشالله روح این بزرگوار را قرین رحمت خودش بکند و به خانواده اش صبر بدهد. انشالله شاهد اتفاق اینچنینی دیگر نباشیم.
 
کری خواندن نمک فوتبال است اما نباید حرمت شکنی کرد
پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه کری خواندن مزه و لذت فوتبال است، تصریح کرد: کرکری در فوتبال و در همه جای دنیا وجود دارد. به ویژه در دربی ها و بازی های خاص. اما اعتقاد دارم باید حدود را رعایت کنیم و محترمانه باشد. باید فضای کری خواندن به شکلی پیش برود که شیرین و قابل درک باشد و حرمت شکنی در آن اتفاق نیفتد. من هم معتقدم نباید هواداران و پیشکسوتان در فضای کری خواندن به هم بی حرمتی کنند و این فضا را دوست ندارم. ما فوتبالی ها می دانیم که کری خواند نمک فوتبال است تا جایی که اسباب کدورت کسی نشود و تا جایی که رنجش ایجاد نکند. هر کس از دایره ی اخلاق خارج شود، طبعا هر عقل سلیمی آن را نمی پسندد و رد می کند.
 خوب نیست با مرگ تلخ یک نفر، افراد به هم نزدیک شوند/باورم نمی شود مهرداد میناوند دیگر در بین ما نیست
تا پایان لیگ راه طولانی در پیش است و جدول تغییر می کند
امیر حاج رضایی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ برتر بیستم را دنبال می کند یا نه؟ گفت: اگر واقعیت را بخواهید به صورت جدی دنبال نمی کنم اما خبرهایش را می خوانم. در جریان اخبار هستم اما اینکه بازی ها را کامل ببینیم نه. نظر خاصی هم طبیعتا نمی توانم بدهم. تازه هفته سیزدهم است و تا هفته ی پایانی راه طولانی در پیش است. جدول لیگ می تواند دستخوش اتفاقات زیادی بشود و در همه ی دنیا هم این اتفاق می افتد. فوتبال لطفش به این است که با نتایجش جدول ها تغییر می کند. اگر تیم ها ثابت می ماندند که دیگر جذابیت و کششی نداشت. تغییرات بعد از نیم فصل از راه می رسد. وقتی در نقل و انتقالات تیم ها خودشان را تقویت کنند، قطعا جذابیت های لیگ هم بیشتر خواهد شد.
 
فوتبال بازی عدالت نیست
وی در خصوص اینکه چرا تیم ها ثبات گذشته را ندارند و نتایج همه ی تیم ها سینوسی است؟ خاطرنشان کرد: چون به صورت جدی تیم ها را دنبال نکردم و فقط به صورت کوتاه نتایج، گل ها و خلاصه ی بازی ها را با گوشی همراهم می بینم، نمی توانم قضاوت کنم. اگر هفته ای یک بار هم فوتبال را از تلویزیون ببینم، بازهم نمی شود قضاوت درستی داشت. در خبرها داشتم که ماشین سازی با اینکه در قعر جدول است، فوتبال قابل احترامی بازی می کند. خیلی از مسائل می تواند تیم ها را به نتایج دلخواهش نرساند که بحثش اینجا نیست و مفصل است. فوتبال بازی عدالت نیست. به دفعات شاهد بودیم تیم هایی که برتر بودند، نتیجه را واگذار کرده اند. یا تیمی که شایسته ی برد بوده با اشتباه داوری نتوانسته 3 امتیاز را بگیرد. فوتبال مثل زندگی اتفاقات غیرقابل پیش بینی زیاد دارد و قطعیتی برایش وجود ندارد. در فوتبال بالا و پائین شدن ها طبیعی است. وقتی شرایط طوری باشد که دست مربیان خالی باشد و خیلی از موارد دیگر هم مثل بیماری کرونا به آن اضافه شود، طبیعی است که وضعیت سخت تر خواهد شد. در این شرایط تیمی موفق تر خواهد بود که نیمکت قوی داشته باشد و بتواند از نفراتی که دارد به نحو احسن استفاده کند.
 
بیشتر وقتم را صرف مطالعه و تحقیق می کنم تا دیدن فوتبال
امیر حاج رضایی در رابطه با دلیل عدم پیگیری جدی لیگ فوتبال ایران گفت: این موضوع اصلا ارتباطی به کیفیت بالا یا پائین فوتبال یا لیگ ما ندارد. من قضاوتی راجع به لیگ نمی کنم به این دلیل که باید اطلاعات زیادی در این مورد داشته باشم تا بتوانم نظر درستی ارائه دهم. در حال حاضر داشته ها، نیرو و بضاعت خودم را صرف تحقیق و مطالعه و نوشتن می کنم. در این مقطع سنی تصور می کنم به این شکل شاید بتوانم به فوتبال کشورم خدمت بکنم. بنابراین در این راه وقت بیشتری صرف می کنم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.